Marsya oh Marsya

aiyakk..lame tol x cit cat ngumpat ngumpat pasal marsya kan kan kan...hehe...asik asik khalish...xper xper..bagi berlaku adil pada anak anak kesayangan aku tu..aku nak ngumpat pasal dia tok N3 kali ni...

actually aku memang banyak snap dan rakam aksi aksi minat kecik tu....cuma biasalah...melayu mudah lupa kan...

memula ade adik dulu...dia Xcited betol...ari ari balik school asik tanye..." ma...biler adik nak kuar..." itu lah dia dok ulang...naik malas aku nak jawab..kadang kadang aku senyap wat budus je...rasa aku nak rakam pastu play kat dia..hahaha...

perkembangan dia ...

- ha...ni kes apak dia lah ni....suka sangat lagu SINGKONG tu...korang nak tau...dia ari ari pasang lagu tu kat khalish..siap joget joget lagi...ari ari pasang through HP apak dia tu...eee...rimas aku dengar ... dia hafal ko tau lagu tu.....OOoooo anak singkong....kang aku jerit...ooOO anak kingkong baru tau...pastu suka lah joget joget cam orang hilang pertimbangan...lompat sane lompat cni...mane tak gompong sofa aku tu....nak soh kinchan beli baru...hurmm....xde lah....sedey mak nook....!

- suke melawa...ni kes ikut mak dia...ritu masa nak anta mak aku balik beranang...mak aku kabor...'ma...orang kat umah tu sumer cakap..marsya ni kecik kecik xde lah lawa sangat...dah besar ni...makin cantik plak dia...." aku pon jawab lah..."oooo...biasalah..." tetiber



















de mulut si manis menjawab


























































ni kena tulisan BESAR skit



















wooopppp woopppppp

































































ANAK MAMA KAN















hahahaha...:D


kinchan yang ngah drive and masa tu nak touch kad kat guard house....sentap ko.....hehehehe....kredit pada kakak....sayang dia...:*


- sangat kena berhati hati kalau dia dekat ngan khalish..sebab aku de nampak dah api api cemburu kat dalam diri dia...salalu dah complain....'mama ngan papa ni..asik asik beli barang adik...'(muke dah cebik cebik sambil mata menahan air mata keluar) okeh fine...aku paham...sebab lately ni memang aku banyak lebihkan khalish...bukan aku x fair...tapi kini perhatian kena lebih pada khalish...dia baru nak kenal dunia...tapi x bermakna..aku abaikan marsya..kalau aku abaikan dia...aku rasa tak semenggah minah kenit tu....hehehe..tapi aku sentap gak dia cakap camtu..

- Dia dah pandai protes okeh skang..kalau aku ngan kinchan tido sbelah khalish (maksudnye khalish kat tengah tengah lah erk...) dia pon nak tdo tengah tengah gak....nampak kejelesan dia kan kan kan....:) 
Kalau laki aku ngah pegang khalish..dia sibuk rentap khalish...cian adik...:(  dia mulalah marah cakap.....ni adik kakak bukan adik papa...lehhhhhhhh...dah tentu tentu bukan adik apak kau....dah kompem kompem anak apak kau...hak3....lagi satu..kalau dia main main ngan khalish..perhatikan lah bebetol....kadang kadang dia tutup muke adik dia ngan bantal hokeh...nasib aku nampak ritu..kalau tak...Subhanallah....T_____T (leh meroyan aku )

- Dia skang suke sound tepek aku ya...jangan tak tau....dia suke jeles ngan montot aku ni...leh dia cakap camni...."ma..nape mama jalan bontot tu goyang goyang..mama ni suka tau goyang goyang kan bontot..." mak ai....kalau korang...korang nak wat ape..nak marah..anak....mata dia nampak kan...aku jawab je lah..." abis..tak kan mama nak ikat bontot ni jangan kasi gerak...."
eh kinchan leh gelak gelak plak dia...kejer dia lah ni bontot aku jadi camni...haiipp...cencored...hahahahaha....

- minggu ni dia bebetul wat aku nak marah dia...ko tau....dia main game kat TAB aku tu....main game motor race tu..(aku pon suke main tau) dia yang langgar keter..dia nak hangin tetiber...jatuh je rider tu dia marah marah..pastu nangis nagis..emo tol...aku nengok pon naik emo...eh budak ni....lempang skali...
(video dia main tu aku upload kendian ye...dalam little camera lah..) ^____________^

- skang susah sangat nak tdo dalam bilik dia...korang tau..smalam...lepas aku n khalish tdo dalam bilik...(kalau aku ngah menyusukan khalish waktu malam..memang aku tak kasi dia masuk bilik..sebab mulut dia ni bising...tanjat boboy)  dia leh masuk bilik sesenyap..tdo kat lantai...aku memang tak perasan...tdo mampos ..  pastu aku dengar kinchan kejutkan dia soh tdo kat atas katil..ha ko...berempat beranak tdo kat atas katil .(sebab khalish ngah mengempeng kat aku ) .nasib katil king...kalau queen ni...silap silap aku ngan kinchan terjelupok kat lantai...eh...ala ala hindustan gtu....auwwwwww!!!! 
so...aku ingat nak wat perubahan skit kat bilik dia tu. (ni kinchan bace kompem geleng kepala lagi....)..kasi dia de mood balik nak tdo dalam bilik....marsya dah start tdo sendiri since dia umur 2 1/2 tahun...mase dia start tak pakai pampers.... bilik dia kecik je...so...kena pandai....nantilah kakak ye...insyaallah ma n pa kamu ni de duit lebih (amin..............................) kita akan pindah umah besar skit ya...doa kan ma n pa kamu ni...

 sesuwei tok bilik kecik....


 kaler kasi tukar ke soft kaler lah....

kalau ini bilik..aku pon xnak kuar bilik....woooppp...mak suke noooooooooookkk...





- skang marsya dah pandai bace bacaan bacaan dalam solat...soh buat....dia takut..kalau nak solat..dia siap kunci pintu bilik lagi hokeh..xper slow slow ajar dia...cuma ayat ayat lazim je dia tak berapa pandai lagi....




okeh sekian dulu.....nanti aku nak hapload video dia k....NEXT ......................



 



No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH