Universal Studio Singapura

weee...

baru de kesempatan skit..

de sesetngah pic aku dah publish kat FB...aku rase lame tol x wat album kat fb tu...eleh bukan de orang suke pon kan kan kan..hikhikhik...

ok ok...ni nak story + kepoh nye makjemah ni..

rancangan tok ke USS ni dah lame...since khalish dalam pantang lagi...sebab kebetulan birthday anak anak jatuh pada bulan yang same iaitu Julai....jarak plak seminggu jew....so..aku n hubs stuju tok bagi skali hadiah besday dorang...aku kalau boleh sedaye upaya nak berlaku adil pada anak anak...kalau kakak dia dulu akan pegi bercuti ke overseas..maka adik pon kena dapat benda yang same...itu pon bergantung pada rezeki kami laki bini...Alhamdulillah..rezeki banyak skit (eh banyak ke sikit...) so...USS adalah pilihan terbaik sebab nak dorang fun fun jew...tapi aku nengok mak pak dorang je fun..hahaha..sebab khalish xleh main sangat mainan kat dlm tu..

so tiket tok below 4 YO memang free...

nanti aku citer bab tiket USS ni..giler tahap gelabah nak fengsan ko!

kami tak stay kat singapore sebab aku pegi ngan family kak sepupu aku yang tiut miut cam teddy bear tu...
pastu naik 1 keter je ..malas nak bawak 2 keter sebab dah tau akan jamed kat pintu masuk woodlands tu..

so..aku pilih Hotel Selesa...otel memang dkt sngt dgn woodlands...:)
dok 2 malam..Hotel Selesa ni ..memandang kan aku masih kejer ari rabu tu..so kami bertolak after zohor..mentedarah dulu kat pizza kajang sebab adik aku tdo umah aku malam tu...kang x makan kang...mati kebulur lak minah tu....
tup tap tup tap gerak dalam kol 3.30pm kot...pastu sampai JB lebih kuang kol 7.30pm...dah sampai JB bukak GPS....yang aku sakit ati tu...note bateri kong...tab pon samo.....cam !@#$%^&*(...
nasib lah mase dia mampus tu...kami ngam ngam kat laluan masuk hotel....haha..lega...kalau tak memang termasuk kat dalam laluan woodlands tu...kompem xleh patah balik...

bilik kami diupgred kan...haha..(psssttt...kes kenal orang dalam...booking pon atas name manager sane..muahaha...bekpes pon dia bagi free 1..:P)


















 tuan tanah kedaung kena lah pic lebih kan..



then malam tu kami makan kat Bawang Merah Bistro....okeh lah...dah lapar kan..aku tibai jew..
gi skali dengan family my kazen


sebab malas nak gi jejauh kebetulan ujan lebat giler malam tu...

b4 balik hotel tu round2 JB...danga bay dah kurang menyengat sebab tapak tu dah nak dibangunkan denan projek kondominium...hurmmm

so..malam tu kinchan nak tukar duit..baru nak tukar bhai...aku ni bercakap cam bertih jagung ke dia haram nak dengar..kan dah nyusahkan orang nak gi cari money changers plak....hehe...

pastu terus balik hotel sebab aku nak siapkan beg anak anak ni...
biaser ler korang...dah de anak anak ni...dyper bag tu nak kena sentiase berisi..

pastu...nak sisi form imigresen tu siap siap...korang kalau gi sane...kena isi form tu awal awal k...mintaklah pada sesaper yang ade form lebih....pas dah siap...kepil skali dengan passport..senang...



 ehh terselit pic mase otw ke JB tu.... memula aku sauk je shawl ni...
eh dak gedek tu mane leh tengok mak dia ni lawo skit..mesti nak tarik tarik shawl aku...menci tau!

aku de post kat instagram....hehe..tq pada yang memuji...appreciate sangat ....:)

kinchan plak memang berangin ke aku kalau snap snap pic ....jeles letuw......pastu aku pon snap ler pic dia...


kesian aku ngan mamat ni...mulut leklok nak gak wat mulut itik kan..:D


ehhhh melalut..back to normal...

dah siap sumer barang...aku pon tdo berpelukan bersama suami..anak anak tdo bawah...hahaha

pagi tu nak kena bangun awal....

nak bekpes dulu kat cafe...

pastu gerak dari JB lebih kurang kol 9am sebab aku gi kan weekday..so..orang JB ramai nak masuk singapore bekerja..gigih wei aku tengok dorang ni cari rezeki kat negara orang...

bekpes so far sedap sedap lah...nasi lemak kukus dia sedap...nak amik lebih....segan ngan perut sebab nanti perut tambah muncit...ekeke..



 ni adalah aku..kalau stay mane mane otel..ini adalah menu yang akan aku serbu dulu....

pssttt...aku tapau bubur ni tok khalish n harraz, my niece...hehehe.... wat muke sememh je mase cedok...tapi kinchan ler cedok..aku kena jage reputasi aku...







leh bekpes kat luar gak..sebab cafe adalah berhadapan dengan pool...cafe kat tingkat 11 ...so..tengok lak pemandangan seluruh Jb..perrgghh...memang best!

abis bekpes...tunggu kak anti pickup us.....



 addoiilah dak ni...ko hengat ni lantai uamh!






mase gi tu...masuk je woodlands (jambatan yang menghubungkan Malaysia - Singapura)..jalan dah start jamed..tapi bergerak lah...

sampai je kat kaunter imigresen Malaysia...sesi cam mengecam muke kiut aku ...si khalish ni kan kasanova...dia punyer ramah nak menegur pegawai imi tu...hamboi...
fiil dia tu..kalau dia tegur oang tu pastu orang tu wat bangang je..ko siap lah dengar dia menjerit..lelebih lagi kalau dengan pompuan...lagi dia marah...muahaha

rugi aku tak rakam...dah seattle sesi pengecaman muke...barulah pegawai tu tegur dia..ehh..kemain gelak gelak ko kan...lempang nak? pastu malu malu...ehh..kemain lagik..

leceh gak lah...cek keter bagai....pastu imigresen singapore lagi...sumer dah seattle..

moh terus ke Sentosa...yebba..

tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...aku lupe bawak tiket USS...matiklah....tertinggal kat otel..

kisah tiket ni sugguh tragis u olls...

next N3 aku story....

so..meh layankan pic...

ni pic kat fon note aku je...yang lain de kat umah.....nanti aku update ler..

kat USS ni de 7 zone...kami pegi kesemua zon cuma tak de lah main sumer game kat zon tu sebab aku bawak bb..so..agak terbatas skit....

memula sampai je...snap pic lu......sementara kak anti gi sewa stroller USS




nyampah aku nengok..
aku rase dia ni kenan kat si marsya lah

adooii lah ane....ko ni kemain lagi kan...


stall cenggini memang melambak ..:P

inilah USS u olls..





korang..kalau gi USS ni sila sediakan wet tissue sebab singapore sangattttttttt jimat air...jangan harap de paip sembur ke atau batang paip dlm toilet...cm toilet kat zon far far away tu baru de paip..tu pon air alahai..laju lagi kencing khalish kalau kuar..hihi

pastu ko tau...peha aku gatal gatal k balik tu...dh menggaru aku macam cibauk!...

krok krek krok krek aku menggaru....korang kena bawak wet tissue tau...kalau x...hehe..pepaham ler...





ni show pertama yang kami tengok......best gak lah....fun..khalish pon suke

 kemain tepok tepok lagi dia..






















 aku beli 1 botol..harga 11.90SD


 main transformers..

 mane anak kuuu..???




 kami lunh kat sini....
antara restoren yang halal.....

 yeeee aku memang suke main roller coster kat The mummy ni...terkena 2 orang suami..muahaha....dikenakan oleh isteri mereka..

mane taknye...2-2 bini gi main roller coster yang very the tu..dorang offer diri jaga anak...puuiiii....penakut..!!!

pastu aku terkna kat kak anti...ehh korang tak lame lah naik tu..dia de 2 roller coster tau...1 name dia human yang kami naik tu (warna merah) - roller coaster tu de tapak....
yang 1 lagi dipanggil cylon  - warna biru tu yang kaki terjuntai .... itu memang gerun...

kak anti tolak aku ke side tepi....memang tau.... dia kenakan kan aku..pastu...aku genggam tangan dia tak lepas lepas....dia leh bukak mata..aku tutup sampai ke sudah...ehh janji naik...dh turun tu nak naik balik...hahaha
terangkat angkat bontot aku naik RC....kui3...

tapi korang kena naik....insyaallah takkan paper...
roller coster kat The mummy pon best....suasana gelap lagik....:P





 set lunch aku n kinchan...siap de percuma kids dish.....nugget ngan kentang//pastu dia bagi free disney box...
 prata dia memang superb sedap......

2 orang makan lebih kurang dekat RM100 kiter...around SD48++




menuju ke dinasour park..


 ni permainan tok anak anak...tapi mak n apak anak anak pon main skali..haha



 ni pon best...klakar dowh..kami bahagikan 2 kumpulan...(mcm ramai nooo pegi..haha..sebab anak anak ...)...memula turn para isteri pegi dulu..aku gi ngan kak anti n marsya...pastu turn para suami n MIL kak anti pegi...kalakar dowh....de 1 couple ni...tak pakai rain cot tau...ape..abis kena simbah air..haha..kami awal awal dah beli..SD3 tok dewasa n SD1 tok kanak kanak...so..korang kalau rase rase nak main ni...awal awal korang belilah kat malaysia...tak pon korang tibai je lah baju ujan laki korang.....:P

aku ni beriyer lah tutup segala bagai...tapi air nak jugak masuk ke dalam bra aku...eee....masalahnye...dia basah dari bra sampai ke tutttttt bawah aku...harruuu tol..

tapi kat luar ni ade tempat pengering dia...sediakan ajo SD5 ...ha...berkipas ler ko tok keringkan badan..:P


okeh next N3....pic limit...

hehe...

*__*



No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH