Kuala terengganu Part II

si gedek baru daku tidurkan...

hai lah sejak meningkat usia ni..makin ligat si gedek tu...lalu bawah meja lah..dok santai goyang goyang kaki kat bawah meja komputer ni lah...kejap kejap dia dok melepek kat dalam bilik air aku tu...kejap kejap dia main cak cak kat lemari baju kakak dia...haishhh lah dik..penat mak ko!

cepat cepat update pasal our vacation last week..

actually hampir hampiur tak menjadi vacation kali ni ...aku dah pening kapla sebab hotel dah bayar bagai...sebab sumer ura ura dengar pilihanraya lah ni...coz my bro in law n hubs mesti terlibat punyer...
kami pegi 3 couple and my MIL lah...cuma family ipar aku yang sulung je tak dapat join coz abang ipar aku bertugas minggu tu...kesian jugak banyak kali kal\mi nak bercuti jauh jauh dia tak dpaat join coz kekangan kejer dia...dulu mase bertugas as PA KPN pon dia sibuk...dah bertukar ke seremban pon same...kesian kat anak anak dia lah...
takper next vacation kiter plan nak ke langkawi plak okeh anak anak acik...:)

kami bertolak dari kuala pilah lebih kurang kol 7.30am gtuw lah...gigih ko aku bangun pepagi buta umah MIL..slalu bungkang kol 8-9pagi...haha...mak metua aku sporting tau...lek jew...bangun bangun je bekpes dah siap..:P

udah dibilang enggak payah masak ya mak...tapi iya sih...orang dah biase masak ni....itu ler rutin dia...kekonon taknak bekpes kat umah....dah kautim ngan my biras nk sentap kat luor ajew....ehhh...tengok sedap pulak mak metua aku masak pagi tu...aaapp sepinggan nasi gorenggg dulu....hehe..

pastu tunggu my adik ipar n wifey kat pekan jempol....dalam kol 8.30am kami gerak...

benti bekpes kat RnR Muadzam....dah seattle terus gerak ke destinasi..benti pon sekadar nak mengosongkan pundi kencing....

perjalanan ni aku taknak drive...padan muke kinchan....hehe...dia tu bkan leh bawak keter lame skit..mulalah ngantuk lah....de skali tu tetiber dia lempang pipi dia...pangggg....tanjat gegurl taw...pastu aku offer nak lempang dia laju laju terus dia geleng kepala...muahaha...ni je can nak lempang orang free free okeh..!

kami selamat sampai kat Kuala terengganu lebih kurang kol 3pm kot...gtuw gtuw lah...aku dah awal awal seattlekan urusan hotel sebab sumer aku wat kat AGODA .... so sumer senang.... 

aku booked MING PARAGON ...Booked 4 bilik.....actually memula tu aku dah reserved HOTEL TANJUNG VISTA sebab dia de wat promotion dat time RM130/bilik...mase call reservation manager tu...dia cakap yang  tu promotion online...ehh...okeh lah aku memang nak booked on9 pon...tapi biler isi form...harga standard...dah caca marba cam **LI** bercakap... aku mulalah menyampah ...hotel bosar bosar...sistem cacamarba...!@#$%^&*()....

then dia cakap...sebab cuti sekolah harga 1 bilik up RM30++...ok...lah on budget lagi...so jadi RM160++ lah ...tapi biler sampai email quatation ke aku jadi RM190++...memang CIBAUKLAUK DAGIUNG SALAI betol lah kan... cancel....

Tanjung vista ni bebetol sebelah dengan Grand Continental..aku dah penah stay sane dulu....takmoh dah...so....aku decide pilih Ming Paragon ni...Ming Paragon dan Ming Star Hotel adalah same okeh u olls....so jangan kompius.....
lokasi Ming Paragon ni bebetul kat bulatan pertama kalau korang dari arah Istana Darul Iman....kat jam bulatan No 3....terletak tak sampai 100 meter dari tanjung vista hotel...dan 5 minit je perjalanan nak ke pasar payang...kalau dari hotel tu terus je dah sampai pasar payang dan dataran syahbandar...senang kan...:P

sampai je kat hotel..aku uruskan amik kunci bagai...pas pada setiap couple..mak metua aku bercouple dengan anak dare aku dan anak dare bro in law aku....haha.....eventhough hotel ni 4 tingkat ajo..tapi de kemudahan lift tau u olls....lega mak jemah sebab mak metua aku tak berapa sihat..so..aku prefer perlu ada lift...
owh mak aku tak dapat join sebab nak balik lipis nak jenguk anak bujang terlajak dia tu...

b4 sampai hotel....kami singgal kat kijal..nyatap sata...opkos datang tempat orang kena makan makanan dorang kan kan...





meh bermuntah hijau tengok pic hotel...





 soal nak mentedarah tengah malam no need to worried okeh...kat bawah hotel memang melambak kedai makan..secret recepies pon kat bawah hotel..kopitiam kiri kanan u olls...

 spa bebetul kat sebelah bilik kitaorang...kat 3rd floor.








aku suke akan kebersihan sesebuah hotel....








 1-1 hotel yang aku stay xdop langsir...lek lek je kinchan kabor tu lemari...
walhal tingkap..muahaha....bilik bebetul hadap pantai batu burok....


 kinchan cakap katil bunyi skit lah..muahaha...bengong!




no need to worried nak solat....aku direct wat solat jamak je ...hehe...:P

 muke dak baru bangun tdo..

ehh..jemah enterprame ko!

masuk je bilik memasing....sorry my adik ipar..saje kasi korang bilik tingkat 1..hehehe....
sebab kununnye kinchan nak berSPA bagai lah....haram...jadual pack!..pack lah sangat..

mahal kot bagi aku...nanti kiter gi BALI kiter masage lah erk...murah....tak sampai RM50 for whole body...

so...dah solat tukar baju bagai..kami nak makan dulu sebab skip makan tengahari...so..skali makan petang...kami gi pantai batu burok....
hubs plak jumpe kawan dia yang bertugas kat narkotik K/Terengganu..




 dak ni geli nak pijak pasir....umah berpapan/marmar jo...wat malu yo ko ni dik..







 ehhh biler de anak couple ni..:P

 adooii..cian ikah....naik ngan abah dia..ATV langsung tak gerak...hehe


 hehe...mil jadi nanny lol..


 mane 1 kakak....mane 1 adik ??? hehe


 i follow...



 Ombak Rindu...

 ni fiil orang tua ni...melompat lompat nak main layang layang..




 laluan ni lebih kurang laluan kat melaka..

 nyum nyum..menu katr foodcourt pantai burok..

menu kami amik...

ehh..aku nak share 1 pic ni tau...

sakit perut aku gelak....

tak tau lah korang nak gelak ke tak..

kalau tak gelak...

korang tutup je pc tu...

muahaha....apepontakvley!




*









*














*








muahaha..














*











*









aku tak paham apsal pompuan ni wat muke cam kena kejor antoo...










*














ok tak klakar...

-_______-




ehh de video percuma..






malam tu kami dinner kat ikan bakar kuala ibai (betol ke erk..) ....lepas solat maghrib kat masjid terapung tu....bawah flyover...makan sampai muntah..harga murah ko....hubs cakap sumer RM135 ajo..murah...3 ekor ikan..air 2 jag besor...nasi 2 mangkuk....tomyam 2 mangkuk besar...telur dadar 2 pinggan...tdo masing masing ngango malam tu..hahaha...

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH