HATI BIAR BAIK SKIT



okeh...dah tengok lom kisah wardina ni...kak wardina...ai share ur video ni k....

1st....ingat x N3 lepas aku de post pasal Rozita Sendayu tinggi tu........aku share benda yang aku rasa benda baik tok diri aku..benda yang aku rasa benda ni boleh dijadikan motivasi tok aku mungkin tok kawan kawan yang lain ....benda baik...aku share lah..takkan benda jahat lah aku nak share...ehhh ade lah benda jahat + nakal yang aku share..pasal mengkopakkan duit laki...alahai korang...aku ni takat mengkopakkan duit kinchan tu baper sangat..lainlah saampai riban riban aku mintak...aku ni jenis sedar diri yerk...aku ni bekerja ...dia pon bekerja..aku tau takat mane kemampuan aku laki bini...okeh stop citer pasal tu...

Masa aku post tu....niat hati Lillahitaala memang nak share citer pasal Rozita ni..eh..ko hengat..manusia ni x pernah rasa nak berubah ke?? berubah dari jahat ke baik..dari baik ke lebih baik...tapi de lah hamba Allah ni...aku rasa lah dia bace kot N3 aku ni..pastu dia wat kat status dia...kate yang post N3 tu pon bukan nye betul sangat nak menegur cara pemakaian orang...okeh fine...! aku tegur saper ye kat N3 aku tu??? kamu kah?? silap ye...Demi Allah yang maha mengetahui..aku tak pernah kenal saper dia? memang aku akui aku add dia...cume aku rasa aku berkenan cara dia..aku suke melihat orang baik okeh...aku suke sebab dia softspoken...tapi.............................luaran mu tidak menggambarkan hati mu...sorry 2 say...aku memang tak reti nak hormat dengan orang macam ni....even aku suke orang tu..bukannye sepanjang mase aku bukak fb ko...boleh dikira baper kali sangat aku bukak...so..aku memang x kenal ko luar dan dalam..so aku TAK RETI nak judge ko macam mane okeh...sebab aku sendiri JAHIL...makanye..aku lebih suke melihat aje dari mengomen pasal orang lain...tapi kalau aton my BFF aku tu..aku sembur je..dia tarak makan dalam...pastu dia kutuk aku balik..ehhh tu baru betol hokeh..kutuk aku depan depan..ni wat status kat FB pastu orang LIKE status tu sebab orang tak tahu pasal benda tu...

Aku pon heran...aku nak tanye gak ni...N3 mane ngatakan aku ni betol dalam tindakan aku?? mane ye??? aku kutuk diri sendiri banyak...secuit pon aku tak pernah sentuh ko...hati biar baik skit cik puan....kenal aku luar dalam ke???? aku sendiri kabor aku ni jahil...manusia ni betol manjang ke?? kadang kadang terjelupur jugak ye...itu lah dinamakan manusia...ehhh jangan plak ko wat N3 pasal aku ni bersyarah plak hokeh...

aku suke tengok wanita wanita yang dulunye tak baik/tak berapa baik menjadi lebih baik..aku menganggap mereka as panduan tok aku menjadi sekuat secekal dorang...bak kata kawan wardina tu...kalau seseorang tu nak berubah...orang sekeliling perlu support..bukannye nak MENGKONDEMKAN niat orang tu...
aku ni lagilah degil...dari kecik memang 'jahat' hokeh...aku tak malu pon nak akui...bangga pon tak...sebab itu memang realitinye aku...aku bukannye dilahirkan...trus trus pakai tudung..even aku berskolah dulu pon..pakai skirt hokeh...kecuali skolah menengah...tapi syukur Alhamdulillah..mak apak aku cukup bagi aku pelajaran agama..cume aku ni je yang ala ala degil taknak ikut suruhanNYA...manusia kan..

aku nak share wanita wanita yang buat aku kagum...

Wardina - sebab dia mengkentalkan jiwa dan perasaan tok menjadi muslimah sejati..ehh aku rajin follow perkembangan dia hokeh...

Kak Tun Nurul Huda (kak tun...nak share skit ye...kalau tak suke PM emma k..hehe) - aku kenal dia melalui la ..opismate aku...actually aku memang pernah ternampak dia kat majalah harmoni dulu..mase tu dia jadi model...aku hengat dia tak kawin lagi..ehhh dah kawin hokeh..2 anak...tapi penampilan terbaeekk..aku suke penampilan dia...muslimah but still shantekk...(wahh melompat lompat nak penampilan cam dia..)

itu je wanita bertudung yang wat aku suke tengok perkembangan mereka...

seperti yang dikatakan oleh Wardina .....

' klu kita berubah untuk jadi baik, Allah akan hantar orang2 yang baik untuk bersama2 kita.'

eh korang..tak semestinye..korang perlu berubah dari tak bertudung kepada bertudung....bukan itu maksud aku k....tapi sikap...aku tak pernah pandang orang tak bertudung ni tak elok..aku benci orang yang bersikap macam tu..siape kiter nak judge orang hanye dari pandangan mata luar...kiter ni patut kenal orang tu dulu...

okeh dh..takat ni je dulu.............aku nak wat kejer..SKT done....cuti staff bolom seattle lagi..bos daku manje miow miow soh isikan...auuww...baeeeeeeeeeeeeeeekkk bos..!!!!



SALAM JUMAAT...

(petang ni mau packing packing baju somi dan anak anak...mau holiday ke MELAKA...)

4 comments:

Anonymous said...

hmm..mcm2 kan emma?kita xckp psl org tu..p leh lak dia terase..ignore je la emma..ana ada bc entry emma b4 this..mmg emma x mention pun,pelik2..

Pinkish Mumma said...

kan ana...kt menulis blog ni bkn tok ckp pasal org itu ini...tp biarlah ana...dh dia nk terase.....

puteri zee said...

hahaha... oo.. sebut2 nama ku eh.. oit! haku memg ske la wardina.. santek even berhijab. isma hasme pon comel n bersih muka dia sejak berhijab ni..

terbaekk la emma coz siar kan video tuh.. like gilak u no.. huhu..

for someONE yg ko sebut uh, aku nasihat kan, juz ignore her laa... ramai manusia cmtu, baik luar dalam belum baek lagi.. ade yg npk jengkel kat luar tapi dalamannya, ikhlas dan baik..

hati2 memilih kawan, dear..

god bless u and ur family..

mmmuaaahh!!..

Pinkish Mumma said...

ehh aton ..bukan isma hasme yerk..irma hasme...pe dah..banyak na berangan ko n...hik3

alah ton..benda baik tok share ngan kengkawan....xkan salah kot..tau lah ahkak bukan nye baik sangat pon...tapi lebih elok mendoakan yg baik baik tok orang lain..dari menaburkan fitnah kata macam macam kan kan kan...miahahahaha...

peringatan ko akan ku kenang!! ahaks...

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH