Hukum Batal puasa Ganti

u olls...


rini aku start poser balik 


patut nak poser isnin...tapi de makan makan free plop kat opis..makanye jemah x poser lah...giler ko..makan FREE hokeh

pastu smalam pon x poser sebab de orang blanje makan Kenny Rogers plop...haiishh..timer kasih kak zaila rahman...:P

maka rini ku gagah jugak berpuasa...cuma makan roti sepotong...bikut cinonet 5 keping...pastu sentap air kopi o n air suam..

pastu pagi tadi sakit perut ..kuar balik sumer...ha..skang aku lapor..

sms kinchan kata tak larat...

dia kata bertahan skit...tapi kalau tak tahan bukaklah sebab ayg mengepam...auuw....ko nak tolong aku ganti poser ke??   >__<


dulu dulu kan....aku slalu dengar orang cakap..kena bayar double kalau bukak poser ganti...tapi cakap mulut orang je lah...

pastu aku google..

maka aku jumpe lah benda ni


thnx incik google


ni bagi ibu ibu yang menyusukan anak mereka..

28) Soalan: apakah hukumnya bagi perempuan yang mengandung atau perempuan yang menyusukan anak membatalkan puasanya?

Jawapan:
harus membatalkan puasa tersebut itu dua sebab:-
- Kerana keuzuran dirinya sendiri.
- Kerana menjaga kesihatan anak.
 
Keterangan:
- Jika berbuka puasa kerana menjaga kesihatan dirinya wajib qada saja.
- Kalau berbuka puasa kerana mahu menjaga kesihatan anak bukan dirinya, wajib qada dan fidyah sekadar satu cupak beras sehari.
- Kalau berbuka puasa kerana menjaga diri dan anak wajib qada saja.

boleh refer SINI



persoalan dibawah pon telah terjawab..aku pon memula dulu bengap gak bab hukum poser skali kan ni...


42) Soalan: hukum mencantumkan puasa qadha' dengan puasa sunat
Jawapan: hukumnya harus bahkan setengah ulama' mengatakan sunat.


pssttt :

aku nak masak lasagna lah tok bukak poser ni....sayang wei nak bukak....pastu nak masak pai stew daging tok khalish...ngeeeeee....



 

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH