makcik poyo

sebelom aku menceceh panjang lebar pasal tajuk diatas,sukacita saya ingin mengucapkan TERIMA KASIH pada suami saya..Encik Kinchan coz menghadiahkan saya sebijik hempon smalam menggantikan hempon burok tu..hehehe







okeh...tapi bukan itu yang aku nak citer.....itu selingan manje miow miow aku jae..tapi ni bersangkut paut gak dengan peristiwa masa aku membeli hp ni smalam...

pendekkan aje citer ...aku dh kompem nak amik hp ni....pastu...de makcik sebelah kanan aku ni dia beli Samsung Phone Tab 7.0 (fuuyyoooooooooooooooooooooo makcik makcik tu pakai..ko hado???? ) aku lak dok nengok nengok balik sambil bercakap cakap ngan tokeh kodai tu...pastu makcik ni menyampok aku bercakap...(okeh..aku xde hal bab bab orang negur ni...) dia cakap camni.....

makcik : HP ni bagus....wifi laju tau...anak makcik pakai ni...bagus HP ni..

Aku : oohh yeke...tu lah....(saje malas nak manjangkan percakapan)

makcik : anak anak saya semua pakai barang barang mahal...semua RM300 keatas...dorang tak main barang barang murah

Aku berkata dalam hati sambil tersenyum kelat : eh makcik ni...pe motif dia cakap camtu....so..aku senyum je malas nak bukak mulut...walhal dalam ati....

Bini tokeh : senyum senyum sebab customer kan. : ya ka...wahhhhhhh....yer lor yer lor...

Aku masih wat budus + meluat...sambil berkata dalam hati....makcik oii...wifi laju tak laju bukan ade kena mengena ngan HP...tengok line WIFI  lah...addoooiii....

Makcik : kat rumah tu semua ada..PS2...PS3 ...internet...semua ada....saje beli sebab takyah soh dorang merayap..TV je lame..

Aku berkata dalam hati.....pe barang makcik TV lame....beli ar LED baru kelassss ko maria...

dat time...aku sesorang kat kedai tu..kinchan g kuarkan duit...dia memang camtu...nak berak baru nak gali lobang..haiisshhh....tapi xper lah somi...ai sanggup TUNGGGGGGUUUUUUUUU..muahahaha...

okeh moral of the story mori....aku bercakap tok peringatan mak aku n diri aku jugeeekkk...

pe motif makcik tu nak menunjuk nunjuk?? perlu nak riak bagai mengatakan ko beli barang barang mewah??? ke makcik tu baru kenal erti teknologi...hurmmm

cara dia cakap...memang muke nak belagak..seyes....tapi disebabkan aku ni menghormati orang tua...so..aku diamkan aje..

kalau ko de barang mewah skalipon....x perlu nak mention harga bagai....lainlah kalau orang yang dia cakap tu adalah orang kampong kuno yang tak tau ape itu teknologi...lagipon HP yang aku beli smalam (ehh bukan kinchan yang belikan) bukanlah kategori mahal okeh...murah murah aje...sebab aku tak sanggup nak beli yang mahal mahal..last last...marsya yang konker...benci aku..smalam pon dia dah menyiasat game bagai kat hp aku tu...

aku rasa...kalau kat kawasan umah dia tu...mesti dia kepoh kan kan kan...huhu...yer lah..sumer dia je yang lebih...yer lah...dia pakai fon tab..jiran dia yang sebaye dia tu ado??? nan ADO okeh...(mungkinlah) 


korang kalau jumpe orang camtu....korang senyum kan aje lah...tak yah layan sangat..korang iye kan aje...bagi dia penat mulut ngomel...

 
okeh sekian...





3 comments:

esmiera said...

patutnya ko ckplah apa kelas makcik ko pakai TV lama.... hahahahahaha

SYiDa k@RiM said...

emma... samo la ngn myvi 55k tuh..ahahha

Pinkish Mumma said...

kak t...alahai kak...lebih baik menjadi pendengar setia...hehehe

ida...wooppp..mahalnye keter dia..aucchhh

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH