Alhamdulillah....3.12.2011 ritu khalish dah genap pon usia 5 bulan...5 bulan jugak dia fully breastfeeding.... syukur Allah masih melimpahi rezeki tok khalish Aiman...

Sabtu lepas .... g checkup khalish kat KPMC Kajang...jumpe PAED (doc Hajjah Afifah)...Alhamdulillah...berat khalish ngam ngam yang dikehendaki oleh paed iaitu 7.2kg...paed pon sronok okeh...dia cakap good job mama...!!!!! mane x good job nye...kalau dok umah asik menetek je...xper dik...kamu bukan kategori overweight ye.....lagi bagus x bape montel ...sebab x larat omak ko nk dukung deh....lenguh tangan t...skang pon lenguh dah...

dah check berat bagai..cam biase....b4 cucuk itu montot....paed suke lah borak borak sambil check telinga,perut...jantung..paru paru...everything in good condition...wah...macam keter dah ko dik...:P

sepanjang main cucuk cucuk khalish ni..x penah dia nangis pon..wah..xtra good dik...complete sudah cucuk 3 serangkai.....next month last cucuk tok 6 bulan ...aku lupa cucuk ape...pastu jumpe balik paed mase usia khalish aiman setahun....

Aku tanye biler masa paling sesuai nak kenalkan solid pada baby ( marsya dulu aku dah bedal kasi nestum cair mase dia umur 4 bulan) ....dia gtau 5 bulan 3 minggu dah leh sua sua manja dia air kanji tok tgk dia alah tak pada nasi nanti..(aku rasa takde manusia yang alergi pada nasi...mungkin ada tapi peratusan sangat rendah)
Yang lain teruskan BF baby macam biasa..jumlah yang perlu bagi adalah sesudu sahaja sehari....(tapi aku tak tau lah beras aku ade kanji ke tak..aku pakai faiza taj mahal...belasah beras kakak lah...) aku tanye usia 6 bulan leh kenalkan puree buah tak? dia kata better 8 month ke atas...okeh..dari pembacaan aku...6 bulan leh kenalkan puree buah...aku ni ikut mane yang aku rasa sesuai...dia pakar....so...rujuk pada dia je lah...

eh....aku dah kumpul tau resepi resepi tok khalish nanti (sah over kan mama ko ni dik....) senang nanti...selak je buku tu...

Perkembangan :

- Sangat suka gelak dah skang..kekeh kekeh dia...kadang kadang tu aku terkejut..ingat kan dia sesak napas...eh.......ropernye dia gelak..adooii...~~~

- golek golek atas lantai (beralaskan toto)...memula elok je aku letak kat tengah tengah toto tu..eh...x sampai 2 minit..aku datang balik..dia dah kat lantai.. kejap kejap separuh badan dah kat bawah tv kabinet....siap senyum senyum lagi..eh dak ni..aku punye lah berderau...risau dia terhantuk ke lantai ke....kalau time pakai baju..lagi lah aku bercinta...baru letak minyak dia bergole...tengah sapu losyen/minyak bb kat kaki dia dah bergolek...

- suka main tarik tarik rambut kitaorang...kalau dia geram...ape yang tercapai dek tangan dia je...kalau kt nak pakaikan baju dia..tangan dia mulalah gatal mencapai bakul kat sebelah tu...

- dah pandai angkat tangan kalau kita agah nak dukung dia.....



 Muhammad Khalish Aiman bin Khairul Anuar.....semoga kamu membesar sebagai khalifah yang hebat dimuka bumi Allah ni...semoga kamu menjadi manusia yang bijak pandai dunia akhirat..semoga kamu menjadi manusia yang menghormati orang yang lebih tua dari kamu..semoga kamu menjadi manusia yang tetap iman dan agamanya..inilah doa mama kamu hari hari tok kamu dan kakak....

Ma Pa Kakak sayang kamu sangat sangat...


ni pic khalish genap 5 bulan masa checkup sabtu lepas...



pic bawah ni..dia ngah tengok kakak dia yang macam orang giler lari sane sini....

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH