cuti cuti 2013

Assalammualaikum..
ehh dah masuk tahun 2014 lol..
skejap je plak mase kan..kinchan pon dah 34 tahun..makin tua laki aku tu...aku jugak masih sweet 20's auuchh..

entry ni aku lepok skali lah erk.....ni cuti cuti singkat..ala-ala getaway gituw lah.....cuti cuti ujung tahun ....
3 percutian...di 3 tempat berlainan....

ni kebetulan balik kampung aku ...masa raya Haji lepas.....
aku plak dah lame kot tak jejak kaki ke cameron highlands....lipis dengan cameron dekat jew...so..takyah ngengada nak menginap bagai kan...
ni laluan belakang..ikut sungai koyan namo ea...


touch down...haha...macam lah naik flight kan....kemain touch down kaw!
terus gi ke cameron valley...minum teh sambil tengok pemandangan...alooo..kata rindu Aaron Aziz dalam Ombak Rindu..... :P

2 karipap cik salmah....2 jenis teh..RM11.00 okay lahhh...

hhooiii dak ni....geram aku...

ini laki tuan tanah kedaung....
ini masalah orang tua ni...duaplohpatjam wassup masuk....pastu aku tengok siape bagi..ehh..kadang kadang kena jugak jadi bini bz body.... :P


ini anak dara tuan tanah kedaung


ini boypren kecik aku...anak ikan lah kiranye...


ni sugardaddy marsya... 


harta aku dunia akhirat..







bejalan merata lah jugak kat cameron.....ke brincang beli bantal bagai...
pastu hujan......kitaorang gerak balik dalam kol 2pm kot....


abis dah cuti kat cameron

ok next trip plz...

|

|

|

|

|

|

|

percutian tok bulan November lepas...pegi dengan family in law aku.....kitaorang pilih bukit Gambang Resort...sebab anak anak kami suke main air...
kira nasib baik jugak kami pegi seminggu b4 banjir kat pantai timur tu...
masa kami gi tu....sepanjang perjalanan hujan hajo...mandi waterpark pon redah gak walaupon hujan...
sepanjang perjalanan tu....3 eksiden berlaku...yang 1 kete tu....sebelum eksiden tu dok mencucuk kete aku...ha..daulat lettuw....dah tau jalan licin..lagi mau tunjuk jaguh....dah lah berkonvoi....

ginilah kengkawan ye.....ni baru 4 beranak..dah macam anak soploh ha...


budak ni kan bigbos...ikut dia lah nak dok mane kan..aku plak kena ke  blakang..



yang kakak ni plak bz dengan tab..


kalini kitaorang stay kat family suites carribean bay...


de mini kitchen..tapi dapor takdo..


tapi takpe..aku dah siap siap bawak dapor siap lauk bagai...
 lepas siap siap makan tengahari dan solat..trus ke waterpark...
anak anak dah tak sabor









ek eleh dak ni...tengah dok mandi mandi tu dia leh terlentok...dah meragau cari cabana sebab masa sampai tu sumer cabana full...Alhamdulillah..in the end dapat gak...kali ni khalish tak buat hal berak dalam pool macam ritu...
BUKIT GAMBANG


family SIL aku continue mandi sementara aku gi tukar baju dulu....kinchan plak jaga khalish..pastu kinchan trus gi beli makanan..



belah malam....trus kan jalan jalan masuk zoo...
oh ye korang....pas zoo ni korang leh masuk 2x tau..maksud aku...kalau korang dah masuk zoo belah siang..korang pon leh masuk belah malam gak....
kalau belah malam perjalanan tengok binatang terhad....so...kalau gi belah siang...korang leh naik tramp tok tengok binatang liar sebab konsep zoo kat sane ...bebas...bukan korang bebas..tapi binatang2 tu k...


anak buah aku ni tak geli gamaknye..dia sorang je berani..yang lain penakit termasuk ahkak ..


pastu dia siap buat rambut kuda ni belah tengah...
korang ni macam macam..


dah abis pasal bukit gambang..
haha

so...percutian penutup tahun 2013 adalah pada 27-29 Disember 2013...
percutian memang dah dirancang lama..
b4 Waterpark Legoland siap aku memang nak terjah Legoland..tapi kak spupu aku kat johor gitau better gi bila waterpark siap..puas ati..

hari pertama tu kitaorang trus ke
JOHOR PREMIUM OUTLET a.k.a JPO

pegi petang jumaat tu sebab kinchan still keje.....
aku ler drive sebab aku tau kinchan ni kalau drive..tak mengantok....orang dok wassup dia...dari ape ape jadi..better aku drive....memang aku tekan 140-160 je jumaat ritu... :)

kitaorang memula dah tersalah masuk jalan..patut dia susur keluar lapangan terbang senai...tapi aku dah terterus ke Kulai....meragau cari....sebab si kinchan lettuw....dia pegang fon..dah terlepas dia leh cakap..abang rasa JPO ikut sane tu...aku yang dengor ni menyirap je ....
dah takleh pusing kan...trus je lah masuk Tol Kulai tu...tapi korang jangan risau...kat depan skit tu...korang masuk ke ke kiri ikut susur keluar lapangan terbang senai....so...korang leh ikut signboard tu..macam aku..aku buat u-turn....so..keluar balik tol kulai masuk tol lapangan terbang senai....so...JPO belah kiri...Google Map kan hado.... :P


kami sampai agak lewat petang..orang pon dah beransur takde....


ehem2...


aku hadiahkan handbeg guess tok mak aku....yang lain kinchan belikan tok aku and kiddos...
tq darling...pastu kan...khami lepas ade orang tu offer aku handbeg..petang smalam pon dia offer lagi.....huhuhu...tapi aku takde selera lagi nak soppin nyopping ni.....haha..sebab handbeg yang aku order online dah sampei dari US...huhu...


patut nak ajak kak spupu aku makan dinner jumaat malam tu..tapi aku yakin family aku pon akan penat...so...aku postpone esok tu...kak spupu aku pon nak join masuk hello Kitty sabtu tu....yeayyy!!

so...aku menginap semula kat selesa hotel.....
same macam aku gi USS  USS USS
patut kitaorang menginap kat New York hotel..tapi ade masalah skit....sebab penginapan kalini bukan aku uruskan..
kinchan uruskan... :)

selesa hotel senang korang nak cari makan k..
depan tu melambak kedai..
murah pon murah..
so...sementara tunggu kinchan tapau makanan kat kedai depan..aku order dining room ...
murah lah jugak..sedap pon sedap taw...
tekak aku lah...


menghadaplah 2 badik ni...



sabtu ke Hello kitty town..


tiket ke legoland dan hellokittytown sumer aku pas kat kak spupu aku...dia de orang dalam....so...bagi dia settle sesiap...aku pas duit je.. :)




hooiii banyak okeh aktiviti dalam tu..antara ko larat atau x je...
aku tak larat lah nak beratur sebab si tyco tu memang uncontrol....anak buah aku 2 hero tu pon leh tahan...sebab babah dorang tak dapat join..kena bertugas kat pulau sibu...
so harapkan kak spupu aku je nak control 2 hero dia tu...



tyco ni..kakak dia buat...dia pon nak......skali apak dia buatkan warna warni...lantaklah dek.....janji ko senyap

aku rase aku makin cun disebelah Hello Kitty ituw..







kat sourvenior shop....aku sarankan korang standby lah duit kepok kepok skit klu nak membeli dalam ni dan aku saran belilah sourvenior kat hello kitty town ni....lebih murah dari legoland..cayolah cakap den...
aku amik 3-4 barang je kot...kinchan dah berhabeh baper ratus ntah...muahaha..

santapan mata..haha..


aku beli lah sbijik hello kitty ni....pilih tarikh nikah kitaorang...
yang ni RM28.90 tok hello kitty sebesar penumbuk khalish...ke kecik skit dari penumbuk khalish.. :)


 hello kitty town ni ade banyak aras dia tau...kalau tok 1 aras tu....tiket RM55 je tak silap....tok sumer....dalam RM80 kot..



de show2 yang kita leh layan...
best gak...
alah...tok hiburan kiddos...layankan je lah..
masa kita kita dulu mane de benda ni..so..masa anak anak ni ade....layan kanlah kan...




ni dah siap siap nak checkout bagai...
nak pegi legoland and waterpark...



kesah dia.....aku ni penat lah dok posing dengan laki dan kiddos depan ni ha...soh mak aku snap...dah bape kali snap...skali tengok2 tak hado...adehh..malas plak nak berdiri depan ni..aku snap pic je lah....


 disebabkan aku lupe bawak stroller tyco tu...maka jom lah sewa stroller....






 ye....aku memang pendek.....
tu sebab kinchan sayang aku lebih..ehhh...tetiber kan


replika opis ahkak...







okeh korang.. kalau korang pandai..seludup lah makanan k...sebab makanan kat dalam waterpark ni selain dari terhad....ianya dalah mahal..
hanya ada sandwich sebesar 2 tapak tangan....set 1 air 1 fries dan 1 sandwich tu,,RM25...
aiskrim RM7.00 tak silap aku...



kinchan baru perasan de hotel legoland ni...dia kata next time nak masuk...stay sini je...
haha...okeh bosh...





 terlentok sudah....marilah nak....kita balik kajang k..


begitulah berakhirnya getaway kitaorang..tok tahun ni...aku cuma rancang 1 percutian je.....maybe on mei atau jun ni....then aku nak menyimpan cuti dan duit tok percutian 2015........IN SYAA ALLAH
^__^

TIKET LEGOLAND (COMBO) ADULT  : RM 150
TIKET LEGOLAND (COMBO) CHILD : FREE BELOM 3yo RM10 (WATERPARK)

ohhh...mungkin aku akan buat short trip ke bandung...
tapi tempat memang terhad...
dan ni hanye aku offer tok orang yang bebetol serius nak gi...

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH