Ciri-Ciri Wanita Yang Menjadi Idaman Lelaki


1. Lelaki Suka Sifat Wanita Kelihatan Cantik
Perkara yang paling asas untuk wanita adalah ia perlu kelihatan cantik. Apa? CANTIK. Kalau seseorang itu merasa cantik dalam dirinya InsyaAllah dia akan kelihatan cantik. Ini bukan perasan atau syok sendiri tapi ini adalah yakin dengan ketentuan Allah.
Sesungguhnya aku telah menciptakan manusia dengan sebaik-baik kejadian dan dia redha dengan kejadiannya dan dia yakin bahawa kejadian Allah yang dirinya dibuat dengan secantik-cantik kejadian. Walaupun mungkin hidungnya besau, hidung tak tinggi tapi kemik. Tapi oleh kerana ini adalah ciptaan Allah mesti ada sebab ada hikmah. Ok faham tak ni?
Ingat Bukan perasaan tapi nak menghayati ciptaan Allah yang penuh kesempurnaan ini yang kita tak sedar diri ini.
 (ni aku akui..sumer lelaki nak tengok atau suka sangat tengok benda cantik....lelebih lagi POMPUAN CANTIK..BODY POMPUAN CANTIK.....wah..sentap mak ko ni ha...body x berapa nak shantek kan...hahaha...tapi 1 aku tanamkan dalam diri...kalau lelaki itu berkahwin hanya kerana kecantikan luaran isteri dia...aku tak rasa sesebuah mahligai itu bermakna...ibarat kalian memalsukan sebuah perkahwinan...tapi aku tengok...bini cantik camner sekalipon...tetap diceraikan jugak...ha..itu masing masing lah yer...ai x campor...serammm...angkat kain larikkkkkkkkkkkk...aku harap kinchan hargai aku as his wife...n mother 2 our childrens)

2. Lelaki Suka Sifat Wanita Keanak-anakan
Percayalah bahawa wanita yang ada sifat keanak-anakan dapat menarik hati orang lelaki. Sebab sifat lelaki ini dia nak menjadi hero, nak membela. Orang lelaki ini dia nak macho. Dia nak menjaga, membela, mengawal, membimbing dan juga melindungi wanita. Tapi wanita itu bukan umur budak-budak. Tapi umurnya besau macam Heliza Helmi kita tuh. Kan comel? betul? Sesekali macam budak tadika apasalahnya kan. Tapi ingat jangan terlalu over nanti nampak macam orang gila...kejap kejap terkinja....hahaha..
(aku ni memang suka terkinja kinja skit kat umah..umah je okeh..kadang kadang main lari lari ngan kinchan..ececeh....suke kejap kejar ai tau..kadang si marsya join...kejap kejap nanti khalish lak ikut skali...hahaha...tapi u guys kena b matured kat luar lah..nanti orang kabor...eh..macam bebudak lagi ha...anak dah 2...maklumlah..aku kan nampak cam anak dara lagi...hahahahahhawakakaka...gelak guling guling dah aku ni ha.....tapi kalau korang tengok kinchan face 2 face...orang tak tau umur dia dah 31 tahun..bab ni kalau orang puji dia muda...semianggu dia dok lah cakap ngan aku ayat tu...eh...tak koser aku melayan..)

3. Lelaki Suka Sifat Wanita Berakhlak
Sudah semestinya semua lelaki di luar sana suka akan sifat wanita yang berakhlak. Sopan santun, ada sifat-sifat wanita timur. Jangan orang timur nak buat perangai macam sikap orang barat. Ingat! Orang barat pun tertarik dengan wanita timur okay. Tapi malangnya ada juga orang timur yang tertarik dengan wanita barat. Itu #Failed

4. Lelaki Terpikat dengan Wanita Beragama
Tanyalah mana-mana lelaki luar siapa taknak wanita yang beragama ? Tanya si Shark dalam KL Gangster pun dia nak Wanita Beragama. Wanita yang beragama ini adalah patut perintah Allah. Solat 5 Waktu dan sebagainya.
 (jujur aku akui...aku bukan orang kuat agama..tapi aku tau batas HALAL HARAM dalam agama...jangan nampak aku camni....aku x reti agama...jangan sesekali jadi judgemental...xyah cakap aku dah bape kali khatam..nanti orang kata riak...khatam Alquran x bermakna aku mendalami isi kandungan aiquran..aku jujur...x main lah cakap mulut aje lebih kan...hahaha...)

5. Lelaki Terpikat dengan Wanita bijaksana
Bijaksana merupakan salah satu sifat-sifat wanita yang menjadi idaman lelaki iaitu pandai. Tapi ingat lelaki menolak wanita yang menunjuk-nunjuk kepandainnya. Kalau tak tahu cakap saja tak tahu jangan buat kepala tahu. Lumrah orang lelaki memang suka tengok wanita cantik yang seksi tapi nak jadikan isteri bukan jadikan girlfriends untuk jadikan isteri lelaki tertolak, menyampah melihat perempuan2 yang seksi2 mengada2 yang mempamerkan keseksiannya.. Haaa ini bukan aku cakap tapi Aaron Aziz yang cakap. Ekeke icon razz Sifat Sifat Wanita Yang Menjadi Idaman Lelaki 

(apsal laki aku x penah cakap camtu..walhal dia nak sangat jadi seth tan...hehehe...xper abg..ayg tunggu....tapi dia de bagitau..aku bertudung lagi nampak shomel..now aku dah mula bertudung penuh kemane jua aku berada...slow slow ha.....senang...kot kot de love bite..aku leh sorok..hahahaha...tetttttttt..)

6. Lelaki Tertarik dengan Wanita Yang Memahami
Lelaki cukup tertarik dengan sifat wanita yang memahami iaitu gerak batinnya kuat. Tak cakap banyak! Faham apa lelaki itu mahu contoh nak pergi tengok bola ke. Faham jangan nak main menunduh je cakap pergi mengorat si macha kedai mamak. #LOL

(ha..aku suke sergah kinchan..padan muke dia..:P)

7. Lelaki Suka Sifat Wanita yang Tidak Terlalu Cemburu
Nak cemburu boleh. Tapi cemburu itu biarlah sikit-sikit memang cun. Cemburu banyak-banyak sesak nafas bak ang
 (Alamak..bab ni aku failed...aku memang kuat cemburu...leh tanye kinchan...eh..aku cemburu sebab aku sayang dia tau....sayang baby boy...sila muntah biru..)

8. Lelaki Suka Wanita yang Menaikkan semangat lelaki
Dalam perkara ini lelaki memang suka akan wanita yang memberi dorongan iaitu menaikkan semangat si lelaki. Kalau tanya hariz pun terpikat tau! Bukannya nak kondem sahaja apa yang lelaki itu buat. Itu #Failed

 (sokmo aku naikkan semangat dia..ekekeke....eh..bukan naikkan semangat ke ctu...korang ni...slalu sms...kami sering menaikkan semangat masing masing....)

9. Lelaki tergoda dengan Wanita yang sejuk mata memandang
Lelaki cukup minat akan wanita yang sejuk mata memandang contoh ? cer contoh? Korang boleh fikir sendiri kan dekat sini.
 (x cukup sejuk mata dia..aku boh ice pack nanti...)

10. Ada kesamaan yang bermakna
Kesamaan yang bermakna ini contoh jika si lelaki itu minat Android korang pun minatlah Android haaa baru ada kesamaan betul tak? Jika si lelaki itu minat main bowling korang pun minat main bowling. Boleh ngedate di bowling bowl. Bukannya kesamaan dari segi fizikal bulu kaki ke. bermisai ke mahupun berjanggut secupit macam saya itu #Failed
(diakui..kami banyak persamaan minat....) 


apa apa pon dalam kehidupan ni..korang coraklah sendiri...anak anak melihat ape yang kita buat...aku sendiri sedang bertatih tok menjadi yang terbaik wat suami n anak anak...so...segala ilmu yang baik..aku akan amik...xrak hal punyer...ai kan suke try n error...x okeh yang ni..aku cube cara lain...janji pe yang aku nak dapat...hehehe......


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH