Kuala Terengganu Part I

weehoo..

mak jemah cuti arini dan esok coz ibu leen bercuti bersama family terchenta ...

ehhh tengok N3 atas....gilos poyos pompuan ni tau...ko hengat bercuti ke obersea ko!

biaser lah....aku kan jemah hover da vass...ngeee

part I ni aku nak gebang pasal persediaan makanan si gedek...

aku tak tau cara orang lain lebih mudah..tapi bagi aku aku rasa mudah cara aku ni...

aku nak travel ari rabu pagi...selasa malam akan gerak balik pilah sebab sumer akan gerak skali nanti...

so..aku nak taknak memang kena prepare makanan si gedek tu...

aku taknak dah beli heinz tok si gedek macam kes si keratong dulu....wahh..kijamMakkorang!

 rebus/stim kan sayur

 buat stok ayam kosong

 pasta
ni senang sangat sebab cepat nak masak...
 beras opkos..kan perut melayu gtuw..

 antara puree yang dah siap tok disumbat dalam fridge

 cauliflower puree

 carrots puree

 chicken puree

 stok ayam

 peas puree dan pumpkin puree


 sumbatkan je dalam 1 cooler bag...

  ni mmg kena bwk slalu...

 kalini bawak sebotol je heinz..


 ubatan penting k..

 tengok tu..siap aku angkut rice cooker khalish.....1 beg khas tok barang gini jew...
pam..botol anak anak...thermos....

bantal busuku...

okeh.....si gedek nak netek.....chiow dulu..



No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH