Bali Part II

ni mood tengah geram..

>_____<

penat aku kerah tangan tok karang ayat bali tu...
gatai sangat tangan ko kan...

dah kena refresh balik pe kejadian yang berlaku....

flight aku kol 6.30pm isnin lepas...so....aku leh batalkan cuti aku hari isnin tu...balik hapday..hahaha....ni cara nak jimat cuti ye u olls.
baju sumer aku dah siap siap pack malam tu...
just tambah tambah skit je lah...

tapi malangnye flight kami delay!
gerak kol 7.15pm cenggitu lah u olls...
dalam hati aku dup dap coz ni firstime aku travel luar dari malaysia sendirian berhad...
b4 ni kalau travel memaner (luar negara) pasti de teman ..maksud aku ade team lah....:)
tapi aku nak travel sdn bhd sebab susah nak gerak dengan team..dan aku ni bukan boleh ikut time orang lain...aku ikut dannn aku je...so...harus ko pegi sendirian yerk...:)

before tu kinchan gi bantai tdo kan dak kenit tu...aku dah boleh imagine next step yang akan dibuat oleh dak kenit tu...
sementara tunggu nak boarding tu...aku ngan marsya ligat snap pic...:D
bila dah boleh boarding tu...masuk jew flight...si kenit tu bangun!
aiyaakkkk....................abislah.....:P
dia dah start buat konsert wei...
sepanjang perjalanan ke bali tu...dia cranky gilos...
bagi itu jerit..ini jerit..geram tol aku!!!

kat sini aku nak komen pasal Air Asia ni...last aku naik AA ni masa gi Bandung/Jakarta kot...yang lelain aku banyak naik MAS...

1st ...... aku tak paham staff yang checkin tu..ko bukan tak nampak aku serah passport dengan laki n anak anak aku kan..yang ko cerdik bebenor letakkan laki aku nun jauh kedepan tu pehal?
walhal....seat sbelah aku kosong...ehh...ke ko hengat laki aku tu bukan laki aku... dah dekat 10 minit duduk aku tengok takde siapa duduk...aku soh FA tu panggilkan laki aku dok sbelah seat aku...ee...phhuuiii....muke je cantek...!!!

2nd ......... takde priority bagi orang tua dan keluarga bawak baby....... ini memang bagi aku macam...eeuuwww..... basic je pon kot... pastu dah terang terang ko tempek benda alah tu kat seat menunggu tu.... staff ko takleh bagi arahan ke kat pessenger... ke kejer ko dok depan pintu tu..layang layangkan rambut ko yang kembang tu !!! please lah...!!! mesra skit dengan pessenger vley? kalau nak priority itu...sila beli xpress pass...muahahaha....mencekik!!!!! tapi MAS tak...oohhh anda bawak baby? nampak stroller baby...sila puan....mendahului 2 minit sebelum penumpang lain... patut lah MAS dianugerahkan hospitaliti terbaik dunia!
aku bukan nak kondemkan AA...aku kondemkan AA macam mane skalipon..kalau harga murah...susah ke ape ke..orang tetap akan beli kan....:P
pengajaran bagi aku lah...kalau aku travel lagi and bawak bb/anak kecik... aku sanggup kuar duit lebih naik MAS.... tapi kalau gi ber 2 dengan kinchan. aku mungkin akan pilih AA...pilihan memasing lah....

3rd ........ bantal...alahai sedey tol ...xkn bantal pon ko tak bagi pinjam kot...:P

4rd : aku suggest....belilah menu online wei...boleh dapat 30% discount...pastu banyak menu pilihan... tapi kalau kat atas awan tu... ko tengok je lah menu tu..walhal yang dia bawak...1 set menu je...silalah ko hadap kalaupon ko tak suka!....muahahaha...

tu je komplen aku pasal AA...

okeh sambung story........
kitaorang sampai lebih kurang kol 10.40pm kot...
supirnye udah lame nunggu kok....
sebelom tu...aku nak rasmikan dulu toilet airport ngurah rai,bali tu...ok lah...tak jijik lah nak duduk toilet dia..:P



lepas membuang...mari kiter ke imigrasi dulu ya ibuk ibuk.......

dalam tu takleh snap pic....so..tak dapatlah aku nak snap pic imigrasi dorang...hahaha... tapi aku de dengar dengar staff sane dok sebut sebut Fareeda Fareeda.... nampak plastik beg yang aku bawak kot..

next korang pegilah amik luggage..kat sane dah ramai troli boy menunggu menangkap mangsa...salah 1 mangsa dia aku...hampeh tol....ter ler...ai kan pestime gi bali...beriya noo dia nambik luggage aku bagai...aku dah cakap....ngak app pak...ehh..degil tol...wat scan luggage bagai dulu...pastu tol tol sampai kat area money changers tu..dia cakap cenggini... buk....beri dong tips nya....ehhh.....aku dah agak....cam hampeh tol..
aku pon bagi dia 10,000rp je sudah....jalan tak sampai 50meter pon kan...
banyak songeh aku amik balik baru tau!!

ramainye supir menunggu penumpangnya....oohh mari cari nama mbak emma ...ya itu.......aku memalam ni kimssalam lah nak nampak kan..kinchan nampak....
tapiiiiiiiiiiiiiiiiiii...apsal pak isme tu mukanya bulat...didalam blog mukanye bujur...
ohh rupanya staff dia yang lain ...hahaha....
aku tak dulik...janji aku selamat pegi balik selama di bali...yang penting...driver tu islam...

aku awal say sorry kat supir tu sebab lewat...dia kata dah sejam gak tunggu...
meh aku nak story....masa kami tunggu supir tu amik keter....
kitaorang boleh salah masuk kereta orang lain wei...eee...seyes malu okeh!!..nasib aku tak hangkut beg beg skali....kinchan lah ni..pastu ko leh dekeh dekeh gelakkan aku kan!

malam tu...aku taknak gi makan mane mane sebab aku dah bekalkan roti ngan sambal bagai..so..terus aja ke hotel ya pak!...

hotel aku dengan airport tak jauh...lebih kurang 10-15minit lah.... skang bali ade pembangunan sekitar airport...sebab lepas ni....airport akan separate....ngurah rai airport tu akan jadi domestik airport....yang baru tu akan jadi international buk.... oh ya pak....:D

sampai je hotel....supir akan panggil bellboy amik luggage...korang...kalau korang gi bali....supir akan layan korang baik punye..... memang best!
aku serahkan no booking.korang kalau leh standby cardcredit k...sebab dia akan swap..cam biasa lah kan.... cam tak biasa dok otel....

kalau kat malaysia...staff tu trus bawak kiter ke bilik otel... terbaik lah layanan dia...:)

memula masuk....kinchan tengok katil...wow tinggi yang....auuww....mak jemah segan sambil lari lari pelok laki....muahaha..ni aku tipu...marsya cakap...kecik je ma....ehh...aku bagaikan diva bejalan bukak sliding door.... marsya terus menjerit... mama....kolam..OHMYGOD !!!!!!! ..trus bukak baju seluar bagai..terjun..ko mampu nak halang..dia dah selamat berendam... si kecik mane leh tengok kakak dia lebih...harus nak londehkan seluar dia....silalah anak anak oii....mak ko nak makan jap....:D maklumlah kat atas flight...korang dengan bapak korang je melantak..mak kau makan airmata T___T layan si kenit tu!

burrpp..kenyang aku santap rotu dengan sambal kentang..hahaha

dah siap kemas barang bagai..aku mandi then tdo..esok nak bangun awal......

okeh u olls...sekian tok part ni.... next part tok penjelajahan ke bali....




ni baru skit okeh.....


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH