BALI IV

peringatan...... N3 melambak pic.....
sila jangan muntah dulu!!!!!!!!

ewaahhh...
kemain banyak part ko kan....sesaje.. 

tok hari ke-3 adalah hari terakhir kami bergonjeng bersama Pak Ade....pagi tu lewat sikit pak Ade cakap....kol 9am baru gerak.... wee...leh bangun lewat sikit..:P

pagi tu bekpes masih same..
baru aku jumpe muke muke orang malaysia kat cafe tu...tapi x tegur sebab aku jauh skit dari dorang...

sambil tunggu pak Ade sampai...aku mentenet dulu kat lobi...oh villa yang kami stay tu wifi free tok setiap bilik..lobi...and sekitar hotel.. and hotel pon ade sediakan pc kat lobi hotel tok kemudahan penginap kat situ... FOC ya..!!
dapatlah aku check email andaman aku...:)

destinasi pertama aku pagi tu adalah...Tanah Lot... aku memang teruja tol nak gi sane....:)

perjalanan lebih kurang 45 minit kot....










 ala ala diva




 aku teringin beli benda alah ni wat tampal tampal kat dinding umah...
tapi aku risau aku sendiri tanjat tanjat kalau turun ke dapur sesorang...eeuuww..seram makjemah!


 khalish kah khalisha kah ???

 i cannot fly..





 ni lah untung de anak dare u olls..kawin lak muda...ala ala akak adik gtuw..:P























 kat sini memang panas gilos!!!! kesian khalish..



 jalan harus seperti diva 

 dia ni pandai cakap mandarin..orang orang bali memang fasih banyak bahasa okeh!

kos nak masuk Tanah Lot skali dengan mobil pak ade adalah 25,000rp
 next kami bergerak ke >>>>>>>>>>>>>
kita makan dulu...hahaha.....lapor wei
aku request nak makan nasi padang....
kami makan kat RM Rindu Rasa, Nusa Dua




  total makan (amik 5 jenis lauk....3 jenis air..) 289,000rp..


next aku nak main permainan air kat kat Tanjung Benoa...tapi cuaca memang agak kelaut skit...
memula aku gi kat pendawa tu...dorang stop kan haritu aktiviti air...ada lah beberapa permainan yang dorang on....aku tak puas hati..pegi tangan kosong mane leh.... pak Ade ajak gi kat 1 lagi group...belah depan sikit... yeaayy...mahal skit lah dari yang lagi 1 tu...xper....kinchan cakap janji aku nak naik....aku ngan kinchan nak buat scuba...seawalk lah...eh macam macam lah..tapi kami memikirkan kiddos ade...so....kami decide..next time gi bali...kami akan buat sumer tu... :)
demi u olls kiddos..makpak korang sanggup berkorban okeh!




 marsya nak naik skali..tapi nak aku naik dengan dia..mane staff sane bagi...bebudak kalau nak naik....kena dengan staff dorang...
kos tok skali naik (naik dalam 5 minit kot..ke tak sampai...) 180,000rp








 kaki aku...sila lihat..auww...

  berjaya yeayy!!






puas hati aku.... next time kita romance2 di dasar laut k b...:)

next...Pak Ade ajak kitaorang jenjalan sekitar Nusa Duo...dia cerita lah...dulu kawasan nusa duo ni takde orang nak bina villa/hotel2 mewah ni...sebab kawasan ni dulu mane de sumber air....pastu....anak soeharto...si tommy tu....beli....otak kalau dah otak biz tu..memang menjadi saje kan... semenjak julia roberts berlakon kat area situ lah...filem ape aku taktau....nusa duo tu semakin naik....
actually memula memang aku nak stay kat nusa duo tu..tapi aku kenangkan flight kami lewat petang...so aku xmoh penat penat esoknye tu..so..kuta is the best...
oh ya...kat area nusa duo tu ade waterpark..nama dia greenwaterpark kot....tak ramai orang pon ..mungkin sebab jauh sangat kot...

kendian...kami ke padang padang....sesaje nak tengok omputih surfing bagai....bagi can ke kinchan tengok pompuan pakai bikini bagai... :D
















jahat tok makyeaayyy kat blakang tu..




next kami ke
lepas dah merayap sekitar nusa duo... ayuh ke uluwatu.... leh tengok sunset.... pastu leh tengok kecak dance..kos masuk ke dalam tu adalah 20,000rp/person... tok tengok kecak dance adalah 70,000rp/person..... kami sampai awal.. Pak ade cakap...sunset masih memuncak buk...kita rest dulu....mane leh...aku ngan marsya harus bergambor gediks sgala macam dulu kan....
kejap kejap aku panggil marsya
bak bak dia cakap...ha kan best de anak dare memahami...
marsya marsya pose!!!!!
begini lentik dia...hahaha..


 adat orang orang bali..kalau gi masuk tempat tempat suci dorang..kena pakai sarung n ikat kain kat pingang...













lupa..korang...kalau tengok dance dance kat bali ni..dorang edarkan flyrs skali tau...so korang akan senang paham penceritaan dia..takde lah bangang bangang taktau paper kan.... aku kan suka seni....kinchan tak suka sangat...tapi berseni masa ehem ehem kau suka kan!

kecak dance ni start kol 6.30pm...memang bebetol masa matahari tengah terbenam...masa ni lah khalish nak menetek bagai...geram aku...dah ar orang ngimpit ngimpit...kesian kinchan terpaksa kendong dia..nasib pakai  carrier...
so.. tahun depan kita gi berdua..kita tengok sampai sudah k b...:)

 breastfeeding yoooll...!!!








 cicak tokek..







tu lah kawasan kecak dance itu...



kecak dance ni aku tak tengok sampai abis sebab kesian aku tengok kinchan dok dukung khalish je x duduk2 pon...
tak sempat tengok dorang dok main main api itu..huhu...xper...next year kan b?? *__*

lepas tengok kecak dance tu..kitaorang terus ke jimbaran bay tok jimba jimba ..phhuii...haha
makan malam lah u olls..
romantik wif kiddos...
khalish tdo ...so...aman skit....lepas tu dia celik mata...
nak snap pic pon susah okeh..
kami cuma order skit je side dish selain dari yang dorang bagi free tu...
ikan siakap masak pedas ..memang superb best okeh..
fish and chip for marsya...
kopi o tok datin jemah
fresh orange for hubby and kakak.....:)
total sumer...669,000rp... omaiiiiaiii..!!!
tanjat gegurls tau masa kuarkan not not jutaan rupee itu...hehehe



pic kat n3 lain erk...x cukup quota lah...

pagi esok tu nak balik.... lepas bekpes tanpa mandi..kitaorang berjalan ke krisna..pusat borong cenderamata di kuta....




No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH