Teknik lukisan kening

entry khas ni buat a few kawan dan kawan kawan instagram mintak tunjuk cara aku buat kening aku....
maksud aku lukis kening..hamboiii.... :P

ni cara aku taw..cara orang lain Allahualam....teknik pon aku pakai kat pengantin...

1st step

barangbarang aku pakai nak lukis kening... brand ape tak kisah...ikut korang...tapi aku nak suggest..jangan sesekali pakai celak kaler hitam...huduh haihhhh...hehe....uolls2 mesti putih2 kan..so..better pakai dark brown...kompem uolls gojes gituw...aku suke pakai 2 brand...
1 viva brown..beli lah online RM10 hajo sebatang
1 lagi brand silkygirl....cantik gak kaler dia....tapi tak selembut viva lah


ni neuturactor....sebagai nak kemaskan lagi bahagian bibir mata nanti..

atau pilihan lain....leh pakai high brow ni....ikut korang lah...

ini lah kening original aku uoll...
terang betul... :P


memula aku lukis .....jangan rata kening tu..nanti macam jalan rata je....agak membukitkan dia k...supaya persis ahkak ziana kitew...:P

then korang olehkan skit pensil tu...tapi jangan semua...kang ade macam arang kening tu....

ambik berus ni....jangan menekan sangat berus tu...sikat ala ala manjew gituw....
tok ratakan kening dan jugak lukisan pensil tadi..
lupe..bagi korang yang berbulu kening lebat....beruskan dulu kening tu..bagi dia tersusun....nanti ade mase aku buat tutorial orang yang kening lebat menggunakan teknik gam.....


pastu amik berus....tarik lukisan pensil tadi tu ke depan.....
jangan berus kan kuat2 taw....ni tok nampakkan kening bahagian depan tu macam light2 skit...
 pastu amik neutoractor tadi....kemaskan bahagian bibir (bawah lukisan kening tadi) oleskan bagi rata keseluruh bibir mata tu...bagi yang ade bulu kening nipis cam aku ni..in syaa Allah bulu tu leh leh ditutup nanti... 


 so..inilah hasil dia...


selamat mencoba !!!

psssttt...psssttt..
kesian nak paham bagi newbie kan..
baiklah..makjemmah akan bagi korang video....ngengada taw..manjew lettuw...
^_^





No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH