Bali III

haluuuuuuu u olls...

ada baik???
saya macam biasa bos.....ari ari ikut mood awan..muahaha..

N3 ni aku sebat skali harung vley?? haku punyer blog kan..suke hati ahkak la kot..:P

memula harus bekpes dulu kan....







 khalish ni banyak ikut gen belah kinchan....ehh sumer anak anak kami memang ikut gen dia tau!!!!
cuma ritu aku peratikan muka dia...saling tak tumpah ikut muka arwah adik aku shafik....cuma arwah adik aku tu putih orang dia..aku ni je yang kelam...ehhh bukan aku..abg aku paling kelam...grrr....
fiil khalish memang ikut ahkak!! manja..miow...~~~~ pastu khalish ni suka memberontak kalau dia tak dapat benda yang dia nak..mangsa sasaran...orang disekeliling dia... mangsa favourite..marsya...hahaha....

 lepas bekpes...de masa lagi..pak ade tak datang lagi....so..marilah suami dan kids..kiter mausk bilik jap..mak kau nak membuang!

 de upin ipin u olls...tapi english version...

 racun dan penawar kami...

 jamed gilos pepagi..


 dak ni pon otw nak buat taik mata....

kan dah tdo....

perjalanan pertama kami di Bali...kami terus tengok barong dance kat Daerah Sanur.....
pak ade cakap...ade barong dance area kintamani...tapi disini (di sanur) pemainnya lagi comel buk..lantak ko lah pak....janji aku memang suka tengok benda benda seni ni...seni sangat *tangankatbahu*
perjalanan lebih kurang 40 minit lah...
mata aku ni memang cepat kuyu kalau pas bekpes...
tapi aku gagahkan mataku supaya jangan tdo...ni negara orang...ko kena hargai tiap masa itu..khalish plak aku trus DF kan dia ... trus lena dak 2 orang itu..

masa dalam perjalanan tu...kiri kanan korang memang akan melambak patung patung buddha sebab majoriti penduduk Bali adalah beragama hindu...dan Babi guling memang melambak...korang jangan nak gegatal kata ehhh comelnye babi itu...mari cuba..woopp!!

 kesian kan anak aku si marsya tu...sawah padi tak kenal.... dikatanya lalang...
pastu dia tanye...kenapa plak beras bley tumbuh...speechless makkaw!


 masih tdo

 pemain tengah siapkan pentas..


aku de beli frame pic ni.... 30,000rp jo...

 gigi dia makin goyah....


 bila khalish mula bukak mata...silalah bangun untuk menghiburkan hati beliau




monyet ni pandai wat lawak tau!


 aku tak nampak mane garangnye dia ni... comel je aku tengok pipi dia tu

garang kan...




tiket masuk ke Barong Dance Jambe Budaya ni 100,000rp/person .... aku jutawan bila ke indon...:P

 lepas tu kitaorang trus ke kedai cenderamata......kat area sanur jugak...
aku beli ape je erk...x hengat aku!
ooohh..aku beli beg.....tok biras aku 2 orang tu...hahaha...





next ke painting.....area ubud..ikhlas aku bagitau...tak up to date...reger leh tahan....


 lek lah kan..painting bontot pompuan..tetek pompuan...lelaki peluk pompuan sambil bogel...its normal...sila jangan malu...:P

 tu orang bali panggil panjor....masa aku gi ni..event tu dah lama abis..
perayaan ni merayakan hari suci turunnya ilmu pengetahuan lah bak kata pak ade..
 next kami ke  Pura Tirtha temple...
malang skit lah nasib kitaorang sebab hujan turun dengan lebat tol....sejuk makjemah..rasa nak tarik kinchan peluk ai ketat ketat..haha.... kata kat bali...harus romantik kan..
memula kinchan tak bagi turun sebab hujan lebat tol..pastu pak ade memang de sediakan payung...korang kalau boleh jangan beli payung kat penjual tu..mahal okeh...
bayaran masuk 10,000rp tak silap aku ke temple ni...temple ni aade 1 kolam tu tok orang orang yang buat dosa hapuskan dosa dorang..









 masa tu de pengantin tengah wat fotoshoot....romantik lettuw....comey tol pengantin pompuan tu...main lari lari kat ujan.... teruja ai..!


 buk..ini anak babi tok dibuat babi guling...eeuuww....pink kaler....geli ai..

next kami gi makan.... kat Batur Sari....
aku memang suka makan kat sini...memang superb romantik....sejuk...pastu masa makan menghadap gunung ganang...
konsep kat sini buffet....
sorang dia caj...35,000rp 80,000rp/person
50,000rp tok bebudak .. baby is free  ...






kalau tak ade anak kecik..korang makan lh kat meja bebetol menghadap gunung ganang tu..gunung berapinya masih idup ya ...

masa perjalanan tu....pak ade ade story...kat bali...kalau dorang mati.... tak ade kubur..sebab tanah kat sane mahal....orang kaya kaya aja buk ada kuburannya..
kalau orang bali mati (mati normal) dorang akan diletakkan kat atas rakit pastu diletakkan kat tengah tengah tasik  dibawah pokok/pohon “Taru dan Menyan”, pohon berbau harum yang tumbuh di desa itu, orang-orang kat sana percaya bahawa pohon itu sangat penting. Mayat orang yang meninggal diletakkan di atas kuburan terbuka di bawah pohon tersebut dengan wajah terbuka dengan hanya memakai kain putih dan “ancak saji”. Cara penguburan ini disebut “Mepasah”. 
sumber : sumber

kalau yang mati accident ke.. cara dia bukan camtu... dorang akan diletakkan kat dalam 1 gua ni.... dah jadi tengkorak....mayat tu akan disusun kat aras atas skit.... maximum tengkorak cuma 11 aje...
gtu lah menurut pak ade...kalau de silap..... maap ye..










next kitaorang gi kebun buah buahan..kat sane de tempat jual kopi luak...kopi luak ni...bahasa kasar dia..taik musang... luak tu musang...
euuwww... kinchan rasa..aku idok ler...
dia kata sedap....leh power...phhuuii..

 ni bentuk sebelom dikupas...

ini musang kurungan....yang liar akan menghasilkan lebih banyak biji kopi tu...yang kurungan agak kurang lah menurut staff sane..

waktu ni lah....2-2 bateri aku out...pastu sumer hp kitaorang tak bercaj...
so...xde lah pic kopi2 tu sumer...
korang kalau gi luar negara..pastikan bawak adapter yang jenis plug 2 butir tu....sebab depa tak pakai haihhh yang hat kita pakai tu.... ritu dah hengat...pastu lupa..ai kan dah beranak 2...wayar lupa memang banyak putus..:P

sedey  
T___T


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH