Bandung Day III


aku pon dah naik tak ingat....ni hari ke-berapa..tapi aku rasalah...ni memang hari ke- 3 sebab perancangan awal dah terbalik..hari ke-3 jadi hari ke-2 dan hari ke-2 jadi hari ke-3..hahha...paham ke idok deme2 ni...?? 

muka awal pagi...memang tanpa secalit makeup pon....aku nak free kan muke sebab aku tau aku akan lalui hari-hari yang penuh debu dan asap..muke dah tempek makeup tambah lak dengan debu2 asap asap yang kompem akan buat muke ko melekit...so..lebih elok aku tak pakai ape2 makeup..rasa2 nak basuh muke...basuh je terus..takyah nak cuci makeup dulu lah..


pagi tu kami gerak awal dari hotel....
sebab nak rasa sejuk2 Takuban Perahu...kan sebelum ni takuban perahu ditutup untuk kunjungan orang luar kan...masa kami gi tu...dah okeh pon...so..senang hati kot mase gi tu....pehtu..kawasan banjir tak terlibat langsung dekat pekan bandung..


the "girls"

terus aku sarung baju beli kat FO....


berbulu gak aku tengok pic ni...sebab pakcik dok mandang kamera fon aku...




sepatutnye next destinasi adalah ladang strawberry..tapi kami batalkan sebab nak fokus pada soppin balik....kalini memang soppin tok diri sendiri....tok oang lain aku dah settlekan awal-awal...

so...marilah meredah Factory outlet sekitar Jalan Setiabudi...so..macam-macam FO ko leh jergah,...uncle lepaskan kitaorang kat 1 FO ni..kitaorang jalan kaki je jengah ke 1 FO ke 1 FO yang lain......giler best....
yang tak best tak dapat ape yang kita nak lah.....kat rumah mode je aku menggila beli barang2 kiddos...ehh rasa aku nak merembat semua je okeh..kalau gi ngan laki ni..aku memang tak mikior banyak kali nak mencapai that thing kot...


pas settle soppin kat jalan setiabudi tu..kitaorang zass gi makan kat Sangkuriang ni...tempat makan aku gi tahun 2009 dulu gak...tapi dulu aku makan tempat bersimpuh belah luar tu lah..sebab datang dengan mak2 kitaorang..so..makan lah berkerusi kan...

memula order 1 set ikan ni je..skali ngappp..ehh sedap plak ...tambah lagi sekor okeh...dasar perut tebal memasing..

next kitaorang trus ke cibaduyut..tempat segala mak nenek barangan kulit...
memula temankan sepupu aku belikan beg lappy mak sedare dia...
sambil2 tu kita kena lah jugak tanye itu ini...
maka aku tersuka kat boot kulit itu....tok khalish..skali kira-kira aku dah beli 4 pasang kasut tok tyco tu...si kakak 2 pasang je sebab aku nak soppin kasut raya tok kakak kat sini je..dia tu kena bawak dia baru betul sizenye...sebab kaki dia memang cepat panjang..

baju tu aku beli kat FO mane ntah....nak same dengan kakak.....pastu cari tok apak dorang tak jumpe2 kot kemeja polo no 3 ni...yang kat malaysia sume t-shirt je...

seluar tu aku beli kat rumah mode...zara...
aku kompem khalish leh pakai sampai dia umur 6 tahun...hahaha....kalau dia still kurus lah...
kalau demok....memang tak leh le kot...kalau senteng..leh potong jadi pendek..

so..ini combination tok raya nanti...kPOP tak anak jemmah...hahaha

sepatutnye dinner malam tu kat ape ntah name restoren tu...atas de masalah skit..so...aku mengalah nak gi tempat tu...
maybe next year aku akan repeat datang balik bandung......ehh ntah lah...maybe lah kot.....haha...
aku ni bejalan ikut mood...dan aku akan pegi dengan orang orang yang sekepala dengan aku je lah....

nak jadikan percutian bebetul berharga better rancang bebetul k...
nak buang buang masa....pegilah 6 hari..takpon seminggu direct....kalau korang spend dalam 4 hari 3 malam...totally korang memang atau kata kesat skit...WAJIB packkan jadual dari celik mata sampai tutup mata dan sambung celik balik esoknye...hahaha...

tok next year aku ade target nak pegi somewhere ni..

* ade orang cakap ler kan...pegi cuti sane sini..kan lebih baik gi umrah....ehhh...memang nak sangat gi....sudikah ko nak sponsor aku dan keluarga? 
IBADAH ni bukan tok ditonjol pada orang k...kalau rezeki ko jengah awal...yess..panggilan tok ko menjadi tetamu Allah mudah lettuw kan...mungkin masa aku belum datang... doa yang bebaik tok korang2 jugak...

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH