Part II - Pengguna dan Pemilik

woopp...

ade kah orng sentap tentang N3 aku b4 ni....

1st...aku memang takkan publish komen yang tak bagitau name sebenar dia..

n lagi satu..yang ade link dengan blog aku cuma freindlist FB aje...aku tak publish ke public...

sedap erkk kate aku menipu...tang mane eh..????

ape jugak insiden insiden yang berlaku ke atas aku n family aku adalah yang benar benar berlaku...ko takat nak dengar sebelah pihak...takyah judge aku menipu...

tak koser aku nak hentam JMB tu akalu takat aku nak buang mase..kalau aku nak hentam dorang..awal awal lagi aku dh hentam...zaman encik arwan dulu lagi okeh...tp kenape mase encik arwan dulu...aku leh lagi slow talk dengan dia???

kinchan pon lebih suke berurusan dengan encik arwan (sorry encik arwan....sy mention name awak...)

aku tak kata pon aku adalah 100% betol...tu sebab aku bagitau kat N3 lepas...dulu dulu aku ok je bila de masalah dengan JMB..tapi biler benda ni berulang sampai 4-5 kali..aku pon hangin..

penah skali...dorang silap potong air umah aku...ha..ko...tak pepasal kan aku nak membasuh kain...air xdop...walhal baru je bayar bil...tup tup..dia leh kabor mende..

maaf kak..kami silap potong paip....

okeh...aku tak ngamuk pon lagi...last friday aku ngamuk sebab....tetiber kinchan call aku kata ade tunggakan RM500++..ko tak hangin dengar...

de satu kes tu...dia kata transaksi tak masuk....b4 ni aku direct CIMB ke CIMB

so aritu..aku wat IBG...MBB ke CIMB...amount tok 2 bulan...dia kate tak masuk...mane aku tak sakit ati...bank dah deduct duit aku...abis...dah jumaat lepas aku kena bayar CASH ke dorang RM292.05...

1st..aku takde time nak g bank amik statement..klu maybank masih wat e-statement...aku leh print..ni masalahnye...MBB akan kenakan bayaran RM20 setiap statement yg kiter mintak...sape nak kuarkan duit??? dorng?? kompemlah tak kan..

so..aku bayar dulu cash..next time kalau aku de mase..aku g lah MBB..dah ler senak nak cari parking...

bangsa aku lak..menyampah nak g bank..tu sebab sumer bayaran aku wat melalui online banking...

so...pada silent reader tu...publish name..senang nak bercakap face to face...aku tk takut kalau aku betol!!

jangan nak kabor aku cam bebudak...bebudak skolah dia takkan kesah pasal duit sebab dorng ape peduli..bukan dorang cari duit...

aku bukan skali dua tanye masalah bill aku..dah banyak kali...itu sebab sampai kinchan pon mengadap JMB last friday...kalau tak..memang aku yang handle sumer bill kat umah...biler dia tengok bill..dia pon terkejut..sbb dah banyak kali terjadi dia senyap...so..biler kali ke 2 kami terima tunggakan bill...kami rasa patut luahkan...

aku memang dah lame kuar daru group FB tu..bkn sebab menyampah..tapi banyak sangat notification..so..better semakkan notification kinchan...:P

FB tu tak salah pon..banyak info yang leh dapat...tapi resident takkan mengamuk kat FB tu kalau pihak pengurusan ade FB dia sendiri...resident pon bukan dak dak kecik...

selalu aku de keraguan tentang bill...aku call pengurusan dulu....tapi asik tanye..asik tak tau nak jawab...so..kena g pengurusan...pikirlah...if aku ni tak kejer...aku leh layan benda benda tu..tapi ni balik kejer..nak bekejar amik anak...pastu...bersihkan umah bagai...pastu nak basuh botol botol anak...baju baju anak lagi...so..pikir balik lah..lelaki tau ape?

aku tak takut dengan kate keji ko...sebab aku cakap betol..nak kate aku menipu..haha..silakan...

aku percaya pada kerja Allah..

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH