Part 1 - Pengguna dan Pemilik

monday bluess

aiyakkkk...baru sampai opis la..sebab..menguruskan urusan pendaftaran sekolah cik marsya tahun depan..

huhu..tak sangka kakak...tahun depan udah 7 tahun usia kamu..

owwhh..bapak ko memang dah tua...

rini aku rasa macam terpaksa luah jugak isi perut aku selama ini tentang RUMAH AKU SENDIRI

bukan pasal decoration..bukan pasal susun atur...

tapi tentang pengurusan kawasan rumah aku..atau dengan kata lain JMB...

setahu aku..ini adalah N3 aku yang pertama aku komplen pasal management rumah aku kat blog aku yang ke-3 ni....

selama ni aku luah kat status FB aku je...sebab aku rasa...boleh control lagi...

tapi...since last friday....

tahap kesabaran aku laki bini memang dah haus dengan management baru ni

1st aku nak kabor...aku bukan suke suki atok nenek aku nak mengomen...bila skali berlaku kesilapan...manusia akan maafkan..tapi bila ke-2..3...4...5...benda ni masih terjadi..automatik ko akan marah...aku bukan malaikat yang tak de rasa marah...

ini blog aku...aku punye pasal lah nak cakap ape kan..janji aku tak usik dah fanpage ko!

aku senang...aku tak kan kurang hajar bila mane benda tu tak menghauskan kesabaran aku...

abis..orang wat salah...senyap...skali okeh..but not for many many time...dats too much..ko nak sabar..ko punye pasal..ni aku punye pasal..

aku takkan mengamuk kalau benda tu takde kena mengena dengan aku...tapi once melibatkan aku atau family aku...aku kena involve..paham!

2nd...soal maintenance fee...

ikut pada peraturan TLS dulu...RM1/sqft...so aku kena bayar RM104.50 tok maintenance fee tiap bulan....so tok sinki fund pon same..RM10.45 sebulan..tapi air....hangpa nak tau bapa kami kena bayaq??? takkan kurang dari RM30 hengget sebulan...ko pakai ke tak pakai...kena bayar...ko rasa berbaloi tak??? ko pakai masa ko di rumah aje...tapi bukannye pakai  sepanjang mase 24/7...

isu permohonan meter individu dah dipandang enteng ...motif tersembunyi ???? mereka je tau..

bila tak bayar..ha...surat kuning dilekat kat grill rumah??? motif..nak heboh 1 apartment owner tak bayar maintenance fee..

3rd....JMB terbina atas kesepakatan penduduk...rasenye penduduk ada hak penuh dalam ape jugak keputusan...eh...nak ikut sangat peraturan konon...orang lain ko letakkan peraturan..tapi biler ada kroni kroni (oopps...ai terpaksa mention kroni) tak  ikut peraturan...ko pandang..ohh sbelah mata..boleh adjust broo...hakktuihh...

bukti aku simpan dulu ...aku bukan bangsa nak aibkan orang suke suke..tapi kalau dah sampai satu tahap..aku kena dedahkan untuk defend diri aku sendiri atau keluarga aku!

4rd ..aku adalah PEMBELI unit di sana...bukan PENYEWA unit disana..tapi aku rasa sejak akhir akhir ni..aku seperti duduk di alam kolej dulu...duduk dorm kolej...dan terpaksa ikut peraturan mereka diamana hak aku as pembeli dan pengguna di tidakkan...itu tak leh ini tak leh...cibauk tol!

aku tak kisah ko nak kenakan peraturan macam mane skalipon...tapi bilamana aku buat salah...zasss...memo sampai...tapi bilamana orang lain buat...ehh..boleh plak..what the hell kitchen...

aku beli rumah tok freedom...aku nak dok aman dekat my HOME SUUUUUUUUUUWEEETT HOME....tapi jangan ko hanye pekerja JMB...nak wat diri ko macam ko yang bayar rumah aku tiap tiap bulan bhai....ko nak cakap aku kurang hajar ko punyer pasal lah!

aku tak mati kalau ko burukkan aku pon...dulu mase pihak JMB wat silap...aku ok je what..tapi dah berkali kali...aku dah tak reti nak cakap camne..ade ke dia suruh aku tengok bank statement dia..ehh..ko dibayar gaji kan..ko wat lah kejer ko..

ohh aku tak penah anggap mereka binatang...tapi kalau mereka nak anggap tu...aku no komen...
selama aku hidup ni...tak penah pon aku mengamuk kat binatang camni...kalau kat manusia penah lah...sebab kalau aku mengamuk kat binatang...ibarat aku bercakap dengan tunggul yang xde perasaan...tapi manusia tu ade AKAL...ADA PERASAAN...so..aku lebih suke bercakap dengan orang yanga de perasaan dan akal!

sekian part 1..esok.aku continue...

aku tak mention sape sape...nak cakap pasal aku..silakan...tapi aku takkan respect orang yang bercakap aku kat blakang blakang..nak cakap direct depan aku...supaye clean n clear!


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH