maid??

apa???

gaji maid dari indonesia RM700/sebulan dan HANYA melakukan satu kerja sahaja..

WTF !!!!

abis...api air..makan minum tempat tinggal even PAD dia pon majikan yang perlu sediakan kan..

ritu bukan dengar perjanjian Malaysia - Indonesia kata takde gaji minimum janji gaji mereka takleh kurang dari gaji minimum dorang kat sane..

ewah ewah ewah...

giler demand tol dorng skang ni..

ha....kompem cancel aku nak hamek maid...

kire RM700 kalau jaga anak anak aku tu perfect lah erk..

sekor agas pon takleh hinggap ke kulit anak aku..camtu???

kalau dikira dan dihitung balik..

memang korang akan rugi besor wei amik maid indon ni...

maid waktu skang la..dulu dulu RM400 ko dah leh soh dia wat kejer from A-Z...

kalau ade la maid kejer dengan aku untung ko..

kejer ko memang perlu makesure umah bersih n jaga anak aku je...sabtu ahad..ko rest...aku ni manusia..dia pon manusia..(tak mention binatang kan ....hihi...takut ade yang salah anggap tulisan aku ni ha) aku pon tau rasa penat gak..so...win win situation lor...

ntah paper la syarat dorang ni..ha...aku boikot maid indon...nak amik maid dariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

Papua New Guinea la...

dulu b4 mengandungkan khalish..aku memang nak amik maid...dah survey macam macam agen...tapi bukan banyak rintangan atau penyebab yang membuatkan aku cancel nak amik maid...susah la plak nanti...aku nak cium cium molot dengan kinchan kat depan mase tengok tv.........euuuwwwwwww..geli lah jemah....

muahaha...

so far..rumahtangga aku masih dalam kawalan lagi..masih belom banyak komplen lagi...aku nak amik dulu pon sebab anak anak gak...tapi pikir pikir balik...lebih banyak tak eloknye dari elok..baik aku je la yang berpenat lelah skit...tidak tidak...ujung minggu kinchan bawak jenjalan...soppin soppin..ha..hilang penat jemah...!!!

okeh sekian edisi melalut + meluat aku



No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH