Exam suku pertama

jap jap jap..

mak budak pompuan ni nak poyo kan diri...

hiihihi

okeh sabtu lepas g amik report card skolah marsya...

haha...aku leh terlupa...b4 tu aku dah gtau kinchan yang sabtu nanti aku nak gi skolah marsya amik report card dia....aku tak de plak invite dia join kitaorang skali sebab sabtu tu dia terlibat dengan Hari Polis kat Dataran...so...aku membawa diri lah..kononyeeepooonnn...(aku tak suka kalau salah sorang dari kami tak involve dalam perkembangan anak anak...itu aku lah..orang lain...gua taknak campur...sendiri sendiri sudah..) ...jumaat tu dia kabor..okeh boley join sebab dia g dataran petang..okeh set...pagi tu..after bekpes...aku kitaorang gi hantar marsya tuisyen mandarin dulu...after sejam amik balik...pas je amik marsya..zasss terus nak g jusco...haha...xcited nak beli barang dapur...

kinchan tanye ehh..bukan kata nak amik report card kakak ke??

ha...sahh..mak orang ni dah shot banyak wayar peringatan...

zasss...berkejar ke skolah marsya dulu...lari lari mendapatkan cikgu dia....cikgu Dilla...very nice...then dia terangkan 1-1 dulu perkembangan si marsya..

Alhamdulillah...marsya sangat mudah terima pembelajaran di skolah baru ni...n aku as mak berbangga pe dengan anak sendiri...kalau tak mak bapak dia bangga dengan anak anak dia..saper lagi...peduli arr pe orang nak cakap kan...

marsya dapat no 1 dalam kelas...

n u know what...3 bulan marsya skolah kat situ...memang aku nampak perubahan dia...

* dah pandai membaca dengan lancar..

*  mudah sangat menghafal doa doa harian..doa makan mak aiiiiiiiiiiii...panjang gilos...aku ngan bapak dia dah kelip kelip mandang makanan..makanan pon dok lambai lambai ke kami biler ar nak gigit dorang...

* mudah spund tepek aku..." ma...not good pakai like this..like dat..." eee..rasa nak tampo2...

* ni menurut kata cikgu dia lah...marsya 1-1 nye murid yang leh hafal 2-3 doa dalam sehari...then membaca iqra' 4-5 muka surat sehari...jap jap..mak ko nak check vontot...hhiiiihii...

pastu cikgu dia tanye...puan,marsya de bagitau dia gi tuisyen mandarin ye...n next year skolah kat mane...

aku ngan kinchan memang dari awal lagi nak anak anak kami berskolah di skolah cina ngan tamil...muahahaha...khalish aku hantor ke skolah tamil...amacam de bran???

awal bulan 3 ritu,aku dah daftarkan marsya kat skolah Yu Hua Kajang...sebab abang aku sendiri dulu skolah kat Yu Hua Kajang...aku je ha..takpat tempat kat skolah tu...!@#$%^&*()....

dari segi subjek agama...takde benda yang korang nak bimbangkan...now skolah cina dah boleh pakai tudung n baju kurung...janagn plak anak korang pakai skirt pastu sarung tudung..pelik benor plak kan...tapi mase aku darjah 4 kot tak silap aku..kementerian pelajaran memang dah bagi green light tok murid beragama islam pakai tudung ke skolah kebangsaan cina sebab kat skolah, de subjek agama..so...mane leh kan..pakai skirt bace ayat ayat al-quran...no takde mende korang nak risau..

n kat skolah yuhua...makanan dia memang halal..kalau korang nak menjamin keselamatan darah daging anak korang..bekalkanlah dia makanan dari rumah..kompem halal..n kat skolah yuhua ni..semua kerani dia adalah ISLAM DAN BERAGAMA ISLAM...

dalam soal pelajaran...aku tak pernah meletakkan anak anak aku perlu menjadi no 1...sebab bagi aku takde budak yang lahir lahir trus bijak...so, pelan pelan..aku memang tak pernah puji anak aku directly....sebab nanti doa hover...

-______-





 ni lah reward tok dia...

takper lah nak..made in china pon made in china lah..dak dak takleh pegang benda benda mahal k..

tapi on Julai nanti...mama n papa akan hadiahkan percutian as besday present buat anak anak mama n papa k...




kakak..eventhough mak ko ni garang cam hulk....tapi mama ko ni wat sumer tu bukan sesaje...semua tu mama buat sebab nak kamu jadi orang yang berjaya dimasa akan datang...biar ma n pa susah kini ..tapi kami taknak tengok anak anak kami susah dimasa akan datang...
kamu kena ingat...hanye pelajaran yang boleh membawa kamu ke mercu kejayaan...

okeh mak ko memang hover touching..

bubbye...

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH