sabtu hari meronggeng teronggeng

weehoo..cuti je malas hapdate blog...pe hal lah mak budak budak ni...

ooopppsss...!!! bz banget sampai takde mase tok diri sendiri...waahh..kelas...jawapan cam retis...!

sabtu aku alami alahan teruk wei......

alahan pembawakan............

ohh TIDAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*************************************************************************************
SAYA BELUM PEGNEN LAGI....

hehehe

aku keracunan makanan sabtu ritu....

pagi tu nak bawak mak aku gi membeli barang kemas kat Kuala Pilah....ehh korang....mesti heran....jauh no mak jemah ni nak beli barang kemas...sebab kat sane reger memang murah dari pasaran semasa...

harga pasaran RM194/gram...kat pilah RM161/gram...so..sila serbu.....

as pompuan TULEN...kalau dah nengok barang kemas tu..mane leh nengok saje...aku tanye itu ..aku tanye ini...ha...tapi gelang yang aku pakei tu memang dah besor...dah 2x resize wei....asiklah khalish dok tarik gelang mak dia tu...netek je...tangan meraba....macam bapak ko .... ni hobi baru dia menarik rantai aku...ni kalau putus....ko soh bapak ko belikan yang baru tok mak ko k..!! anak yang baikkkkkkkkkkkk...hehehe

b4 nak amik mak aku kat beranang tu....kami g makan kat maple area umah aku tu..aku cam biser....roti sardin wwooonneeyyy....wokeh...dah siap makan....zasss ke beranang amik mak aku...so....sampai kuala pilah lebih kurang kol 11am lah...sok sek sok sek...mak aku dah tibai 2 barang dia.....rantai basikal satu..cincin white gold satu (tak agak agak mak aku..nk gak jadi muda belia cam aku..) ...so..aku ke side gelang plak..tengok tengok aje...pastu nyonya tu gtau...tukarlah itu gelang...mari saya timbang....hahaha..bukak dengan pantasnye...hehehe...aku test yang kecik kecik jew...jeling jeling skit ke kinchan...okeh dia wat budus...(dalam ati aku kabor...xpe bang...u wat BUDUS kat ai kan....tdo luar sebulan! :D) ... 

tetiber...................................



sayup sayup aku dengar suara mak aku cakap....


Mak : amik yang besar skit.....tangan kamu tu gemok...!!

aku : (citt...suke suke cakap tangan aku gemok...dah kurus skit lah mak...)

aku : bos...amik yang itu (sambil nunjuk gelang itu)

tokeh : okeh...aiyaaa amoi..padan dengan u...kalau busat kiter bley adjust...halega boleh kasi kurang sikit....

mak : ha boleh lah tu...

aku : mak belanja yang balance erkkk

mak : yerlah....

aku : yahooo...!!!! tq mak !!!! (aku tau..aku pilih lagi busat!!!! giler amik kesempatan anak pompuan jijah ni)


ngam ngam ho nak balik tu..kapla aku dah start pusing....kinchan benti kat kedai b4 jejantas tu...g beli panadol ngan mineral....aku dapat telan sebijik je...haha...sah anti ubat...baru jalan skit...aku menjerit...."abang.......stop depan nak muntah sungguh ni...." ...BBLLUUUEKKKKKKKKKKKKKKKKKKK...segala mak nenek kuar...macam air paip......dengan panadol pon kuar....okeh dah kurus mak jemah

sila tdo lepas tu..tapi jangan harap..kinchan soh telan gak panadol...muahahaha....laki ai kan caring tak bertempat skit...

aku tdo sampai lah ke kajang...nak g beli HP abang aku plak....pastu ingat dah okeh skit..bangun bangun je..kinchan urut kepala aku...berdetup dia tarik rambut aku...pastu sampai kajang nak soru dulu...makan kat Kyros kebab ..aku tak koser nak mikir nk makan ape...aku ngan kinchan ni sampai dah pening kepala mikir nak makan pe erk??? 

tapi.....skali lagi aku g toilet nak muntah..ko tau...aku g toilet floor tu...ape....toilet rosak..BUDUS tol...ni nak kuar dah ni....belari aku ke toilet aras G...skali lagi seksa dia..kena tunggu plak...memang kesialan tol ari tu...dapat je turn aku...bblluuekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...okeh..selamat jalan segala air air dalam badan..skali lagi mak jemah kurus :D

aku tak jadi nak makan..aku soh dorang bungkuskan makanan aku..sampai skang spagheti kat fridge umah mak aku tu gamoknye..muahahaha...kalau sihat tu..dah kompem kompem...bukan takat makanan aku licin..dengan makanan makanan anak ngan laki aku skali aku bedal...

okeh...korang dah kenyang kan..moh kiter g masuk parkson...mak aku nak cari beg guess..(skali lagi dia nak memudakan diri...ni pengaruh aku gamoknye.....)
dah seattle beli beg mak aku..moh kiter cari HP abang aku plak...

pastu...zasss balik beranang coz malam tu aku diarahkan tok tdo beranang sebab malam tu kinchan nk g memancing...

esoknye.................bersamaan dengan ar4i ahad....bersamaan jugak 12.2.2012....kami 4 beranak ke midvalley...hahaha.....aku actually dah gtau ke kinchan aku nak ke midvalley ahad tu...pastu dia kabor nak g mancing..dia mane nak gtau aku awal awal..takut aku wat rancangan lain...abis...dia ingat dia gtau aku last minutes..otak aku ni tak ligat...hamekk ko...

aku kebil kebikl mandang dia..: abang...nak cincin belah rotan satu...

dia sengeh sengeh mandang aku : boleh!!! hahaha...(aku dengar jawapan skali je..no repeat repeat ha..... )

tapi nan ado mase kat pilah tu...kekunun sebok layan si khalish..okeh xper...mak dah blanje gelang...hati sikit suka...

balik citer midvalley..lepas 1 - 1 kedai emas aku masuk...tomei de bukak booth kat tengah hall tu...harga not bad u olls...berlian tulen...tapi aku tak kenan lagi..so...jalan jalan nampak wah chan....(macam ala ala...wahhh kinchannnnnnnnnnnnnnnn...kan dekat dekat dah tu..) ... kebetulan dorang ngah wat sale sempena valentines day...cincin emas putih + berlian tulen ngah sale...memula test...ok cancel...rase reger cam berat skit....keluar lah dari kedai..pastu aku ngomel...bang..murah jugak reger kat wahchan tadi tu tau..bukan berlian kosong..ni berlian tulen...rekaan simple simple jugak...n nice la bagi mata aku ni ha...

repeat tok kali ke-2...

pas kire kire...aku kata okeh lah..rase aku kompem nak amik lah...duit kat wallet pon cukup lah tok cincin ni...mak jemah kan bangsa susah nak kuarkan duit...kinchan tanye nak ke? nak lah..penat tawar menawar..dapat lah diskaun 5%...kinchan kabor..ha..amik je lah...:)

dh kompem nak amik....isi form bagai...kinchan hulurkan kad MBB dia..ha...kinchan blanje...ingat tak N3 dulu..aku kata aku nak beli balik cincin kawin yang aku dah hilangkan...tapi ni kompem aku taknak guna duit kinchan...orang kata lah kan....rezeki jangan ditolak..okeh kasi simpan duit ko emma!!!!

misi membeli cincin tu masih ada..biler masanye...nanti baru celita ha....

dah beli bagai...malangnye cincin takleh bawak balik ari yang same...sebab jari mak jemah kan dah kurus..so...size kena banyak adjust..muahaha...kompem perasan tak sudah..! smalam baru gi amik cincin...now..dah ade dijari manis ku...

aku janji taknak hilangkan lagi cincin / barang kemas dah..muahahaha...
(tak leh brape nak janji kot...tarik balik kenyataan...!)




giler berkedut tangan...kamera tab lah ni...tak pandai fotogedikkan tangan aku tol....!

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH