chicken pox

speecless.....

aku rase minggu ni macam dugaan aku nak kena tempuh....

nak taknak...kalau dah pikul tanggungjawab sebagai bini orang dan jugak mak orang...ko sakit ke ko peruk ke...ko memang kena hadap sumer sumer tu...sorry to say..lelaki memang takleh nak diharap sangat kalau bab rumahtangga...lelaki kalau nak sentap...silakan..tapi ini lah realiti kalian....selagi tak diarahkan..sampai kesudah...aku rasa takkan berganjak...*___*

Khalish mula demam ahad lepas...tapi demam dia cuma 2 hari....mase ari selasa tu..dia dah pulih sepenuhnye dari demam..semalam mase aku amik dia dari umah baby sitter..aku memang de namapk macam de ruam ruam sekitar kepala...dahi ngan leher...hati aku kata..oohh mungkin anak aku allergi ikan tenggiri kot..tapi..aku dah start bagi khalish makan tenggiri selasa ritu....takder paper..okeh je...okeh...aku biarkan dulu...pastu....pas maghrib tu...mase nak pakaikan baju tdo khalish...abis separuh badan dia tumbuh ruam ruam cam nak kena cacar tau...mase tu kinchan baru nak solat maghrib..aku terus soh dia tengok...aku sms BS khalish tanye kot kot dia tau ke...sebab dia jenis alert skit tentang kesihatan budak budak kecik ni...
last aku call mak aku...mak aku kabor...mungkin chickenpox..(okeh..now aku dah teringat kes kakak ngan kinchan dulu....KLIK ...KLIK  ...KLIK ) ...aku jadi pening mikir kan benda benda ni aku nak kena hadap balik....okeh..aku tak kata taknak hadap...tapi aku memang bluurrr kalau baby yang kena chickenpox sebab aku memang tak reti nak handle...kalau besar marsya tu okeh lagi..dia dah reti dengar kata....tapi biler baby ni...aku jadi takut takleh handle...tapi bak kata aku tadi...aku ni mak orang...memang kena hadap lah...:(

pastu terus kitaorang g Klinik Pakar Kanak Kanak Doktor Saiful ... mak ai..sah ramai patient dia tengah nunggu...adooii....sampai kol 8.30pm...kol 10.30pm baru masuk jumpe doktor..adehh..khalish dah meragam sebab nak tdo...masuk masuk je..doc check.. perggghhhhhh..result is..Alhamdulillah...khalish bukan kena chickenpox atau campak...tapi khalish Allergik...hurmm...2-2 anak aku kulit sensitive...rumit tau nak jaga budak kulit sensitive ni..korang kena alert...kalau aku je yang nak kena alert...susah lah..ni bangsa apak dia...barang ke sampah ke pakai campak sane cni...bini dia kan bibik dia...tu yang bangsa aku..ko sepahkan kan...tong sampah jawab dia..ritu aku campakkan peluru pistol dia kat dalam tong sampah..padan muke! reti ko ngutip balik kan...!!!! ni anak dah reti menyusur...skru skru tu sepah sepahkan kat lantai...kalau anak tu amik...telan...paham sendiri lah fiil aku camner kan...aku ni jenis tak banyak cakap..cakap skali cukup...ko tak reti nak nyimpan dalam kepala kan...ha...de akal kan...pikir lah akibat musibat dia...aku ni berleter bersebab..ehh..de ke manusia ni tetiber nak berleter...celik celik mate je..bercakap...oohh ade..itu marsya...
skang ni....anak 2 jenis kulit sensitive kan...takleh terdedah pada habuk terlampau...takleh kena gigitan serangga...kena alert pemakanan dia....so...meh same same kiter pikul ye...

sekian sesi luah marah....

ritu aku de bagi khalish try makan bubur ayam...memang tumbuh ruam camtu..tp memang tak banyak...so..aku pangkah ayam....avocado pon aku dah pangkah...pastu doktor bagi ubat cream ngan standby ubat demam...
masuk je keter..terus DF kan khalish...terus tertdo dah kenit tu...so...mak apak ngan kakak dia nak g soruuu...

pada auntie auntie khalish yang comey comey yang wish kat khalish dalam FB aku..tq banyak banyak korang korang ye...aku as mak dia...sangat touching...thnx coz mendoakan kesejahteraan anakanda aku..aku pon sentiasa mendoakan yang terbaek tok kalian kalian dan anak anak kalian...
semoga keikhlasan korang dalam mendoakan anakanda aku dibalas oleh Allah hendaknya..AMIN..


2 comments:

Anonymous said...

biase la emma..org laki.ana pun geram.kadang2 mcm xde mata.tgk bini dah mandikan anak..tlg la handle lg sorg kan..ni x..sanggup layan mata,tdooooo..huh..mmg geram..ana pun mcm emma..xsuke byk ckp..p kalau ad meletop..MINTAK MAAF la yer..hihihi..dahi irdina pun naik mcm ruam..now menggelupas..xtau nape..ana pun pelik..

Pinkish Mumma said...

ntah la ana...bg emma...dlm r/tangga ni kena lh ade gve n take kn....kiter same2 kejer...same2 penat....so meh kiter same2 xtra penat kt umah plak...hihi..
cer ana bwk irdina g homeopathy kt kompleks pkns bangi tu....bgs gak perubatan dia...now khalish dh oke....

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH