melaka


As salam…..salalu orang wat Wednesday wordless kan..aku xde wordless wordless ni..mak jemah harusss kepoohhhh okeh!!

Sepanjang bercuti sepanjang tu lah blog aku bersarang cam sarang labah labah tak cukup idup….

Mak jemah g bercuti u olls….fuhhh…jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh dari rumah…MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH aje u olls..ehhh tak kisah….pegi takat mane yang kiter mampu dulu okeh u olls…

Pasni insyaallah de rezeki ke ober da sea lah kiter okeh…

Aku sekeluarga gerak ke Melaka 3hb ritu..(jumaat)…saje pegi awal coz takut kalau g petang petang skit…jammed coz kemungkinan orang de yang nak balik kampong..maklum cuti til ari selasa kan….
 perjalanan sumer menggunakana GPS



muke muke xcited nak bercuti...^____^

Kitaorang g 3 ari je…..coz ahad tu…kitaorang gerak balik umah MIL plak kat Kuala Pilah ..tu yang sengaja pilih Melaka coz balik tu sehala kan..so xde pusing pusing….



Check in kat HOTEL SEVEN ….hotel nampak cam baru lagi…hotel ni suggestion dari kawan FB…murah okeh hotel nit ok family room RM148/malam….so…kitaorang stay 2 malam….RM296..murah kan…Cuma….mungkin bukan memnuhi taste mata mak jemah ni…aku bagi 3/5 bintang aje..coz…xde jakuzi (otak ko mak jemah nak jakuzi bagai)  … pastu takde plak mini fridge…aku perlukan mini fridge tu sebab aku bawak puree nasi ngan puree sayuran khalish….penting okeh…+ aku nak letak stok EBM anak aku…(tapi aku tak dapat wat stok ebm coz lupe sangat bawak storage bag) pastu karpet pon tarak..so…itu memang wat aku feel failed! …ingat nk checkin kat holiday Inn…tapi takper lah…next time kiter leh g lagi kalau reraser nak repeat lagi kan…



blik bilik aku dah renovate kan erk...:P

Ari pertama je….ape yang  kita orang cari???? Asam pedas….ngamm ho!! Terbaek…kitaorang makan kat Asam pedas selera kampong..kedai dia bebetul kat depan padang dataran pahlawan…sebelah ngan pahlawan craft….pastu kitaorang merayap kat pahlawan craft..then ingat nak naik menara taming sari…tengok tiket terus tak jadi …RM37/person…rupernye kitaorang salah nengok reger..muahahaha…lempang diri sendiri jap itu rupernye reger tok Dark Tour darr..reger sebenar RM10/adult…RM5/child…hahaha…terus masuk mahkota parade…jenjalan saje…kat MP tu..kinchan terjumpe lah spec rayban favourite dia…dah try bagai..reger pon not bad…dia tanye aku..ehh…dah dia suke..aku angguk je bukan aku yang nak pakai dan yang penting…bukan aku yang PERLU BAYAR!
Pastu terus dia tak jadi  amik..dia bisik ke aku…”kalau de yang baru..b amik no dah longgar dan macam macam orang try..tak jadi lah”..(hurmm..aku pon sepsis cam tu..tak suke bekas orang…tapi bab stroller khalish ritu..terpaksa beli…hihi)
Round round..jumpe lagi spec idaman dia…tanye reger…lagi mahal dari kedai tadi…kinchan gtau aku.. “lebih baik RM500++ tu b bagi ayang…ayang leh beli gelang emas…” ha ko..giler aku nak tolak….tapi takdo lah dia bagi aku pon..cakap mulut jo…nak beli..kuar duit sendiri lah mak jemah!!!





 budak kenit ni dah bungkang dari tdo....so..sila makan dengan tak aman lah mak jemah...

 selamat pinggan aku!

gaya adik dan kakak...:P



then kinchan ajak lawan memanah...wahhh archery (btl ke ejaan aku)...eleh kompem kompemlah dia menang...dia sokmo masuk pertandingan nembak..aku...ditembak oleh dia adalah..hasil dia..taraaaaaaaaaaaaaa.....khalish ngan marsya....

 gaye harus ye puan puan....


 result kinchan...

 ha ko result aku...berterabur cam jalan aku gak yang dah beranak 2...muahahaha

tengok fiil anak dare kami....jangan tiru gadis gadis skalian....slumber badak je dia dok sebab penat katanye!...si khalish tu abis dia teranjang terajang akak dia...nak terjelopok akak dia...khalish ni bangsa kedekut....muahahaha..macam mak ko jugak!

Pastu terus blik hotel…rehat rehat bagai…after maghrib..kuar balik….destinasi malam tu…naik river cruise..orang kate naik malam lagi syiok sebab  panorama cantik…ehh betul okeh..memang superb shantek….tapi 1 je aku kureeng biler naik cruise tu..bau air..hanyir….hehehe…tapi bersih tau..yer lah…de ikan ikan mampus..memang ler bau hanyir kan…marsya leh tanyer aku soklan maut..”ma..sungai nil eh mandi kan..??”  marsya ni 1 je..biler  nampak air..parkinson dia datang….hahaha…g lah nak….reraser nak lemas…huhu..tak baik tak baik okeh..woopp!!!










 ko memang anergy lebih ...tengok mata apak ko...stim nak tdo dah tu..

 gaye harus okeh ....

Puas merejan sungai..kitaorang g cari makan asam pedas lagi….malam tu kitaorang makan asam pedah Hajjah Mona….not bad tau..sedap gak..tapi tu lah….kedai dia kat umah dia sendiri…parking senak wei….makin malam..makin ramai orang…huhu

Makan dah kan?? So jom balik hotel…mak apak ko de projek khas…hahahahaha..tettttttttttt tipoooooooooooooo!!!!!

Berakhir hari pertama…

Hari ke-2

Masa hari pertama tu..marsya bising nak naik beca..so…mak apak dia pon dengan merela hati sewa 2 beca….(ko nak mampos naik 1 beca 4 beranak pastu campur ngan stroller segedabak tu..semput mamat tu nanti…)
Betapa gumbira hati dia…sengih sampai telinga….tok sewa 1 beca RM25…dia akan bawak merayau 1 bandar hilir……so…memang berbaloi..sebab kitaorang takyah menapak tok merayau 1 bandar hilir…kalau tak…cair makeup mak jemah okeh!

 kinchan giler suke kalau khalish pakai baju sendat sendat..nampak chubby katanye...:P

 mak jemah u olls...

 memang macam kakak ngan adik..auuww...ai still muda..




 disebabkan kami bawak stroller kedabak punye besor..so..xleh naik atas....


us....kakak tukang snap pic

 makin suke melawa anak dare kami ni..




 adik naik ngan papa okeh..mama mau bersenang lenang okeh...

 tengok kaki kami......harus bengkok okeh..baru vasss gtu...



 lihat stroller khalish....

 my adorable family..

 my spirit..

 mr and mrs kinchan..

Tengahari tu kitaorang menyantap kat Nasi Lemak Antarabangsa Dataran Pahlawan…bebetol kat tingkat 2 pahlawan Mall…alah..kalau kat jalan raya lalu dataran pahlawan tu leh nampak lah..huhu…tapi aku tak makanlah nasi lemak…dah ler mata aku stim stim aje..so aku order mee goring…sedap….! Kinchan ngan marsya je makan nais lemak….khalish pon lunch skali..bubur terbaik dari mama!!! Yeayyy..dah kenyang…tukar baju dia…pastu dia lentok kat stroller….hahaha…mak ko leh makan dengan aman…!

Pas makan..round 1 pahlawan mall…aku beli suar selai…cardigan selai…3 beranak tu nengok je k..sebab b4 ni korang je membeli..hehehe…

Pastu...aku g beli aiskrim..aku rase aiskrim dia biase sangat..aku target reger dia less then RM5 lah kan…kompiden amik yang cup besor..ha ko!!..regr kalah tutti frutti okeh RM20++…aku tanjat….panggil kinchna soh bayor..hahaha..aku tak kuarkan duit lagi….:D

Pastu zasss nak balik hotel..ko tau ape kami dapat..surat cinta dari Majlis Babdaraya Melaka Bersejarah….memula kitaorang sampei tu..kitaorang ingat parking free…sebab memang takder orang lagi kat area pondok tu…kitaorang baiknye merayap…haha …sila bayar RM30 yer….hihi

Rehat rehat kat hotel…pas maghrib kuar g makan kat Umbai plak..carik ikan bakar…haha..klakar kalau ingat benda ni balik…umbai..dah kompem kompem tempat ikan bakar….sampei je dengan kompiden kinchan order kerapu 3 rasa…kailan ikan masin…kepah masak sambal ngan telur dadar…services lambat kat kedai tu..aku lupe nama kedai tu…tapi bukan kedai  area ikan bakar parameswara..actually kitaorang nak makan kat kedai ikan bakar parameswara tu tapi parking susah..kitaorang paking block keter orang..so…memang kena makan kat depan mata…pastu kinchan cakap ke aku..yang..kiter nak makan ikan bakar..tapi nape kiter order masak 3 rasa…hahaha…meh ayang ko lempeng ko..ko lempang ayang ko! Dushummmmmmm…

 giler suke sagu kat Nasi Lemak Antarabangsa Dataran Pahlawan ni..kinchan x suke..aku suke..meh cni..

 motif tunjuk kupang aje???

sebab ni pestime aku makan kupang....ehh kupang ke kepah..lantaklah labu..aku ni allergic seafood..tapi since nagndungkan khalish..aku penggemar seafood...pastu no allergic dah...nanti aku bagitau tips nak dapatkan anak lelaki..very cencored u know...tapi aku dah praktikkan...dengan izin Allah..menjadi ko!

love them much...


Hari Ke-3..just pegi pantai klebang then balik ke Kuala Pilah plak...so..bercuti sambil membesarkan badan di rumah MIL....^_______________^



3 comments:

Anonymous said...

beshnya jalan2..ana pun teringin jugak..p xtau nk p mane.plan nk p cameron..p xtau nk bajet bape..uhuhu...lg satu..nk anak laki..mmg kene byk makan SEAFOOD..not SEEFOOD okeh!hik2..

Anonymous said...

beshnya jalan2..ana pun teringin jugak..p xtau nk p mane.plan nk p cameron..p xtau nk bajet bape..uhuhu...lg satu..nk anak laki..mmg kene byk makan SEAFOOD..not SEEFOOD okeh!hik2..

Pinkish Mumma said...

alah ana...dkt dkt je + budjet pon x bnyk mane kn...asalkn dpt spend time bersame fmly cukup bg emma...
btl lh ana...emma mkn seafood lh emma dpt khalish...amalkn b4 pegnen lg...syukur mnjadi petua itu..hihihi

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH