Old Town White Coffe

Disaat menulis ni..aku baru lepas memerut dan muntah ..now ngah tahan pening kapla....

ini bukan edisi nak marah marah

bukan jugak edisi menghasut

tapi korang yang tak tekena

boleh cakap..

"takper lah..." kicik punya hal"

okeh bace dulu N3 aku ni...

aku bukan suke suki nak marah..

even mase kat Old Town Bangi tadi pon aku takde nak marah marah...

boleh tanye puan zaila...dia bersama aku tadi..hehehe
(koi mention skek ye name aok)

meh kiter bercerita kisah sebenar

aku ajak kak zaila ..temankan aku g bangi..aku nak g beli kasut sukan kat Al-Ikhsan..ni bangsa aku nak nyumpah gak ni...asal kasut yang aku nak je abis saiz...dari factory outlet dia kat bangi ...smalam g cari kat Alamanda...pon xdo size...okeh betol boleh beli kat kedai lain...tapi bangsa mak jemah ni adalah..aku setia pada 1-1 tempat..ntah lah..aku ni jenis biler dah selesa 1 tempat...aku suke pegi sane..maknenye..services tempat tu bagus...

okeh...akhirnya aku dapat kasut yang aku nak ..tapi bukan kaler yang aku nak..xper lah...janji kaler pompuan lagi kan...lainlah cam kinchan...
beli kasut kaler hijau pucuk pisang...pakai baju kaler pink..pe hal mamat ni..dah macam bangla pegi dating aku tengok!!

disebabkan tahap kelaparan yang amat sangat..aku order nasi steam..steam aje ko kan...haiippp
 hazelnet iceblended..itu pasti
kak zaila...cam biaser ar dia..ho fan dia ..ohhh dia baik skek...pilih hazelnet ice aje...hehehe

pastu supervisor dia yang bernama nasrudin datang kat aku kabor yang nasi steam tu lambat...okeh aku tukar lah..mee curry dia...mmg fav aku kalau g old town ...

pastu sampailah makanan dan minuman kami...

hirup dulu ice blended..pastu makan 2 sudu mee kari...appp..aku nampak benda hitam kat dalam kuah tu..

aku ingatkan benda benda tumis lah..pastu aku amati...de kaki..what???????????

aku tunjuk ke kak zaila..

mase tu kat dalam mulut aku ade tauhu goreng tu...

aku trus luahkan..

aku panggil pekerja dia...

aku tunjuk ke dia lalat tu..

korang tau reaksi muke dia..

bayang kan..wat muke xde paper..leh amik mangkuk aku..pastu kuar ayat.."oohhhh ye..."

SIALTAIKPALAT ko!!!

tanpa tanye aku nak cancel order ke ape ke..lepas 10 minit..dia bawak semangkuk mee kari lagi ke aku..!!!

eh ko!!! contohlah..ko tau depan tu ade harimau..ko nak gadai nyawa pegi redah gak..okeh bukanlah maksud aku sampai hilang nyawa...tapi ini soal..PENGAJARAN

aku cakap camni.."sy taknak mee kari ni..dah tentu tentu kasri ni dari periuk yang same"

pekerja dia bawak balik mangkuk tu...aku tunggu lagi kot kot supervisor dia nak datang tanye aku ke ape ke..haram..aku yang panggil dia...

meh dengar perbualan aku ngan dia...(aku memang takde nada nak sembur..)

aku : u....tadi mee kari ai de lalat..u tau tak??

SuperVisor : ye saya tau...tapi saya dah tukarkan yang baru..cik taknak"

aku : betol sebab kari tu dari periuk yang same...saya taknak...(sambil dia bagi aku buku menu)

Supervisor : okeh cik nak order yang mane??

aku : (sambil lepaskan keluhan...sambil jugak menyelak 1-1 helaian dan mengharapkan mamat sengal tu mintak maap!)

aku : nasi lemak rendang ayam...

supervisor...okeh.(kemudian dia blah)

aku ngan kak zaila terpinga...what!!! de jugak manusia camni..aku panggil staff dia...tanye saper supervisor dia..naper tak datang mintak maaf...dia leh jawab pe..

"bukan salah dia cik..salah KITCHEN.."

inilah 1-1 kedai yang aku nampak supervisor dia DUNGU...wei..ko tu status supervisor...memang dah tanggungjawab ko okeh..ape jugak yang orang bawahan wat silap..ko kena take the responsibilities!!!!!!

kalau tak tau etika dan tanggungjawab sebagai supervisor..
takyah ar terima promotion tu ...

aku menyirap sial..tapi mak jemah kena kontrol cun...

sabar..
biler nak bayar tu...aku sound cun je kat cashier tu...walhal b4 tu si supervisor tu yang jaga kaunter...ni dia soh staff dia plak yang jaga...see...nampak tak dia tu bingai!

dah salah taknak mengaku..pastu BODOH SOMBONG !!!!

budak tu lak yang takut..tapi aku tak tengking tengking pon...aku siap cakap...kimsalam kat supervisor tu ya.....

aku bukan takleh nak amik tindkana report ke tribunal tuntutan pengguna sebab aku bukan bangsa takde hati perut...

SUSAH SANGAT KE KO NAK MINTAK MAAP KALAU DAH TERANG TERANG SILAP KO!!!

EGO TOLAK KETEPI BHAI...

BAGI AKU TAKDER DAH ISTILAH CUSTOMERS ALWAYS RIGHT...

TAPI NI DAH TERANG TERANG PENJUAL WAT SALAH...

KO MASIH EGO...

FINE...TERIMALAH AKIBAT DIA...

TAK SUSAH UNGKAP KATA MAAF YE U OLLS....

MARUAH KORANG LAGI BURUK KALAU YANG SALAH KO TEGAKKAN...


sekian

kualiti gambar tak okeh..nyesal snap 1 pic ajo...

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH