jurujual

hallloooooooooooo...

dah makan??? rini mak jemah diet..makan kuih n waffle je...fuyooooooooooooooo....berani nak pengsan tol mak orang ni..pasni krok krek krok krek perut tu..pastu sms laki gtau..."ayang lapar....camner????"

laki ko kompem sumpah ko dalam hati....:D

rini mak jemah nak stori skit pasal perangai sesetengah jurujual kedai...bukan online ye u olls.....KEDAI...iaitu pembelian secara konvensional...ahaks...

aku ni kan kaki window soppin...dah namenye window soppin kan...mestilah survey survey reger dulu..kalau kenan..baru rembat..dah tak kenan...x kisahlah reger ke...patern ke...kaler ke kan...mestilah kiter taknak buang duit beli...nanti balik umah ngomel sendiri....mula ar kinchan pedih telinga dengar bini dia membebel...sendiri pilih sendiri pedih..T___T

aku ni kalau nak masuk 1-1 kedai...aku akan tengok dulu muke sales gurl tu...kalau mukemandang orang macam hengat orang ni takder duit...ko simpan lah barang ko!!!

aku bukan cakap kosong...dah banyak kali kena...macam aku g parkson kajang....dah umah aku sedepa je ngan metro kajang tu...takkan aku nak makeup seinci tebal..pakai heels bagai kan..dah tentu tentu aku sarung yang hado je...kadang kadang secalit bedak pon aku tak penah pakai....makanye...biler masuk parkson aku ni suker lah tengok a.k.a survey handbeg2 kat sane...guess ke..sembonia ke...paper je lah...pastu aku memang menyampah tengok salesgurl yang pandang kiter kerut kerut...kejap kejap kiter tengok beg tengok reger kiter letak..dah tak cantik mestilah aku tengok reger dia..berbaloi ke tak ko letak mahal mahal tapi hampeh....pastu mulut ngomel ngomel cam SIAL!!!
kesudahannye...slamat jalan kepada barang ko!

g satu aku de member aku penah kena mase aku beli kaust kat sembonia Alamanda...mase tu kitaorang g awal lah...(nampak menular je kan aku ni..)  pastu membe aku ni pas test 1 barang dia komen...alah orang kate saje saje komen....ko tau mase aku kompem nak amik kasut tu...de 2 orang sales gurl tu cakap bisik bisik..."eleh.kalau de duit sangat beli ar!"  ..ello....u as SA ..pe hak ko nak cakap macam tu ke customer???
mak jemah nak cakap bahase agak kasar skit...duit gaji ko pon hasil dari belian customer okeh!
maka jagalah perasaan customer...bagi aku takder pon bahase kasar dai mulut mulut kawan aku tu..biase biase je...memang bukan kategori laser lah...

pastu aku tak suke kalau SA suker ngekor customer kalau nak membeli..macam takder privacy je nak milih...slalu kalau aku berhadapan ngan SA camni...aku jawab pe??
"ooo ekkk...ooo yeke?? oooo..la..yeker...ooo ai x suke...ooooo...errrr..ooo errkkk..."

aku bukan tak suke SA ni ngekor..dia bukan nak suggest yang murah murah...suke dok hala yang mahal mahal...kalau aku nak bantuan aku panggil...itu aku lah..orang lain Allahualam....


okeh sekian edisi memarah mak jemah...

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH