kenape?

(N3 ni patut publish ari jumaat lepas..tapi tertdo wei...letih giler sampai tersedar dah kol 6...tergopoh jemput anak anak..)

phewwwww...penat kaki mak jemah rini (20.1.2012) ...but lega..urusan kwsp mak udah daku seattlekan....jangan lupe mak..my percent....wahhhh.....anak derhaka tol..mengharapkan balasan....ehhhh..aku kan anak pompuan tunggal mak..so..kena lebey skit..:

so...mase aku otw nak hantar mak aku balik beranang...kitaorang pon berborak lah..mak ngan aku kan best buddies kalau bab nak nak ngumpat adik badek aku yang dua orang lagi tu...hahahahah...

mak aku pon citer lah padal zack kawan baik abang aku...dorang ni mula rapat mase abang aku kt skolah teknik kajang...amik course pon same..mekanikal engineering...so...since dari situ dorang rapat...kire kawan pelok pelok terajang terajang lah...zack pon dah anggap mak aku cam mak dia...mcm tu gak mak aku.....anggap zack cam anak dia....auuwww..:P

zack mi kire baru kawin gak lah...hampir dua tahun gak...zack ni anak orang kaya...abang aku tu je yang x sedar diri kawan ngan anak orang kaya..muahahahahaha...tapi his family very very very da sporting ...bapak zack ni pengarah kargo mas x clap mak jemah...dulu lah..skang ai no idea.....hehehe..zack ni de prob ...so..abang aku ni memang tempat dia luahkan prob dia...pastu tetiber mak aku mengeluarkan satu ayat gini......

mak : ko tau (xyah imagine muke mak aku ala ala minah kepoh bercakap.) ..ritu si zack call abang ko ..dia de prob bla bla bla bla......

aku : ohhh yeke..(sambil menahan marah sebab jamed giler vavi kat pekan kajang)

mak : abang ko cakap..kalau camtu...aku ceraikan aje....eh ko tau tak...si zack tu nak kawin ngan kau dulu tau tak??????

aku : ohh yeke??? ha !!!!!!!!! pe mak?? yeke??? (mate sdikit terbeliak !!!)

mak : tapi abang ko tu lah cakap..."baik jangan..adik aku tu garang....pemalas lak tu........"

aku : ehh...edi ni suke suke jer kutuk emma kan mak.....ai memang garang..tapi biler ngan laki ai manje miow miow tau...! auuww....apsal lah mak baru skang cakap..ai dah jadi milik tetap krul...hehehe...

mak : nak wat camner bukan jodoh korang kan...

aku : yer lah kot..kalau emma tak kawin ngan krul...takder lah marsya ngan khalish skang kan mak....takder anak dare 'tunggal' mak ni gemok cam skang kan mak...mesti kurus je...auw..retis emma nikan mak..

mak : hurmmmm... (wahh mak aku dah cebek ke aku..)

flash back balik saat aku mule mule kejer kat opis ni...dan buat sekian kalinye aku bawak keter wira aku jauh dari umah..hahahaha...pusing roundboard putrajaya sampai 2 kali tak hengat mane jalan kuar...
pendekkan citer..ari ke-2 aku kejer...keter aku wat hal plop....ha ko...meragau..ko tau..orang 1st aku call..kinchan...tapi dah lah x kenal muke..tetiber mintak tolong pehal minah ni...saje cari nahas lah tu..
pastu dia plak blur tak tau prob ape...(ciss buang kredit aku call dia je..) aku call abang aku...ehh ko tau saper datang..si Zack tu lah....abang aku tak datang....auuw....tapi aku tak penah simpan perasaan pon pada zack...aku sedar..taraf aku kat mane.....dia saper...aku laks saper kan....T__________T
yg polis PGA tu pon nengok je aku..bengong..tanye lah "yer cik...keter prob ye.." huh!!!!!!!!!
berpusing gak si zack ni cari opis aku..walhal..punyer lah tersergam indah....aku kabor...kat kutbah hijau..kat pejabat PM....parking awam..ha..dekat maghrib baru dia sampei...penat mak jemah tau.....kejap kejap dia kerling aku ikut cermin tu...ishhkk..main main mate mamat ni...hehe...

okeh sudah....de lah perbulan antara kami..but biar aku ngan dia je tau...:P


okeh...aku stori mori bukan sebab nak kate aku ni masih de orang nak...(lempang lapanploh lapan juta kali) tapi ape jugak yang terjadi kat muke bumi Allah ni sumer bersebab dan Allah dah tetapkan jodoh rezeki umat umatNYA...

aku pon x sangka leh kawin ngan cik polis ni..walhal..aku mane suke ngan orang kejer polis ni...pastu...kenal kat YM je pon...muke tak penah tengok...letak lak gambar kartoon pe hal mamat ni...!

tapi bak kate aku...ni jodoh...

bercinta lah bagai nak rak....kalau dah Allah tu kabor itu bukan jodoh ko..tetap takkan berlaku pernikahan yer.......aku ngan kinchan boleh dikatakan bercinta pas kawin...kenal dia after kawin..itu yang kuar segala macam fiil buruk masing masing...tapi honestly..aku tak suke sembunyikan fiil aku....orang yang bekahwin dengan aku kena terima buruk aku....macam tu jugak aku terima buruk pasangan aku...sebab aku tak suruh dan tak paksa orang tok terima aku as wife..aku bukan riak...tapi ini adalah aku..kalau aku kata nak berubah..aku akan buat...tak yah paksa paksa aku...

tapi kepantangan aku....biler orang menyorokkan benda ke aku..tup tup...elok je orang menyampaikan berita semasa ke telinga aku...ok fine...itu memang mencari nahas namenye...pe hal..ko nak sorok sorok bagai...bukan aku nak ungkit pon..citer sudah kan...macam aku ni ha..bukan kate baik..memang tak baik pon...biler aku menerima seseorang tu...bagi aku...dia adalah the best from Allah tok aku berlindung....so...aku akan stori from A-Z tentang diri aku...so....b4 akad...ko dah tau citer aku kan..ikut ko lah nak terima aku ke tak...jangan dah kawin t..ko ngungkit...

tapi...so far...kinchan kate dia terima aku sedanye..kata mulut dia lah..hati??? ....no idea...(bak kate osbon) ... ni bukan soal bukak pekung...tapi ni realiti yang korang kena hadap..macam aku...ape jugak stori yang aku citer kat blog..kinchan tau...dia tau tahap ape yang aku akan post...kalau dia sentap..dia dah sound aku awal awal...tak sumer laki ni same yer....laki aku bukan mamat sentap...


sekian wassalam....
^________________^

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH