Pavlova edisi makjemah


haha...aku memang suka buat keje tanjat tanjat..
tupt up bagitau laki...nak buat pavlova lah..
meraban gi yummie bakery bangi cari bahan...

b4 tu....korang kena hadap muka tuan tanah kedaung ni dulu...
hai uolls.....
iolls harini....lama dah tak snap pic gonjeng gini....




b4 gi yummie bakery tu...aku ajak kinchan gi jusco cheras selatan...nak beli baju jenjalan kiddos...kesian kiddos..jenjalan asik baju raya ritu...

haha..alasan kaw kan!!

kemain ajak kengkawan fb teka nak buat ape..haha..
skali skala gurau ngan kengkawan..
99% betol....sayang uolls..


dak ni kemain sibuk dia nak join papa ngan kakak dia main basketball ni....melantun lantun terkena bola...





bersama - sama ini disertakan sesalinan video my loves..




so....
aku buat pavlova tu hari ahad...
kinchan gi memancing...
aku ngan kiddos dok umah jew.....
ehh macam kesian je kan kat aku...dok umah je...takde jenjalan soppin soppin ke kan...
jahat kinchan ni taw....
hahaha...tak...ni adalah permulaan aku tok mengajar diri supaya aktiviti soppin dikurangkan...

assintant aku adalah marsya....dengan tak mandi lagi..trus terjah aku tanye bila nak buat pavlova...
sabor nak....b4 tu aku nak kena memasak makanan tengahari dulu..siapkan makanan kiddos dulu.....baru leh buat benda  lain...giler awal aku siapkan makanan tengahari...kol 10.30am kot sumer siap...hahaha..

memula tu aku risau gak meringue aku tak menjadi...
lepas ikut step by step ohhhbaby...menjadi....nak tau menjadi ke ta meringue tu...bila tarik tu dia bertanduk...


pastu carilah mangsa tok korang terbalikkan adunan meringue tu tadi..mangsa aku marsya lah...haha
b4 tu korang panaskan lah oven tu dulu k...


aku tak ikut orang lain buat bulat...aku buat 4 segi tepat...

menjadi uolls.......eppy iolls...
marsya ngan papa dia perhabihkan kerak kerak kat tepi tu...kesian aku kena makan yang lain...ciiss..

resepi pavlova ni aku tiru..
selamat mencuba uolls....

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH