berubahlah

tadi masa dok godek FB..."nampak noo takde kejer kan..adalah..tapi udah seattle.."
aku terbaca isu kamera AES ni..
aku rasa rata rata ramai yang membangtah penguatkuasaan kamera AES ni..

aku tak membantah..bagi aku bagus kerajaan buat macam ni..
kenapa perlu bantah kalau ianye memberikan kebaikan pada rakyat?
aku rasa fungsi kamera ni adalah menggantikan tenaga manusia kan...

kalau korang taknak kena snap...bawaklah kereta dengan berhemah...
ni asal benda yang melibatkan penguatkuasaan je.bangkah..bila tak buat apa apa kearah kebaikan...ha mulalah buat demonstrasi bagai...depan opis den ni..ehhh...tetiber kan..:D

kamera AES kat perak ni ditumbangkan buat ape? ape motif ko...
lagi 1..ni bukan under swasta kan....kamera ni under JPJ kan... cuma installer dia adalah swasta.. ni untung JPJ pasang kamera tok kesan kelajuan je..kalau dibuatnye JPJ buat roadblock check segala mak nenek...bukan takat hadlaju...cermin hitam lah..enjin lah...tak pakai baju kemas semasa memandu lah...ehh macam macam jenis kesalahan lah....
mana ko nak?

please lah...benda simple je kot...
ko tumbangkan kamera ni...pastu nak taknak kerajaan kena repair balik...bukan ke nak kena keluarkan belanja lagi...
pastu..mulalah hentam kerajaan kata membazir...ello..benda baik kot....

1 lagi mentaliti rakyat kita..
kalau gi luar negara...waahhh kemain hebat ko puji teknologi negara tu bla bla bla...
tapi bila Malaysia nak buat macam tu...pandai lak ko hentam itu ini..
sebab ape? sebab dah terbiasa boleh wat salah..tapi jangan kenakan tindakan...

lek lah bro...kita pon nak tengok Malaysia ni dipandang tinggi...bukan sahaja dipandang sebab teknologi yang kita ada...(tapi ape sangat teknologi kita ada dibandingkan dengan negara matahari terbit) tapi dipandang tinggi kerana perilaku rakyat malaysia... tengok macam singapore...
aku sendiri pergi negara dorang..tengok sendiri... rakyat dia memang disiplin ..tapi datang malaysia..waahhh taiko dorang kan..haha..
aku rasa kalau buat undang undang singapore kat malaysia...kompem lah lagi ramai anggota penguatkuasa dicacimaki erk... kat singapore..ko meludah pon leh kena saman..sebalik kat negara kita jangan cakap kahak melambak kat lantai/jalan sampah sarap bagai....see...kerajaan kata xper...kan DBKL ade...nnt dorang xde keje...

aku suka tengok suasana luar negara....leh je santai santai berpiknik bagai kat atas rumput..salah 1 macam kat eiffel tower. paris...best woooo...leh romance romance dengan laki kan... tapi kat malaysia...contoh paling dekat kat putrajaya...ape? ko nak piknik piknik kat atas rumput mahal ni....silalah dihalau oleh PJH..tapi kalau rakyat malaysia boleh sendiri mau ingat tentang tanggungjawab kita pada kesedaran sivik ni....takde kot kerajaan/pihak berkuasa tempatan nak halang kita dari wat aktiviti macam tu...
pe salah kumpul sampah then buang kat tong yang disediakan...
jangan rosakkan rumput tu..nanti nanti leh datang piknik lagi kan...

so.. tok malaysia...jom sama sama kita terima perubahan..

weii..aku rasa matiklah aku kena kutuk buat entry macam ni.....

peace...larikkkkkkkkkkkk


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH