2012 - yang manis

##N3 smalam##


woopp..tarikh best kan uolls...
rini mood aku mengantuk giler..aku ni ari ari mengantuk...nak cantik tdo kena cukup...ecaner nak cukup...sserba serbi nak aku nak siapkan kat umah...*phheewww*

lagi 11 hari je erk kita nak say babai kat tahun 2012...weee...hidup lagikah kita esok lusa?? ooowwwhh...jujur aku belom bersedia...

syukur Alhamdulillah...aku andaikan tahun 2012 ni adalah tahun bertuah kami sebab Allah limpahkan rezeki yang amat murah buat kami...syukur kerana Allah maha mendengar...Allah lihat kerja keras kami dalam mencari redhaNYA...
aku tak nafikan dan aku rasa semua takkan nafikan...bila kita naif/burok/bangsat semua orang hanya pandang kita sbelah mata..percayalah..itu yang berlaku pada kami...
meh aku pecah rahsia skit...hari hari aku cakap kat kinchan..b sampai biler kita nak macam ni erk??
kalau nak harapkan kerja gov ni..alamatnya kita cukup cukup makan je lah....aku bukan nak kaya..kalau Allah bagi...aku terima *kasibukakluasluasdada* 
cuma bila aku kenangkan cabaran kewangan masa akan...yes aku nekad...ehh bukan aku je..kinchan pon...
sampai de tragedi...tak hengat aku..tahun 2010 kot...de orang buat fake fb aku...okeh..itu sangat melampau...aku cuma tegakkan kebenaran...ok stop it...aku memang dah buang jejauh benda tu...
itu pengalaman..pengalaman yang mana banyak sangat mengajara aku dengan orang sekeliling...
from that...boleh dikatakan kinchan yang banyak sabarkan aku..
dalam rumahtangga...memang takkan ade istilah duit aku duit aku..duit kau duit kau..
kami bukan dari orang yang BERPANGKAT BESAR...maka serba serbi terbatas... percayalah...orang hanya akan sanjung orang yang ada pangkat/ada duit...kalau takat ko kerani cabuk....pastu story pungpang..ko hengat dorang heran...kimsalam...
semua tu kami jadikan cabaran...yesss...betul....
selepas kelahiran Muhammad Khalish Aiman....bermulalah segala-galanya... Allahuakhbar..rezeki memang tak pernah putus...niat aku bukan nak gebang....tapi ada orang dok cakap cakap kami wat keje MLM..nop....itu memang kami dah palam....!!!!!!!
bersengkang mata..perah kudrat...pelbagai benda terpaksa kami korbankan demi menggapai ape yang kami gapai ni...dan kami bukan juga menghambakan diri pada duit...kalau ko memang lahir lahir kaya..yes...money is not big deal for u bebey....but for us...kami memang perlu mencari duit untuk kelansungan idup....tapi bukan idup yang kaya....until now....aku tak ada pon pakai kereta import....takde dok umah banglow...sebab ape yang kami kumpul ni semua untuk keperluan anak anak..
kami ketepikan kehendak kami...biar anak anak hidup selesa..ape guna pakai kereta memahal..pastu anak anak nak belajar susah nanti...dah semua berhabis ke situ...
so bila marsya nak masuk tahun 1 tahun depan..aku memang rasa macam mana mak bapak aku rasa dulu...
aku memang tak pernah ajar anak aku hidup mewah... kalau korang nampak aku de beli benda benda ok marsya and khalish tu..itu semua adalah reward untuk dia...
khalish tu...kaki cemburu ngan kakak dia...pe kakak dia punye..mesti jadi harta dia...ishhkk...
bila ada rezeki lebih ni...dapat lah aku ambil personal teacher untuk dia belajar kat rumah...mak kau dulu ...tuisyen sampai ke somban bagai...tu semua lettuw..nak melalak lettuw..:P
ai dulu takut kat abah ai okeh...ggrrr....takut kena makan tali pinggang...

stop lah aku story tu..
tahun 2012..dapat lah jugak kami cuti cuti malaysia dan luar negara... 
*cehhh macam gi europe kan..singapore ngan bali je kot*

3 - 5 Febuari 2012 :
MELAKA

26 Februari 2012 :
KLCC

30 - 31 Mac 2012 :
Genting Highlands I
Genting Highlands II

30 Mei - 1 Jun 2012 :
Kuala Terengganu I
Kuala Terengganu II
Kuala Terengganu III
Kuala Terengganu IV

4-6 Julai 2012
USS I
USS II
USS III

5-8 Novermber 2012
BALI I, II , III , IV , V

orang lain mungkin menganggap bercuti ni satu pembaziran.....tapi aku ni memang kakijalan...so...ini je lah cara aku nak release tension pon...
kebahagian keluarga ko takkan boleh beli dengan wang ringgit..
aku dan kinchan kurang ada masa tok bersama anak anak..bila penat balik keje.memasing nak rest...
bercuti ni dapat eratkan hubungan kami...In Sha Allah...

seterusnya kediaman..kami dah pon keluar dari rumah apartment kami...kediaman pertama kami ... gigih aku pujuk kinchan tok beli umah ni dulu okeh...
dia tak berapa suka apartment...tapi bini dia suka...
kami terpaksa buat keputusan yang sangat besar tok berpindah keluar... environment apartment kat situ bukanlah seperti yang kami harapkan... aku memang tak minat nak bersama dengan orang orang yang suka menegakkan benang yang basah ni...orang orang yang gila kuasa ni..orang orang yang anggap dia maha hebat dari segalanya...sorry to say..ur look so much ediot kat mata aku...
okeh boleh buat dunno je..tapi dah ko turun naik lift...kompem kompem lah terserempak dengan jiran jiran kan...aku taknak sampai urusan jenazah kami nanti tak ada orang nak uruskan sebab isu tentang kuasa kuasa ni...
stop story about that...

untuk tahun 2013 yang bakal menjelang ni...
kami ada beberapa target yang perlu kami capai..In Sya allah..tak mudah..but we will try harder..
cabaran dia makin bertambah...seperti bertambahnye berat badan aku...muahaha,,,,kinchan i hate u....huhuhu...

marsya bakal bersekolah ....
aku terpaksa korbankan masa rehat tok dia...jemput hantar...siapkan bekal tok dia...ooohhpengsanmakjemah oiitt!!!!

meh doa sesame..aku doakan kesejahteraan korang...korag doakan kesejahteraan kami k...
takmoh dengki dengki...takmoh tuding tuding jari...
ape yang berlaku tahun 2012..aku akan lupuskan...*yangburokjelah*

okeh bye....

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH