EBM


fuuyyooo giler lame aku tak menyampahkan korang dengan entry EBM si pendekar kenit ni..
Alhamdulillah...sampai sekarang...khalish Aiman masih peminat tegar breast aku selain bapak dia..hahaha

meh sini aku bersikap jujur dengan korang...
ini adalah stok latest EBM khalish..


DF kesayangan aku hanya tinggal bekas kosong

  buktinya..


yup aku akui...sekarang memang aku tengah kemuruduman susu...
aku tengah buat PP..

aku memang tak pernah dan tak akan amik ape ape supplement atau milk booster...
kenapa?? bukan aku riak..
tapi itu bukan kebergantungan aku..
aku yakin aku masih boleh menghasilkan susu ibu buat khalish aiman..

aku tak pernah stress bila susu merudum...
ko percaya rezeki?
yakinlah rezeki Allah tu pasti...
kau usaha kau berjaya...
eh macam MLM plak..hahaha

lagi 1 banyak yang aku perhatikan...
bila susu merudum.....trus stress...alalala...percayalah...semakin korang stress semakin lah susu tu berkurangan...free kan otak masa mengepam...
dan 1..jangan malas...
yes aku akui...mengepam adalah satu kerja yang sangat leceh...
tapi kalau korang dah set ini adalah yang terbaik buat permata hati...sungutan tu harus dibuang ketepi...

lagi 1...mulalah buat stok semasa dalam pantang...
percayalah...stok dalampantang tu akan menjadi stok berguna buat korang nanti...

persediaan awal..
pastikan korang mempunya peti ais..
kalau boleh biarlah peti 2 pintu atau deep freezer...
supaya korang leh simpan stok dengan banyak...

once korang dah start mengandung..sebenarnya korang dah leh menyimpan walaupon hanya RM50 sebulan...ngandung 10 bulan kan...kalau masa nak bersalin tu..dah leh beli 1 deep freezer size 150L...

tok beli DF tu..aku menyimpan sendiri okeh..tak harapkan duit kinchan pon...sebab aku memang dah set target aku tok 2nd baby kami..
pam pon adalah simpanan aku jugak...
aku beli sikit sikit supaya aku tak rasa perit nanti...

lagi 1....cabaran dalam pantang adalah time tidur...
yess..penat dan sakit...
aku sendiri...tdo duduk sambil pangku khalish almost sebulan lamanya okeh...
pastu bangun tengah malam tok ngepam...
waktu sianglah aku nak dapatkan tidur tok cover malam tu plak...

cara aku ..

aku akan pam then letakkan SI dalam botol... tok kinchan take over tugas skali tok 1 malam...
so..aku leh rest dalam stengah jam malam tu...
so far...walaupon aku berpantang sendiri tok 2nd bb ni..aku tak rasa berat sebab kinchan memang ringan tulang menolong...

isu ringan tulang ni sebenarnya perlukan komunikasi antara suami dan isteri..
haha...aku ngan kinchan ni jenis brutal...
tapi bila bercakap dengan kinchan..aku memang banyak berSMS dengan dia...
kinchan ni mudah dibawak berbincang..
slalunye..bila aku request benda dengan dia..aku akan explain from A-Z..
ko nak malu watpe...
laki ko..ko akan hidup dengan dia sampai akhir hayat kot...##in sya Allah##
kalau ko jenis taknak mulakan dulu..dia pon bukan jenis amik tau sangat...susah lah cik kak oii..
soal jaga anak tengah malam...nak taknak dia as bapak budak tu..memang kena involve...banyak cantek...nak menyedap ko sanggup bangun tengah malam kan..muahaha..
suami suami ni jenis lembut tau hati dorang...cuma ko kena mainkan peranan lebih...in sya Allah..dia akan paham..lelaki ni lembab skit nak matang...
# larikkkkkkkkkkkkk #

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH