Durian Crepe



weehhoo...

sebelum ni aku de beli Durian Crepe dengan kak ita..

sampai aku bermurah hati amik order kengkawan opis okeh...
2 batch tau ai gi amik... :)

kinchan banyak kali soh aku wat DC ni...tapi hati suci aku ni belum terbukak lagi nak wat segala macam jenis kuih ni... aku memang bz kalau balik umah...dulu umah sederet...skang aku nak kena kemas 2tingkat..ooohh penat makkaw!!!

tapi kelmarin aku beli jugaklah whipping cream tu kan....
so balik je smalam aku cecepat seattlekan beg susu aku..pastu terus masak for dinner...slamber je aku masak cincai smalam...tapi kinchan tambah 2x...ni aku tak paham..biler aku kemain lagi masak beriyer dia makan ciput jew..time aku main masak campak campak..dia leh makan 2x...ggrrr...~~~

aku putar non dry whipping cream tu dulu....
kasi kental...hahaha...kental sangat lah kan...
next aku tunggu kinchan balik sebab aku tak beli santan..:P

tengok tengok jam dah kol 7.30pm....aku gi solat maghrib dulu lah.tak mandi xper...:P
kinchan balik je...terus aku bancuh ...oohh...aku tak guna banyak tepung tu...aku wat resepi letak telur ...santan dengan tepung gandum je..dorang cakap...kalau letak 5 jenis tepung tu...tepung hongkong/ubi/kastard dll lagi sedap..tapi aku ni versi pemalas...so..aku wat lah pe yang hado kan..

kali pertama buat..macam biasa...besar besar tu memang permainan masakan aku...
ngadu kat kinchan...
alahhhhh abg dah leh agak tau!

ciisss....spoil taw..!!!

aku buat lah dalam 8-10 pcs kot...
 yg lain tu tengok lah kalau rajin malam ni ke aku buat...

aku segan lah nak tunjuk hasil DC aku..seyes...aku akan kena gelak..
tak caye...


:


:



:


macam macam versi tau DC aku ni
:


:



:


macam  aku buat Sushi dulu...haha...
ehh pestime kan...*ayatsedapkanhatisendiri*
okeh..next aku akan buat yang ok skit dari smalam erk...
ni tok makan sendiri okeh lah..rasa okeh uolls...


ready
















1















2




















3















































ehh belom muncul lagi


















skit lagi



















auummm.....














syg korang...kiss kiss hug hug dulu k....
















:


















:


















:

















jangan tertipu...ni kaler aku edit....



 crepe aku yang pertama...kaler memang worst giler...aku hengat letak skit..dia akan kuning..


 kan aku dah cakap..memang sebesor lengan marsya...


macam macam versi kaler kan....pe nak buat..saya budak baru belajor..

 comey kan...muahahaha....
comey ko cakap...ni kalau masuk mulut kinchan..buntang dia pandang aku..


:: okeh bebeh..lets work ::

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH