Orientasi


31.12.2012..

esok dah nak melangkah ke tahun baru..
aku dah prepare diri tok merealisasikan plan plan bagi tahun 2013..
semoga semuanya seperti yang direncanakan...Amin..

okeh...tahun 2013...aku takleh share ape yang kami rencanakan... aku taknak jadi macam tahun 2012 dah... cukup sakit hati aku bila rancangan menjadi buah mulut orang.....so better aku menyelinap dengan berhemah..muahaha..

okeh....
now story pasal orientasi bagi murid tahun 1/2013...
jumaat lepas....marsya de ujian diagnosis di SJK (C) Sungai Chua...
Alhamdulillah..marsya kata okeh ma....in sya Allah... :)


awal awal dah dapat kawan...nama dak debob ni huryn huda...wahh..ejaan nama very the orang putih...

kesian lao shi kat sini terpaksa bagi ucapan dalam dwi bahasa...aku boleh lah paham mandarin tu...yang takde basic tu lah ...:)

sementara tunggu murid murid ..*feelingcikgukaw* exam.mak bapak silalah ke kelas tok sesi penyerahan dokumen dengan bayar yuran...
buku belum beli lagi nih... :(



kat sekolah ni...ada lebih kurang 8-10 kelas tak silap aku tok murid tahun 1 sesi 2013 ni...marsya dapat kelas no 5...nanti bila masuk sekolah rabu ni..kelas akan dirombak mengikut pada markah exam nanti...
kalau ikut senarai nama kelas 5 ni...de lebih kurang 17 orang murid islam... waahh..semakin meningkat graft orang melayu hantar anak ke sekolah cina kan...
bagi aku untung  budak india ke seklah cina ni...setidaknye...dorang akan kuasai 4 bahasa....melayu..tamil...mandarin dan english...
jeles ai !!!!!!!

dah selesai exam marsya terus mengadu lapar..kesian kat dia plak..sebab kami dah terlewat...trus gi skolah tanpa breakfast...kinchan trus belikan jajan tok dia alas perut...


selesai dah sesi daftar mendaftar ni...
barulah aku rasa susahnye nak menjadi ibubapa yang disegani oleh anak anak kan..
nak kena makesure itu lah ini lah...
ni tak tengok ghoper aku bila sesi persekolahan bermula..
silap silap...leh lupa laki....hahaha..

esok.....nak seattlekan urusan yuran sekolah agama plak...ade plak cuti umum soh gi bayar...pe darr...:P


* Alhamdulillah uolls...jumpe jugak ustazah yang nak mengajar mengaji kat area rumah kami...nasib dia anta pemplete....*


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH