Darjah 1

weeehoooo
Assalammualaikum uolls...

minggu lepaih aku memang takdop mood nak karang N3...aku bz...
ai kan super mom...*phhuuuiiii*
aku kena pejam mata tok karang N3 sebab aku memang bz menguruskan rumahtangga...

Angle kan baru masuk darjah 1....
pic masa nak gi orientasi ritu 28/12/2012

/
masa tu memang agak limit...tapi tok instagram n FB...aku de masa sebab post gambor jew..hahaha...

minggu lepas aku cuti direct seminggu...
aku nak adjust marsya....ajar dia tunggu mane...jangan makan ape...kat mane kelas...kat mane kantin....duit letak mane...jangan beli ape...ehh sumer lah nak kena pesan...

aku je cuti..kinchan x cuti pon....
tak ape lah...sebab aku rasa aku boleh control...

tapi..hari pertama aku dah kelam kelibut...terkejar sane terkejar sini... *fengsanmakkaw*
sampai breakfast lewat ko..kol 10 kot br bekpes....

breakfast aku hari pertama...
air pon minum air sejuk..balance laki punye...muahaha...


masa ni makan kat luar (jumaat) ...duduk2 je..dia terus tdo....
marsya ni jarang demam/sakit..kalau dia ngadu sakit tu...bebetol dia tak sihat....
malam tu panas tol badan dia....

sesi skolah marsya..
pagi 7.30am - 10.50am : sekolah agama
12.30pm - 6.30pm SJKC

kesian jugak minggu lepas aku tengok dia...sampaikan dia demam panas jumaat ritu... aku ingat dia sakit kepala sebab sesi skolah petang tu dia lupa bawak spek....tapi masa nak g dinner tu...aku rasa badan dia panas...gpon masa kat rumah..dia ngadu seram sejuk badan dia...
terus kinchan soh singgah pharmacy beli ubat demam dia....
kalau boleh...aku taknak dia cuti sekolah langsung...

aku tensi tol dia ni...memang kejer serba serbi lambat.....
pepagi aku dah kena jerit jerit..tensi taw!




mood masih gumbira...:D

hari pertama kat skolah agama aku dah wat kalut...hahaha
aku ingat kelas marsya 3 kelas digabungkan jadi 1 kelas...siap aku gtau mak mak yang de dekat2 dengan aku...tapi de 1 story ni skit..

de 2 orang mak budak ni...dia dok cari kelas anak dia...1 cemerlang.....anak aku pon 1 cemerlang..
aku gtau yang kelas tu gabung rasanye...pastu de sorang mak budak ni menjeling ke aku masa aku tunjuk kelas 1 gemilang pada dia...waaahhh...tak nak jawab okeh ke thanx ke...trus dia  ke kelas 1 cemerlang yang sebenar kat sbelah kelas 1 gemilang tu...kalau aku silap pon...pe salahnye ko tegur aku bagitau aku salah....so...aku leh pindahkan anak aku ke kelas yang sepatutnya...
hebat sangat ke jelingan kau tu.....kononnye...anak dia 1 cemerlang bukan 1 gemilang...elllooo...anak ai 1 cemerlang gak k...phhuuiii..

bukan niat nak bangga anak 1 cemerlang..tapi sikap poyo kau tu buat aku meluat..

aku pon soh marsya dok kat barisan depan skali..
siapa dok depan ustazah sayang..pastu pelajar tu pelajar pandai tau...muahaha...motivate kaw!
pandai makkaw kan kakak...

siap dah borak borak dengan kawan dia...

bila ustazah aklema gi dok kat kelas sebelah tu rupanyer aku memang salah hantar marsya...
terus aku ke meja marsya amik beg dia pindahkan dia ke kelas sebelah...
terpaksalah marsya dok blakang skali...
kesian ke dia ...sebab dia kan rabun....aku takut dia tak nampak tulisan ustaz/ustazah nanti..







legalah jugak sebab marsya dah jumpa kawan dia kan...

ari pertama aku amik dia....
 kau tengok baju dia pe jadi...

eee..tensi aku lah...dah pesan banyak kali dah...
dah aku kena sental...

hari ke-2 skolah tu....belom pegi skolah lagi...
dia dah kotorkan baju dengan inti coklat roti masa breakfast tu....nasib baju memang dah standby beriron....trus soh tukar...

soal duit blanje...aku ngan kinchan x tau nak bagi berapa...
pagi tu kinchan bagi RM10...dia cakap nanti aku tengok berapa patut kami bagi duit blanja pada kakak..
pagi tu aku bagi dia RM2 je....hahaha...

masa jemput tu dia leh complain ke aku...

kakak: ma...esok bagi kakak RM4 ye...tadi tak cukup..
mama : kamu beli ape sampai tak cukup??

kakak : vitagen lah...1 tak cukup beli lah 2...
mama : kamu tu kalau bagi 10 vitagen skali hadap je...lain kali kakak belilah makanan je....air kan mama dah bekalkan tu...budak skolah takleh minum air manis...nanti dia kurang pandai....:D
macam tadi mama kasi RM2 kan...kakak beli makanan RM1..balance ade lagi RM1 kan..kakak simpanlah dalam tabung...sebulan kakak dah leh kumpul banyak duit tau....
nanti mama leh pinjam kakak boleh beli ape yang kakak nak...takyah mintak mintak kat mamam ngan papa....
( curlass tak jawapan mak budak ni....hahaha) 

kakak : ok


guna vanish leh ilang ke kesan minyak ni???
tolong suggest wei...

balik je skolah agama..terus soh dia makan nasi....mandi pastu terus tukar baju uniform SJKC
kena ada kat dewan skolah tepat kol 12.30pm..
Hari pertama aku bekalkan sosej tok dia kat SJKC
sampai je kawasan sekolah
kereta Ya Ampun pack nak mamp##
aku terpaksa block kereta orang...kalau tunggu parking free berjanggut lah kau! tapi aku tinggalkan no fon kat dashboard kereta...nasib lah kan..haha...siap kena sound tepek kat pemilik kereta tu sebab aku block kereta dia...tapi aku xplain bebaik lah sebab anak aku baru masuk skolah..nasib dia paham....auuw..budi bahasa uolls..:P

sampai je dewan..terus cari senarai nama marsya dulu..dia masuk kelas 1P.....


tapi dah hari pertama kan....mak bapak ramai giler...senak aku....dewan panas ya amat...
korang yang hantar anak ke skolah cina ni silalah tadah telinga kalau cikgu sound tu...
sebab skolah cina ni lain skit...cikgu2 dorang ni nak sound...sound tepek je...
masa kat dewan tu...
cikgu HEM dia siap sound maka bapak lagi...

" u olls lepas hantar anak anak tu silalah keluar dari dewan ni...u olls ni manjakan sangat anak u olls...kami mahu mereka berdikari....kalau u olls asik berkepit je dengan anak anak u olls...kami yang akan dapat susah kemudian..."
ko tak sentap..aku memang dah lama dok tepi tingkap sebab memang taknak marsya terlalu harapkan aku dok sbelah dia..tapi marsya memang behave sangat..dia dok diam je dengar pe yang cikgu cakap...
 tapi itulah yang bagusnye skolah cina ni...dorang memang sangat tegas dalam mendidik...tapi tegas yang tidak menyakitkan pelajar.... in sya Allah...

budak dalam bulatan merah tu nangis je cari mak dia..hahaha

alolo.....
 aku pindah dok blakang pelajar..


nampak x macam macam gelagat..
 
murid murid diarahkan duduk kat dewan sebab nak tunggu murid sesi pagi keluar/balik dulu..then cikgu dorang akan eskot murid ke kelas masing masing...
begus kan...@least....murid murid tak lah rasa terpinga pinga cari kelas.

nak menuju ke kelas 1P


masa ni cikgu nak agihkan tempat duduk pelajar mengikut ketinggian...:P


marsya dok depan skali uolls...diapit oleh apek apek cina..


Hari ke-2

aku buat bekpes nasi goreng


xtvt pagi macam biasa....kali ni aku tinggalkan dia cepat tok ke skolah agama...

ni hari ke-2.... dia kepenatan balik dari skolah agama...aku soh dia tdo dalam 1/2 jam...nak bangunkan dia pon kesian.....

masa skolah SJKC ni aku memang tak yakin langsung dia leh berjalan sendiri ke dewan...
aku masih eskot dia ke dewan skolah...

bekalan marsya....meatball ramlee....:P


lihatlah donia...kuasa pink itu hebat...hahaha


group kelas 1P

petang tu aku gi amik tempahan cop nama marsya....aku buat petang rabu tu sebab nak tunggu nama rasmi marsya dalam bahasa mandarin...

abai je tulisan mandarin aku yang burok itu...lama siot tak tulis in mandarin....


petang tu aku ngan khalish dok depan umah tunggu kinchan ngan kakak balik....
orang cakap khalish kurus sangat....
khalish memang agak tak sihat lately ni....dekat 2 bulan khalish flu...
tapi sabtu ritu....timbang2 berat dia naik tau...9.2kg....:)
so.....kelmarin aku dah tambah 1 lagi vitamin tok dia ngan marsya....



Hari Ke-3

xtvt pagi seperti biasa lagi...

nugget bekal tok hari ke-3 skolah minggu lepas...
slalu gak aku tanye...
kakak makan dengan siapa kat skolah tadi....
makan dengan aina...dengan naemah...

makan kat mane?? kat kantin lah mama...
okeh good...

beli tak makanan kat kantin...
taklah..kan mama dah cakap jangan beli...
ok good.
duit pakai tak?? takde pon..ni banyak duit dalam wallet kakak...
lurus kan anak dara ai...:P

kakak kalau nak beli kat kantin..kakak cuma boleh beli air kotak je k...
tapi mama cakap budak skolah takleh minum air manis..
makkau senyap trus drive ....padan muke..!


Hari ke-3 aku jemput marsya sebab hari tu hujan...
kat skolah tu..murid tak dibenarkan keluar dari skolah tanpa penjaga / ibu bapa amik dorang kat gerbang pintu....sampaikan aku tkut haritu sebab tunggu2 dia tak muncul...
trus aku gi jemput dia kat tangga dewan tu sebab cikgu dorang tak bagi berganjak selagi makpak tak datang amik...:)
petang tu lah dia ngadu sakit kepala...


 pic hari ahad...aku train marsya tok tdo selewat lewatnya kol 10pm....b4 tu siapkan homework dulu..study subjek tok esoknye...


malam ahad tu..aku siapkan sumer skali..iron baju kami 3 beranak...siapkan bekalan susu khalish...
kasut skolah marsya sumer aku dah siap siap aturkan kat kabinet kasut luar...esok nye tinggal nak sarung stokin je...stokin pon aku dah siap masukkan dalamm kasut tu...setiap kasut aku letakkan stokin...ha pe lagi ko nak bersungut...???
1hb tu..aku gi pekan kajang beli lagi 2 pasang kasut marsya...haha...
nasib pekan kajang dengan umah sejengkal...


sekian dulu edisi sekolah marsya yerk...
bubbye..

percuma video aktiviti dalam dewan skolah marsya b4 masuk kelas..

 

* hampeh tol HRMIS ni kan....lembabs*











No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH