monday blues


cantik tak header blog ai yang baru...hahaha....gatal perhabeh duit tempah bagai kan...

kerja harini macam ape ape ntah kan...
esok cuti balik...
trus kinchan ajak joging kat stadium esok...phheeeww *lappeloh*

pic ni lama dah...aku dok simpan simpan sebab mood nak berblog blom nak berapa mari...haha

pic 1##

Persiapan sekolah marsya dah 80% siap...tinggal nak jahit lencana skolah...pastu nak tunggu beli buku skolah SJKC je then baru aku beli skali pembalut buku... cop nama pon minggu ni baru aku nak tempah....phheewww....*lappeluhlagi*


peralatan sumer aku tak beli banyak..sebab aku tau dia ni macam sakai skit pakai barang..pemurah tak bertempat...hooiihh lah anak..makpak ko kejer bukan tok ko bagi sedekah ke anak orang barang2 ni...hailahhh...~~~

kasut pon cuma beli 2...tengah tahun lbaru beli lagi 2....
cuma baju kurung aku beli 4 pasang...ntah pe masalah aku ni....pegi sana aku capai selai..pegi sini aku capai lagi selai...takper..anak sendiri..bukan anak orang...:D
tok SJKC..uniform tu aku limitkan 2 sebab aku risau dia cepat tinggi...kalau tinggi skit lagi..baru aku tambah lagi....
 

bila siapkan barang skolah anak ni..aku teringat zaman aku skolah dulu...untung ko nak oii....serba serbi ma&pa siapkan...takyah ko mintak...mama akan siapkan...
mak ko ni dulu...nak beli uniform pon hazab okeh...
masa aku skolah dulu...aku skolah cina...budak darjah 1..dapat uniform skolah free okeh..kasut stokin sumer free...de tajaan...kasut dulu ...mak abah aku mampu siapkan sepasang sorang je...
pastu aku ni bangsa sakai pakai kasut...lobang kat bahagian tumit tu pasti....
kalau nak mintak abah belikan...fuuuuyyooo...3 hari 3 malam aku siapkan skrip...bagi bapak aku yakin...
tu pon bapak aku beli kasut yang tapak dia getah kaler hijau...aku panggil kasut abaco estet...
xper lah..dari x ado kan..
bila aku dah ada anak ni...aku laki bini kerja keras semua demi benda benda macam ni lah...
aku nak anak aku selesa belajar...jangan pening pening pikir benda benda ni...
cukuplah mak kau je rasa benda ni...kau tu belajar je lah elok elok...dah berjaya nanti..ingat jasa mama dan papa...kalau gaji ko besar nanti..separuh serah pada mama...hahahaha....:P

smalam marsya kena libas 1 badan dengan hanger .... siapa soh ko cari pasal dengan makkaw ni...
menggigil gigil badan dia smalam aku sebat...
kepantangan aku..anak menjawab bila aku arahkan sesuatu...
itu makanan dia.

kakak...ni pesanan mama kamu...kalau blog ni idup lagi bila mama tak ada...
kamu beca pesanan mama ni leklok..
setiap libasan mama adalah pelajaran buat kamu...
orang lain takkan bagi kamu pelajaran kalau kamu buat salah..
orang lain akan ketawakan kamu kalau kamu jadi looser
mama buat semua ni sebab kamu dan adik adalah anak mama...
separuh nyawa mama hampir melayang demi melahirkan kamu...
walau nyawa mama harus digantikan dengan nyawa kamu..mama rela...asalkan kamu boleh merasai nikmatnya dunia ni...
kamu adalah kakak kepada adik2 kamu...contoh yang terbaik harus kamu tonjolkan supaya adik adik kamu segan dengan kamu...kalau kamu looser..maka x mustahil adik adik nanti akan mengikuti jejak kamu,,,
okeh dah...takat tu je dulu...esok esok mama bebel lagi..haha


  pic 2##


 sajew sumbat puting sebab dia ni skangkalau menetek.....siap dia pintal rantai aku supayan aku tak lepaskan puting tu...bab puting berdarah ko toksah cakap lah..memang makanan dia lah darah tu...

 phheww..dak ni kalau bawak makan luar..ko kena tarik napas dalam dalam....siap sedia kalau pinggan nak terbalik...nak terbang bagai pon insyaallah leh terjadi..:P

 haha...jakun tol anak aku masuk karaoke....kebetulan jumaat malam tu kami de appoinment dengan agen...dah agak agak lewat tu..trus aku ajak kinchan gi karoks...esok tu pon cuti kan....khalish pon dah besor...leh lah bawak ke tempat tempat cenggitu...asalkan bukan tempat yang tak elok...

 sabtu ritu gi nilai sebab aku nak gi cari langsir tok bilik beradu ai.....auuww...

 rumah aku skang memang aku tak tetapkan  konsep lagi...duit banyak habis dah wei...tunggu lah kumpul kumpul balik..then baru wat skit skit nanti..


alolo...dak ni skang kuat majuk..makin kuat kejambuan dia ni....




pic 3##

 aku tak putus asa wat DC lagi...hahaha....Alhamdulillah..takat tok makan sendiri lepas dah...
mak aku cakap...fuuyyoo...gemok gemok cam tuan dia...ishhkkk...#jelingtajamkemak#


pic 4##

meragau ..berpeloh segala macam ade..diamond ring pemberian kinchan hampir hilang....actually dah 3 ari ilang...hahaha...
smalam kemuncak dia..aku terpaksa tanye kinchan....
memang aku serah tengkuk lah kan..
dia terus kol...matiklah makjemah oiiittt..
tau x..aku sampai selok lobang lobang segala maknenek toilet umah dengan harapan terjatuh dalam tu....harapan je lah kot...
eeuuuwww geli okeh..bbluuueeekkkk...
Alhamdulillah..masa kemas kemas sofa..rupernye dia terselit kat celah tu...
uikk..melompat lompat aku smalam depan kinchan...sambil pegang kepala vakum...hahaha..tak klakar..sebab kinchan jeling ke aku...:(
isyarat maut tu...
ehhh...jeling lah..aku tak bagi layanan malam baru taw..
 

okeh tu je...babai..

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH