Selamat Ulangtahun kelahiran Allahyarham Mohd Shafiq bin Mohd Nor

N3 sedey jemah..

harini genap usia Arwah adinda lelaki aku yang ke 24 tahun...

pek...kan best kalau ko ada lagi...

de geng nak menyakat..

de geng merempit aku..

de geng nak buli adik...

pek...bahagia ke ko kat sane?

pek kami rindu ko sangat2..

sedey sangat nak gi 'rumah' ko

pek....

skang aku dah ada 2 anak...hehe....x sangka kan...ingat tak dulu aku penah cakap kat ko aku taknak kawin selagi selagi mak tak gi makkah..

tapi laki aku dah gatal ajak aku kawin gak..

maka kawinlah aku

pek...tau x..stiap masa aku terinatkan ko..

kalau ko masih ada..mesti ko encem kan...sebab antara adik badik ko je yang ade muke cina...edi muka paddayappa....aku muke wanita asli gtuw...adik lak....muke kompius...ngee..

pek...ingat x...masa ko partime kat nilai dulu..kiter same same pekena roti canai cafe beranang...eeee...asik aku kena blanje ko kan...ahaks..

pek..ingat x..dulu kiter slalu basuh motor same same blakang umah mak...

pek..ingat x dulu..aku slalu cari ko tengah tengah malam..sebab aku risau kan ko tak balik umah..

pek..mesti ko pon rindu nak dengar aku membebel kan..

 pek...aku rindu ko...

pek...insyaallah...1 julai ni mak akan berangkat ke Makkah...mungkin ke dengan izin Allah ko dapat berjumpa dengan mak di Makkah...Ya Allah aku doakan semoga mak boleh menemui kelibat ko di Makkah...

Pek..mak bahagia dengan idup dia skang...even kiter bukanlah keluarga berharta menggunung....tapi kami bangkit dari kekecewaan...pek..klo ko ada..mesti ko akan tersenyum melihat keluarga kiter ..

Pek....mak takde lelaki yang boleh melindungi dia...hanye anak anak tempat mak berlindung...
mak hanye ade anak anak...4 orang..kini kami tinggal ber-3...

sedey gembira kami bersama..
biler mak susah..aku pon rasa...bila mak sedey aku pon akan rasa same...
biler mak sakit..aku risau..

aku tak boleh duduk dengan mak..
aku dah ada rumahtangga aku sendiri..

edi kini ddk kat lipis...dia sedang usahakan tanah aku..insyaallah semua tu aku buat tok masa keluarga kiter..
pek..mak perlukan lelaki tapi takleh kawin lagi..:P

tapi kiter pon tau mak kuat...
jika orang lain dapat rasa penuh kaish sayang seorang bapa..kiter 4 beradik tak kan..
kiter hanye ada mak tempat kiter menumpang manja..
pek..ingat tak macam mane kiter lalui saat getir dulu?
bertatih kiter sekeluarga..
jika orang lain boleh mengukir senyuman..kiter pulak terpaksa ukir senyuman supaya orang lain tak boleh hidu kesakitan keluarga kiter

pek...
andainye ko masih bernyawa...aku yakin...air mata ko akan tumpah melihat senyuman yang mak ukir..
kalau dulu..airmata menjadi peneman mak..
kini tak lagi...
Alhamdulillah..

aku masih ingat detik yang meragut nyawa ko..
saat tu...aku merangkak tok mendapatkan diri ko..
pek...
kala aku baru aja sampai ke badan ko..
kawan ko kata ko baru jew menghembuskan nafas terakhir..
kawan ko kata..ko nak kata sesuatu tapi tak terucap..
pek..ko nak cakap ape?
pek...aku nak pangku kepala ko...
aku nak rapatkan telinga aku pada mulut ko
aku nak tau ape yang ko nak sampaikan
adakah ko nak cakap...bawak ko ke hospital dan selamatkan nyawa..
andai aku sampai awal..
AKU PASTI akan buat semua tu
aku pasti kiter masih bersama
pek...luluhnye nyawa aku melihat sekujur tubuh yang tidak bernyawa terbaring dihadapan kala itu..
pek...
ko pakai baju belang belang kan malam kejadian tu...
baju fav ko..
saat peguam menunjukkan foto ko..aku memang paling ke arah lain
demi Allah aku tak ada kekuatan ..
aku pasti air mata aku akan bercucuran..
pek...rindu sangat kat ko!


pek...aku sedey sebab anak anak aku tak pernah berjumpe ko...

ko plak tak pernah jumpe anak anak aku..

pek...ramai orang yang aku sayang dah pergi meninggalkan aku..pek...;'rumah' arwah enek dekat je dengan ko...arwak tok aris pon berhampiran ko..ishhkk..mesti korang jumpe slalu kan...

pek...kesian mak...kesian dia sebab 'si dia' buat kat keluarga kiter..mak terpaksa kerja kuat sebab nak lunaskan nazar dia ...kesian sangat kat mak..aku hanye mampu membantu ape yang mampu...

pek...klu ko ada..mesti ko tak boleh tengok mak macam tu kan...

pek rindu pada sebutan S ko...pek..


aku rindu ko sangat sangat sangat.....

semoga aman ko disana..

Selamat Ulangtahun Kelahiran Mohd Shafiq bin Mohd Nor 

10 Mei 1988

1 oktober 2004
00.00hours arwah menghembuskan nafas terakhir


AL-FATIHAH

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH