Hari Ibu

Ahad ni Hari Ibu sedonia kan korang

sambut x..

haram kan kalau sambut...

tapi kita cuma nak meraikan pengorbanan seorang wanita yang bergelar ibu

tak lengkap seorang wanita itu kalau tak bergelar ibu ..bagi aku lah..de orang cepat..de orang lambat kan....so..terpulang pada rezeki masing masing..tak koser aku nak sibuk hal orang cepat / lambat dapat anak...

de orang yang nak sangat anak..de orang merancang bagai...beb...kalau nak cakap pasal duit x cukup...memang sampai bebiler la takkan cukup....lain lah..mak apak korang memang azali orang kaya,...sampaikan duit pon memang tak tau nak buat ape lah...

honestly aku cakap...

dulu aku memang belum bersedia mental dan fizikal tok mengandungkan marsya...xcident free...muahaha..

tapi lepas lahirkan dia...besar kan dia...didik dia...Alhamdulillah...perasaan tu jadi lain...

pengalaman aku as mom to 2 cutie pie aku tu ha..

aku akui..tanggungjawab kini sangat mencabar..

wahai lelaki skalian...

korang nilai sendiri pengorbanan kami as mom to ur kids...

mengandungkan anak kalian 10 bulan (40 minggu) ...selama itu,yang menghadapi keletihan akibat badan kurang sihat,loya akibat ketidakselesaan anak tekak,saat anak menendang perut kami...saat kami sakit pinggang ...saat urat kaki kami berbelit...saat kepala kami sakit...kalian rasa x?

cuma kalian boleh melihat n maybe ade suami yang membantu untuk mengurangkan kesakitan itu..

saat melahirkan anak anak kalian...kalian cuma boleh memberikan dorongan..itupon kalau de yang volunteer masuk labour room same...

korang tau tak...saat itu, si ibu sanggup menggadaikan nyawa mereka demi si kecik...seandainya Allah berikan aku dugaan melahirkan kelak... pilih antara nyawa ibu/anak...aku pilih doc selamatkan anak aku..sebab seandainya aku meninggal dalam melahirkan..aku rasa puas...itu yang dinamakan jihad...

sanggup ke si bapa bersengkang mata menjaga anak dalam pantang?..susah kot nak jumpe...

tugas sebagai seorang isteri/ibu...

kalau ko (lelaki) cakap kejer ko lagi penat...mari kiter compare kan keje mu dan keje ku...

 ko (wakil lelaki) pegi kejer...aku (wakil pompuan) pegi kejer

ko kejer opis...aku kejer opis (optional lah ni erk)

ko balik kol 5pm..aku balik 5pm

ko sampai umah kol 7pm ..aku sampai umah 5.30pm..

ko hanyer perlu bawak  motor tanpa menggerakan seluruh anggotamu membuat kerja dan  kehulu kehilir...

aku....sampai rumah....letak barang barang anak anak...basuh botol susu anak anak..kemas dapur sikit sikit...masukkan baju kotor dalam mesin basuh..putar...sapu lantai.....masak tok hidangan keluarga...masukkan baju anak anak tok keperluan esoknye...masakkan bekal anak tok esoknye...kemas rumah skali lagi sebab anak wat sepah..sapu lagi lantai sebab anak wat sepah....ampai baju di ampaian (mayb 2-3 bakul)...waktu seattle urusan rumahtangga kol 11-12pm....

waktu kami orang pompuan wat kejer tu..ko wat ape? melangok tengok TV aje kan...

ko pikir balik...kejer siapa yang paling berat?


*** hujung minggu aku nak gi umah mak aku wat makan makan sempena hari ibu ***

okehbabai...


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH