mimpi oh mimpi

okeh ni N3 seyes..

aku tak gurau deh nih

seyes ni...

pagi tadi...marsya cakap camni ke aku

Marsya : Ma....malam tadi kan kaka mimpi gigi adik patah 2 batang
(sambil tunjuk gigi bawah dia yg dah patah 2 batang)

Aku : yeke? (sambil jantung hati paru limpa bergerak dan berjoging dengan lajunye..)

terus pandang khalish dengan sayu sangat sambil jugak tahan air mata kuar

Aku : (sambil kinchan masuk bilik dan nak terkam aku ) ..Abg,anak mimpi gigi adik patah 2 batang

kinchan: maksudnye ?

Aku : (ek eleh....dah tua.....itu pon xtau ke?   >__< )

tu tandanye de sedare mare yang akan meninggal tau..jangan main main..

(terus amik tuala masuk bilik air...)

start  dari rumah sampai skang..otak aku doik pikir benda benda tu...aku mulalah...macam macam benda negative aku mikior pasal Tafsiran Mimpi..

betul..mimpi hanya mainan tidur... tapi aku sendiri nak mendapat sesuatu tak kire baik buruk..mimpi akan sampai dulu...macam sebelum sebelum ni...aku manjang mimpi air banjir lah..air kolam mandi lah...cuma air mani je aku tak mimpi lagi...:D
Alhamdulillah....memang betul rezeki kami sekeluarga murah...syukur Allah...

pastu..mase aku mengandungkan khalish tahun lepas..aku mimpi yang de harimau ke singa nak terkam aku dalam sangkar (waaa..ala ala aku ni puteri lah...kat N3 dulu aku de citer)

memang betul...de sorang budak ni dok gebang pasal aku kat FB dorang...bukan orang jauh...sekitar opis aku gak...

Allah dah balas pon...

thnx Allah... kiter xyah susah susah nak balas wei... doa banyak banyak sudah !!!
wat solat hajat !!!

okeh okeh..berbalik pada mimpi ni...

korang pernah dengar x....?? kalau de antara ahli keluarga korang akan melahirkan mesti ada kalangan ahli keluarga korang yang lain akan meinggal...tak kisah lah dekat atau jauh

contoh pada keluarga aku lah

tahun 2009 tak silap aku....mase makcu aku (belah bapak aku)  mengandungkan anak sulung dia ....arwah nenek aku meninggal .... mase aku  mengandungkan khalish 4 bulan... atok sedare aku meninggal.... mase arwah adik aku meninggal....mak tiri aku (ehhh baru aku mention kan mak tiri....muahaha)  mengandungkan adik tiri aku yang ke-2 ... (eh aku de 3 orang adik tiri.kelasss ko abah oiii..sebab januari ritu aku baru dapat adik tiri ke-3...nasib x tahun lepas..kalau x...adik n anak sebaye...:D)

tahun ni plak...wife sepupu aku baru melahirkan anak...next julai ni akan lahir seorang lagi khalifah...okeh aku memang taknak fikir negative...but..kalau korang kaji

"ITU JANJI ALLAH...SETIAP KEMATIAN ADA KELAHIRAN..
YANG PASTI.. KELAHIRAN DUNIA BARU BUAT ROH DUNIA AKHIRAT"

aku mulalah seram sejuk nak travel jauh jauh ni.... minggu ni nak balik Mentakab....minggu depan akan pergi BERCUTI  .... 




* mase solat subuh tadi ..air mata aku meinitik kat sejadah memohon Allah melindungi aku dan keluarga ..semoga kami masih diberi nafas untuk melihat anak anak kami berjaya dunia dan akhirat  *




No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH