Stok EBM d opis

phewwww....fenat hangkut stok ebm khalish dari opis ke umah tadik....lebih berat dari dukung khalish okeh..!!!!

mualanye nk soh abg syg aku tulun angkat sabtu ni..tp aku de agenda nk mengKOPAKkan poket abg syg aku sabtu ni...so..aku menggigihkan diri hangkut balik umah td...eh..mama marsya n khalish ni madam BADANG hokeh...ai boleh jew nk angkat2 berat ni...nk angkat abg syg aku pon boleh (tp pastu aku stroke selamenye..) :D

N3 lepas aku dh citer psl kejer ngepam aku kat opis kan....so..inilah hasil dia dari aku start masuk kejer 3 Oktober 2011 ritu..sampailah smalam 19 Oktober 2011 (korang jgn lak kire sabtu ahad ye...) total.........aku x sempat kire..kat opis aku cume ngepam 2 sesi ajo...(xleh lelebih sesi sbb aku ni kejer makan gaji...nanti org kate x berkat lak kan3..hik3) aku pam kol 10am ngan 3pm.....



 Deepfreezer aku B4 masuk stok baru....haru je aku nengok...semak aku tgk benda2 tungang langgang ni...

 Stok EBM dari opis...aku bawak keter 120km/j tadi semata-mata xnk EBM mencair (macam lah umah tu jauh benor kan..)

 Macam Ramlee Burger dah aku tengok...ni aku isi 12oz skali harung..sebabnye ...kat opis aku bawak 2 plastik storage ajo....1 sesi..aku pam purata 10-12oz...

 sampai je umah...aku trus susun cecepat mengikut tarikh...ingat ye..jangan ngengade nak wat kejer cam puteri kayangan..nanti EBM tu mencair...ko gak jd mrs kassim x selamat...

susun stok sminggu2 supaya senang aku nak mencakau nanti...

 Macam baju bundle dah aku tgk...muahahaha...:D

 selotip kasi mampat ye ibuk2...
jangan lupe tarik d plastik itu ya...

 Nampak x..nampak x??? kan tersusun + jimat ruang skit...jangan nak malas2 ngemas ye...klu korang main campak2 aje susu tu dalam deepfreezer tu...aku kompem...mmg xkn cukup...tp klu susun dengan elok....takat 1000oz stok ebm tu..muat sangat lah DF 110L korang tu...

 blom isi penuh lagik...baru susun 4 beg plastik okeh...

 Taraaaaaaaaaa.....dah penuh kan3 selepas aku isi lagik 3 beg plastik...

 Ni lah Buku HIKMAT aku..aku xde lah mcm org lain...wat cantik2 dalam xcel...cara aku...catit tarik,masa ngan hasil perahan...dah ckup...cukup sbulan..aku wat kire2..(mcm kire2 duit gaji laki aku tu..muahahahaha..)
Pic 1 : plastik YHAB tu...stok yang aku gune tok keesokkan hari tok kegunaan khalish kat umah BS nanti..standby awal2...malam nnt...trus amik n rendam aje dalam air...then letak kat bahagian chiller fridge...pastu..plastik JJ tu...stok yang aku baru letak tok di bekukan...

Pic 2 : lepas susu kat pic 1 tu beku...aku akan letakkan dalam raga biru ni...dalam raga biru ni adalah stok tok seminggu ...dah cukup seminggu..aku akan wat cam aku terangkan kat pic atas tu..aku susun n pack dlm 1 plastik...

Pic 3 : itu stok tok kegunaan khalish di umah BS

Aku de terbace artikel kat Berita harian pasal penjualan susu ibu kat internet...aku rasa cam nk duku je kepala reporter yg wat artikel tu...dia kate ibu2 ni suke tunjuk stok susu....

Eh...........aku mmg sengaja nak tunjuk sebab ape...sebab aku nk bgtau sumer ibu2 kat luar sane...bahawa aku jugak pernah GAGAL dalam menyusukan anak sulung aku dl...so...penyesalan lalu itu aku jadikan panduan dan tekad aku dalam menebus kekesalan itu...aku berusaha...walaupon ilmu BF aku cetek..tp aku manggali (sory kak ogy...ai cilok tagline u ...) ilmu tu okeh...so...xde yang mustahil..yg penting NIAT k... chaiyok!!!!

emo kan...hahahahaha...Sila Muntah Hijau !!!!!!

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH