my 1stday keroje

3.10.2011...ari 1st sy kembali bekerja..kembali menjalankan rutin2 harian...xcited n gementar...bukan gementar sebab ape..sebab memikirkan rutinku lepas ni...haiiyakk...kompem kelam kelibut...

Bangun kol 5am...pump siap2 tok 2nd session...then DF kan khalish....barang2 keperluan anak2 dh siapkan ahad petang tu...kakak sangat xcited tok dok umah 'ibu' dia a.k.a Kak leen...huhu...syukur..khalish n marsya sangat dapat menyesuaikan diri di rumah kak leen...sy tak risau soal penjagaan anak2 sebab saya yakin kak leen mampu menjaga anak2 saya dengan baik ..Insyaallah sebab kak leen juge ibu seperti saya...dia sangat sayangkan kanak2...cuma saya hanya risaukan khalish...dia kan xberapa nk nyusu botol...sy risau dia lapar aje...tapi Alhamdulillah...sy telah bekalkan 2oz X 6 smalam...khalish dh berjaya menghabiskan 4 botol..xper2 slow...
Urusan anak2 kami telah bahagi2 kan...hubby uruskan kakak...mandikan,pakaikan n hantar kakak ke sekolah..saya plak uruskan khalish...dari A-Z...(tq b sebab sama2 uruskan anak2 kiter...tq jugak coz berusaha tok meletakkan diri dalam situasi ayg..) 

Saya balik dari kejer kol 5pm..sampai umah lebih kurang kol 5.15pm or 5.20pm...singgah kedai beli lauk dl...then trus g jemput anak2....pastu sampai umah je letak barang2 trus DF kan khalish...Khalish DF sampai tertdo u olls..haha...punyerlah rindu sangat ngn Cik B mama dia ni..hik3..~~~pastu sy pump plak....betullah...klu anak x DF sepanjang hari production menjadi-jadi...walaupun baru pump...cepat aje dia membengkak balik..hoho...

hubby sampai umah je...sy trus masak...masak sesimple mungkin.....pas masak sy mandi..dh siap2 mandi bagai...hubby n kakak mkn dl...sy DF kan khalish lagik...then dia tdo balik...masa dia tdo..sy akan amik peluang tok makan...mkn sesorang u olls..since de khalish ni..sy slalu makan lewat..kol 8.30pm or 9pm baru dapat makan...xper lah..yg penting urusan hubby n anak2 seattle dl...:P


tapi seyes..smalam...sy tumbang...penat sangat...dl masa de kakak...dok ngan mak...so..mak de membantu...now segalanye saya uruskan sendiri...from A-Z...akhirnye sy kalah dengan mata ku...haha..terlelap sebelah little khalish....khalish mmg lena klu mama dia kat sebelah...hehe...:P
Dalam kol 11pm kot..sy terjaga ..mkn ubat..then gosok gigi ...cuci muka...pakai pe yg ptt..then gedeboom..b4 dl..rukarkan dl pampers si khalish..DF kan dia lagik then kami HANYUT.......hahahaha

n pagi nih...terlewat bangun...bangun kol 6am..hamek ko!!!...nasib barang2 anak sy dh siapkan awal..^_^



No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH