Suami Miang Tapi Setia

 (N3 Jumaat lepas)

phhewwwwww

ayat tarak tahan kan kan kan..

saper de tengok Wanita Hari Ini jap tadi...

topik isu diatas..

aappppppppppp..mase tengah dok syiokkk layan topik ni tadi..tetiber kinchan call...

nasib kat opis dia takdop tv...

aku rase isu ni agak sensitif pada kaum hawa lah...

okeh..kiter borak borak manja lah isu ni erk....sporting skit lah erk...:P

lelaki miang ni selalunye dikaitkan dengan suker melihat benda yang cantik..termasuklah pompuan yang cantik macam aku 

walaupun depan mata dia tu isteri dia yang tak kurang ropernyer..tetapi dorang akan tetap melihat wanita yang lain...kenape ye??

sebab itu adalah lumrah manusia yang bernama LELAKI...

lelaki miang ni dibahagikan kepada 2....lelaki miang suke suke dan lelaki miang bermakna..oooooooWoooppp...yang ke-2 tu sangat bahaya....takutttttttt...~~~

secara jujurnye....2-2 kategori tu aku tak suke...

pedulik ar orang nak cakap aku ni ngongkong ke ape...hati aku...perasaan aku....

kalau tak aku yang kena jaga mereka...saper lagi kan....huhu

ada orang tak kisah kalau suami dorang miang miang manja miow miow gituw....ha.....alololo....bahagianyer korang....

tapi aku tidak !!!!!!! nehiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!

alasannye bukan sebab aku cemburu...bukan sebab aku drama queen..bukan sebab sebab yang senagkatannye...

semua ni sebab anak anak....

aku sendiri tak pernah cemburukan kinchan dalam ape jugak dia wat....wat lah sayang oii asalkan ko jujur dengan aku....prinsip hidup aku senang ajew....as long as ko jujur dengan aku...maka smooth lah perjalanan rumahtangga kita...tapi awas kalau ko taknak cuba bersikap jujur dengan aku..aku sendiri kalau berkawan atau keluar dengan mane mane lelaki...aku akan bagitau dia...dulu lah mase aku de wat partime ...aku de kuar ngan lelaki lain....ehhh takde maksud lain..sumer atas urusan kojew...kinchan tau....ade jugak lah orang cakap macam macam ke aku sebab nampak aku kuar ngan lelaki lain...tapi macam aku cakap dulu...watper aku nak perjelaskan ke orang lain...mulut manusia akan terus bercakap sampai dorang puas hati kan...heiii tak kuasa lah teman !

tarik balik tajuk sebenar...

bagi yang tak kisah..itu cara dorang tapi bagi aku..kalau ko dah miang tu takder lah istilah setia..betul ... de lelaki ni miang camner skalipon dia...isteri dia tetap no 1...

itu orang lain lah...bukan aku! haha...ayat ulang ulang...

tadi aku pon sms kinchan...











 

aku meluat bila kinchan jawab




*










*










*












okeh..aku nak muntah belahak...tak klakar okeh!!!






dalam isu camni...lelaki tu kena tepuk dada tanye iman ko...tak rugi pon ko nak setia pada yang satu....bukanlah bermakna biler berjalan ko nak kena nundukkkk jew...agak agak lah ko biler nak mandang orang..pompuan ni leh rase lelaki tu mandang pompuan lain tu mandang de makna ke tak...
dan ko jugak takkan rugi kalau ko menjaga hati bini ko tu..sebab pengorbanan bini ko tu lebih besar.....

"Tak perlu mencari teman secantik Balqis, andai diri tak sehebat Sulaiman; Mengapa mengharapkan teman setampan Yusof jika kasih tak setulus Zulaikha; Tak perlu mengharapkan teman seteguh Ibrahim andai diri tak sekuat Siti Hajar; Mengapa didambakan teman hidup bak Siti Khadijah kalau diri tak sesempurna Rasulullah; Bimbinglah dirinya & terimalah kekurangan itu sebagai keunikan, carilah kebaikan pada dirinya;
 Bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya dan tetaplah berdoa agar dia akan terus menjadi milikmu.."

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH