Anak Kampung

u ollsss...


pernah engar tak lagu Anak Kampung by Jimmy Palikat??

siapa Jimmy Palikat ni??

penyanyi dari Negeri Sabah dibawah bayu...

lagu ni kinchan suka sangat....aku ni kalau suka pada satu satu lagu sebab lirik...

aku pon amati lirik lagu ni..

Memang aku ini anak orang miskin
tiada apa-apa yg dapatku berikan
engkau memang cantik memang tidak padan
dan tidak sepadan

Aku anak kampung tiada pelajaran

kuli kuli sahaja memang tidak padan
cantik bha kau itu banyak yg tergoda
lagi orang kaya

Chorus

tiada keretaku bawa ko jalan-jalan
rumahku pun teda ada pun bapa punya
apalagi belanja mahu bayar berian
kahwin sama kamu

Bukannya ku tidak suka sama kamu

tapi aku takut hidup ko kan sengsara
kerana aku cinta
aku lepaskan ko sama
orang lain

Engkau masih muda cantik lagi menawan

janganlah ko cari lelaki macam saya
engkau memang cantik
nanti ko menyesal tiadalah guna 
 
okeh...aku tak tau nape kinchan suka lagu ni..aku mula suka lagu ni start lagu ni dah dimodenkan oleh kumpulan one nation emcee ft jimmy palikat...memang best..
 
 

aku pon mulalah menghayati lirik lagu ni...oooo...kinchan nak bagitau aku lagu ni de kena mengena ngan hidup dia kot...ek eleh..pe hal mamat ni....rrggrr.rr..

suami saya mari baca luahan hati isteri kamu ni..


Abang...start kamu melamar saya (walaupon kamu tidak hengat tarikhnye sebab aku pon lupa...tapi isterimu ingat bibit bibit kamu usha aku..haha) ... aku tak pernah toleh ke lelaki lain ....

kalau aku ni memilih lelaki berharta dan berpangkat aku tidak kawin sama kamu..

baik aku kawin ngan orang berpangkat dato' baru puas hati....

once kamu lafazkan kalimah aku terima nikah ..... saat itu, aku sudah nekad yang tiada lelaki lain boleh bertakhta dihatiku... 

saat lahirnya zuriat pertama kita....aku sudah tanamkan dalam hati...inilah dunia aku kini..saat lahirnya zuriat yang kedua maka aku berkata....dunia ini ana yang punya !!!!.

kamu hanye perlu ingat dalam paler hotak kamu yang aku TIDAK perlukan lelaki kaya untuk membimbing aku ke arah akhirat kelak..

mungkin orang tidak tahu saat getir perit kita dalam membina keluarga kita...tak apa...tak perlu kita canang kesusahan kita dahulu...

setiap kali kita mengeluh kesusuahan hidup kita selagi itu Allah tidak akan gandakan rezeki kita jika kita tidak berusaha kan...tetapi aku bersyukur kerana kamu sangat memahami akan maksud aku dulu.... dan seterusnya kini kamu boleh tersenyum gembira kerana bebelan bini mu dulu lah kamu mampu tersenyum bagaimana kamu tersenyum kini...tq abang kerana kamu cuba berusaha untuk membahagiakan kami anak beranak..

setakat ini dulu nukilan dari isteri mu yang agak poyo..!




okeh...cukup itu sahaja..kalau aku bercerita dan meluahkan lagi...alamat berjejeh lah air mata aku....

yang ni ....original version dari Jimmy Palikat


waaaa..... dengar plak citer Jimmy nak bertanding dalam PRU13 nanti.....

nak bertanding kat keningau....

hurmm...lantakKoLahLabu ...

yang bawah ni versi perempuan menjawab lirik si Jimmy ni..kemain korang...lawan lawan lirik lagi..:P






notaJariKontotMakJemah : wallawei....tq abang tadi belanja tudung fareeda ... esok blanje lagi kami kat midvalley..oh also tq sebab setuju nak belanja belikan stroller baru adik...aygkakakadik sangat abang ketat ketat...

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH