Routine

Assalamualaikum
hallloooooooooo
skejap je dah 22 hari kita di tahun 2014 erk...
cepat tol mase berlalu....
kalau lah dapat putar masa lalu............................. *termenung*

baiklah....dah pasti impian aku tu TAKKAN jadi kenyataan...
*tamparmukeseplohkali*

masuk je januari tahun baru maka keseronokkan senang lenang aku mase budak cuti skolah pon berakhir...
huwaaa.....rasa liat plak nak start rutin biasa kan....
musim cuti skolah anak anak aku kan dok umah mak aku...
jumaat petang atau malam aku amik bebudak tu...
kira bangun kol 6pg tu sempat sangat lah nak solat dan makeup tempek tempek kasi cun skit kan...kang tak makeup....de suara sumbang kinchan cakap....apsal tak makeup?? pucat sangat muke tu..ecaner ioll nak feeling neutral beauty??? takpe..laki soh....SYMP hajo...janji dapat masuk syurga..ecehh :P

bila marsya start sekolah......kol 10pm dia dah diarahkan tido...no excuse...kecuali hari hari dia tuisyen lah....
tahun ni jadual tuisyen marsya dah berubah..
Isnin, khamis dan sabtu..tuisyen tok hari sabtu adalah private mandarin class....which is yuran dia adalah ikut jam.... RM30/jam ... so total tok private class adalah RM240/month .... kalau amik 3 subjek hari biasa adalah RM138 ( ni ade kawan tanye yuran kat pusat tuisyen tu....*tiadatujuankepoh*) ....kelas sabtu adalah 2 jam ....isnin dan khamis tuisyen biasa cam tahun lepas...so....jadual balik kampung pilah atau jalan jalan adalah wajib dirancang dan diselenggara dengan baik...
aku dengan kinchan dah ubah position menteri....dulu aku adalah menteri kewangan kan....tapi sekarang dia menteri kewangan....aku tukang announce bajet ke dia je...wakaka.... ^_^
aku cuma digugurkan 1 jawatan je..jawatanjawatan lain aku masih pegang.... *tepukbahu*

aku kena bangun kol 5am tiap hari bekerja....kalau lewat sikit suasana dalam rumah macam drama kartoon.....sebab sekarang kena kuar umah sebelum kol 7am okeh..ni semua MRT lah ni....amik jalan tu amik jalan ni....tutup jalan tu tutup jalan ni....kalau lepas siap makin teruk jammed tu...aku sekeh sekeh orang yang buat plan MRT tu...
masalahnye pulak...aku ni dah dirasuk 1 perangai susah nak lelap mata..kol 12am tak jugak mengantuk....sampai aku kejutkan kinchan ajak borak....pastu baru leh tido...berzikir banyak kali pon takleh tido...haiishh..ecaner nak dapatkan rahsia awet muda....nak shantek kena tido tak kurang 8 jam okeh....:)

baju baju sekolah marsya aku dengan baju keje aku dah gosok hari minggu....cuma baju kinchan takyah gosok dah......sebab dia gi keje baju t-shirt/jenas.....
ujung minggu kena beli sesiap bahan basah....basuh sesiap..supaya keje mak aku senang....bawang sume aku dah siap blend....malam sebelum tido aku dah makesure rumah bersih tanpa habuk dan dimop....supaya mak aku takyah buat benda-benda tu belah siang....dia cuma perlu jaga anak aku je....

sekarang aku kena jemput semula marsya kat KAFA sebab transport dia tahun sudah takleh pickup marsya dah sebab dorang nak amik budak yang dok taska je....marsya dah tak dok taska...so....dorang takleh amik....terpaksa lah aku amik semula.....10.50am amik...kol 12pm hantar ke skolah petang....kinchan akan hantar ke KAFA dengan jemput dari sekolah sesi petang......
sebenarnye...segan jugak okeh kita kuar awal dari opis ni...macam aku..suka berdepan sendiri dengan bos aku...bincang situasi aku yang bukan suka suka kuar opis....tapi aku akan balik terus ke opis selepas settle hantar marsya..selalunye kol 12.30pm aku dah ade kat opis...cover balik waktu yang aku skip pagi tu...
Alhamdulillah bos ok....apa apa jugak aktiviti aku....better cakap terus terang dengan atasan kita kan....bukan ape..kita makan gaji....kata gaji government rakyat bayar....aku pon nak gaji yang aku terima tu halal.....kalau aku nak kuar sebab nak uruskan personal matter aku....memang aku akan bagitau bos aku .... yer lah kadang kadang ni berhubungan jugak dengan agensi kerajaan yang lain..macam nak bayar bil yang memerlukan kita hadir ke agensi berkenaan....nak gi Tabung Haji ke....kalau pejabat2 ni leh bukak hari sabtu...memang aku buat hari sabtu je....

sekarang marsya dah masuk darja 2....Ohemgee.....khalish dah 3 tahun.....
aku takleh imagine bila khalish dah masuk sekolah nanti....camne lah aku ni...???
*harapanlehkuruihlahNoO*

 tumpuan kena lebih pada dia.....sekarang pon aku dah kerap tengok homework dia...
macam smalam aku tengok homework dia....dalam mandarin ade perkataan ensiklopedia?? ko mampu budak 8 tahun nak paham maksud ensiklopedia...chhooiiiii.....begitu mendalam bahasa bahasa sekolah kini.....aku nak jawab pon tak reti...haha....

banyak yang aku korbankan tahun ni...aktiviti gym aku pon aku dah lupakan.....tapi kinchan dah beli alat mini gym kitaorang...haha....nasib lah laki pon kaki gym...leh layan same same....pastu...waktu marsya tuisyen....kitaorang gi main badminton ...kol 10 stop terus amik marsya kat pusat tuisyen...
waktu camtu lah dapat bersenam...konsep aku bersenam ni bukan tujuan 100% nak kuruih *itubonus* tapi lebih kepada kesihatan.....penyakit memacam sekarang ni...aku jadi takut...korang kena paham..kinchan makin tua....dia kena penjagaan lebih... :P
 sekarang aku dah tak bagi marsya pegang tab hari hari persekolah...kalau dia nak tengok hari cuti..tu pon kalau dia mampu amik dari tangan adik dia lah.....tok aku beli 1 lagi tablet..kimsalam lah anak anak....nehiiiiiiiiiiiiiiii...sekarang marsya pandai okeh..kalau bapak dia bagi duit belanja lebih....takkan dia bagitau aku.....memang dia senyap kan je....nak simpan katanye...........ye sangatlah menyimpan.....tiap bulan...syiling makpak ko ni yang masuk dalam akaun korang adik badik erk...tu duit stok nak beli seaweed kat skolah....tak paham aku minah ni gile sangat makan seaweed tu....janji benda makan...harap tak mengganggu kesihatan dia...

sekarang ni....balik je keje...aku tengok keadaan umah dulu....kalau okeh aku naik atas jap rehar dalam 1/2 jam pon jadilah wei...........lepas mandi maghrib bagai terus turun ke bawah pastikan khalish dah makan....
kinchan akan sampai rumah dalam kol 7pm....dia selalunye kalau sampai je umah...akan settlekan taik2 amor dengan kiki dulu....pastu baru dia naik atas ciumcium cari aku....lepas kol 8pm baru dia turun bawah tengok TV atau makan skit....dia kudap2 sikit je sekarang....sebab nak diet kata ea...............hurmmm
aktiviti meononton berita di TV aku sudah dirobek okeh....aku ni nak tengok berita kena melalui FB atau online paper.....sekarang ni mak aku ratu TV kat umah...ko tanye lah episoh Mr Arrogan ke....senetron ke...playboy mende ntah..yang terbaru tu kat TV3 tu ape tajuk ntah....kompem mak aku dah ade jawapan tepat dia.....aku ni nak tengok ulangan je lah kat Astro...itupon rancangan ASTRO....kalau TV3 memang taklah kan.....tunggu lah tahun depan bila TV3 tak ade idea nak buat siaran... :)

tahun lepas....ntah drama ape ntah.....aku perasan mak aku nangis...tengok episod  ujung ujung tu nangis.....haiishhh hover taw orang tua ni.....aku memang malas melayan...aku kalau melayan drama ke novel ke...kot terbawak bawak dalam kehidupan...mulalah wassup manjang ke kinchan.....feeling drama...haha....
*akumemangkakiperasan*

bukan senang ye bagi sesorang yang bergelar ibu ..pekerja makan gaji dan isteri.....orang nampak mudah....yer mudah kalau ko bebetul selenggara kehidupan ni..tapi tok situasi yang bekerja ni.....aku akui tak mudah....walau macam mane penat pon aku kat tempat keje atau berjalan jalan kat luar....aku akan makesure rumah aku teratur....tak ada bau yang kurang menyenangkan....sebab tu memang tugas isteri....sesporting  mane pon suami....kalaupon dia kata tak kisah sebab paham...jangan lah kita ni amik mudah....sebab suami tu dah tentu dia tu lelaki kan....tapi lebih elok kalau laki tu menolong same k...!!!
kata rumahtangga....aku akan makesure anak anak dah makan sebelum tido...anak anak wangi sebelum tido....perabot teratur....kalau anak dah besor panjang tu lain citer....dorang reti bahasa sikit....sekarang pon aku dah arahkan marsya buat keje keje rumah skit..anak dara kot..kena ajar sikit lah...
dulu memang aku nak amik bibik...dah nak gi agensi okeh....tapi bila pikir balik....betulkah membantu..lelebih lagi jenis aku ni cerewet nak mampos soal rumah...dari orang gaji tu sakit hati dengan "bahasa" aku...baik aku bebel sendiri sambil buat keje umah....

okeh lah
*sambungtermenungcabaranmasadepan*

jom lah latan pic lastweek

balik umah metua


pak handam khalish

pak handam khalish

taraaaaaaaaaaaaa...

lastweek kecoh pasal kangkung mangkung bagai ni...aku sebenarnye kompius...hooiiii...pe ke hei sume status FB pasal kangkung.......???? lolll....pasal politik.....hurmmm.....tetibe lastweek aku beli majalah rapi..terbaca plak info tentang kangkung ni ha.......harap ade lah manfaat kangkung buat kita yer...bukan sekadar murah..kalau masak belacan..perrgghhh....

macam biase....balik umah metua..beluikanlah skit barang dapo......umak aiii...aku tak rasa bahan kering banyak naik harga..ade jugak few barang naik harga kot...mungkin barang basah memang banyak naik.....aku pon berhemah dalam berbelanja.....takde ikut suka rembat lauk...

ahad lepas....khalish hantu tosey..ikut apak dia....

mase gi ikea 2 minggu sudah.....baru kelmarin kinchan pasang almari baju keje aku.....murah lah korang oii..RM199 hajo....gi cepat merembat....ingat nak amik 2...tapi space kurang nak ade...ni pon aku letak kat luar bilik aku..nasib ngam ngam...

peristiwa isnin ritu...cam haram okeh pos office tsco kajang...aku menunggu dekat 1 jam......bila turn aku...aku hulur buku ASB nak update dia leh cakap..kak dari smalam sistem ASB problem....memang kena sejibik kat aku.....dah tau problem..letak sesiap memo kat mesin amik nombor giliran..ni orang dah sejam tunggu...ko buat muke kelat kata sistem prolem....itu pon nak orang ajar.....

dah lame tau pasal buah ngaku ni atau buah Arrow.....memang sedap korang....takyah letak garam bagai..memang dah original falvor sedap masin lelemak gituw...

budak ni memang suke buat keje tak semenggah.....malam tadi dok sibuk main celah aku....nak masuk perut balik ke dek oii.........
comey ke idok bekas bekal aku dengan marsya...haha...bekal ni ade 3 kat umah aku...sebab mase aku beli susu khalish bulan sudah....dia bagi percuma ni setiap 1 tin.......dah beli 3 tin...dapatlah 3.....macam mangkuk tingkat....ni menu aku lunch tadi.......

kan......muat je masuk handbag.....tak suka jenjeng jenjeng ni...
dah abis..........

sadaqallahhulazimmmmmmmmmmmmmmmm


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH