berbeza itu best

halluuu..
tok tahun 2014 ni aku bercita cita nak selalu updat eblog...
tu tgk ade bahan ke x....chhooiii
banyak sebenarnye aku nak share...bila belek2 pic kat fon...trus set kat otak...okeh....tok pic ni aku nak buat entry..tp bile sampai opis...tengok keje...aku memang taknak tengok benda lain....ape ape hal...keje hakiki aku kena settle dulu...tu tanggungjawab aku....melainkan kalau bos aku takde kat opis....so..taklah segan sangat klu bukak blog atau FB... :P

berbalik pada tajuk diatas..... *skema*
aku nak borak pasal aku laki bini...
aku akui aku memang suke bergambor....berselfie.....mempoyokan diri....
sebab bagi aku..ape jugak benda yang ko buat dalam hidup...tanye diri ko...
ko kena buat benda yang ko suke...
bukan buat benda yang orang lain suke..

aku dah berkahwin dengan kinchan tahun ni masuk tahun ke-9..Alhamdulillah...
dah 2 anak pon ha.....
ewaahhh.....
sepanjang kawin bercinta bagai ni.....macam macam dah kami lalui...
sepak terajang dalam berumahtangga...
sepak terajang badan tak pernah lagi...sebab kinchan sangat sayangkan aku...hehe...
bukan lah...sebab kinchan memang tak pernah pukul anak anak kami langsung...

sebenarnye aku dengan kinchan adalah 2 individu yang sangat berbeza dari segala hal...
baik dari segi berpakaian...dari segi pemakanan..dari segi minat....semua segi lah berbeza...
cuma 1 yang kami same...jenis bangsa tak pedulik ape orang kata....haha...

ape yang bezanye kami...

minat......
aku memang dari dulu adalah seorang yang meminat aktivit lasak...
ape jugaklah aktiviti...baik pemotoran...baik aktiviti hutan.....laut....sumer aku suke...
bile aku nak buat join pegi aktiviti aktiviti camni...kinchan memang tak pernah menghalang....
dia memang jenis open minded..cuma kita sebagai isteri kena terangkan pada dia...
macam aku pernah join aktivit water confident anjuran opis aku...aku bagitau yang aktivit ni melibatkan pasukan SMART yang mane 100% adalah lelaki....
dan laki aku tak kisah sebab dia tau...ape yang aku buat...niat aku tu adalah sangat penting....

macam minat aku terhadap kereta atau motor...atau bahasa lebih indah aktivit permotoran....
dia memang tau....kerana tu dia hadiahkan cik Stream pada aku last year.. :)
ape ape yang berubah kat kete kete aku tu..sumer aku yang perhambat dia tok upgrade.... yang bebetol aku tak ubah cuma viva aku....kete comel aku tu xleh makeup sangat......kena kekalkan tahap kecomelan dia tu...baru sepadan dengan tuan dia..auuuww...ioll memang suka masuk bakul angkat sendiri....
*pangggggggg*
aku dalam perancangan ni..nak tuko kaler waja tu.........haha.....aku ingat nak kalerkan kaler pink/......
kinchan tak bape kisah aku nak cat kaler ape kete2 aku sebab dia tau....bukan dia yang banyak bawak kete...dia bawak kete pon time dia gi memancing....kire time dia bawak viva aku dengan seat pink tu hati dia kena kental dan kering lah.....ritu kawan2 dia bahan kan dia kat wassup group kata dia muke ganas tapi hati pink...siap snap pic kete aku lagik....hahahahaha....padan muke!

tapi kinchan minat dia lebih kepada mamat retro...
dia memang tak berapa nak suke aktivit melepak ni...sebab faktor keje kot...bila dia ade mase terluang...dia lebih suka tdo atau kata lebih manja adalah rehatkan diri....
 
hahaha...apsal lah aku kawin dengan mamat retro ni...
bagi yang tak tau..kinchan sanggup beli motor Yamaha YP 350 tu ....motor tu ade lg sampai skrg..tapi bape kali je dia pakai...yang lain dia buat khazanah kat bengkel membe dia......
ggrrr.....geram aku ...!!!!
pastu dia minat aktiviti memancing camtu lah...
kalau korang nak tau gak.....aku baru bagi kebenaran dia aktif aktivit memancing ni a few years ago....baru jugak kot aku bagi greenlight ke dia sebab ntah lah...bagi aku aktiviti camtu banyak melangok....
aku pernah join maklong aku gi pertandingan memancing kat sungai tekala....dah kenape kena berpacak pasang khemah pepagi buta....katanye nak cop tempat....
aku bangun tdo bangun tdo balik dekat soploh kali maklong aku tak dapat pon ikan.....aku nak memekak pon takleh... *tensi*

tapi kami ber-2 peminat motosikal berkuasa tinggi... IN SYAA ALLAH.....doakan impian kami tahun ni terlaksana... :)


makan.....
aku bukanlah budak bandar pon...budak kampung jugak..tapi aku memang suke masak dan makan western.....mungkinkah sebab aku suke masak western menyebabkan aku minat nak makan makanan makanan yang berunsur western...aku suka benda yang ringkas tapi sedap...:)

tapi kinchan bukanlah penggemar western.....
ingat lagi....pestime dia makan pizza mase kuar dating ngan aku...kesian ko bang....
tapi takpe...dai tak malu...takde kontrol macho...haha...janji manis ...chooiiii

kalau nak masak kat umah.....dia memang akan soh masak menu kampung...takde hal...dia bukanlah cerewet..ko hidangkan dia ikan goreng sambal dia leh bertambah makan....
tapi kena sedap lah sambal tu.....aku ngan mak dia je kot tau selera tekak halkum dia tu....hehe...kata bini..:P

pakaian.....
soal ni....memang lah berbeza..dah tentu aku pakai baju pompuan dia pakai baju jantan kan....
imej kinchan sekrang banyak dipengaruhi oleh aku...haha...weeeellll......
hahaha...aku memang bini yang suke mendera...
aku ni bangsa kalau tak suka tu...memang sound tepat..tarak kona kiri kanan...takde lah bermadah pujangga bagai ni...silap lah dapat bini cam aku....
dulu kinchan tak kenallah kemeja kemeja ni bagai...skema kot kata dia...
tapi bagi..biar arrrrr kan...
kadang kadang nak kuar memane kena lah ikut mood skit..ehhh...tapi aku dengan dia memang sempoi....umah dekat je kot dengan mall....kadang kadang kitaorang sarung je baju tdo gi mall...pedehal.....hidup jangan terlalu strict...
sebab ko bukan public figure nak kena pakai bulu mata pelesu bagai kan....janji badan ko berbaju bersuar...jalan...
kadang kadang...aku merempit je dengan kinchan...kajang uoll...dah macam keyell skrg..jammed sane sini..MRT punye pasallah ni....
>_<


itu je lah leh share...yg dalam dalam atas kelambu tu tak yah nak share....
aku memula tu susah jugaklah nak masuk kapla dia ni....
kami berdua ni adalah panas baran....tapi kinchan boleh control lah lagi...aku ni plak bangsa...takleh simpan lelame..kang angin aku naik kepala...lagi meroyan....baik aku lepaskan...
selalunye bila dah settle potpet.......aku nangis.....pastu terus tdo....bangun tu......back to normal lah...

ade sesetengah kapel tu suke pasangan tu ada minat yang same......i is suke dapat partner camtu..
tapi Allah tu ade perancangan dia sendiri....
mungkin dia nak soh kitaorang ni belajar tok terima 1 same lain....
dia boleh belajar 1 perkara baru...dan aku boleh lah belajar perkara baru gak kan...

tapi mintak maap lah..sampai sekarang aku tak suke naik motor retro azura menjerit dia tu...silap silap aku yang menjerit kat telinga dia..dah ar asap busuk......ade ke kinchan offer aku ...dia nak anta aku seminggu skali gi opis naik motor retro dia tu.....
abislah berbau minyak badan aku....chhooiii...
dia offer aku skali naik 1k pon tak tentu aku nak amik duit tu...

tapi kalau dia offer naik superbike gi keje....tu aku yang melompat naik dulu...
haha.....5 minit sampai opis aku.....eceehh..silap aku yang terbang ...
aku ni takut takut berani bab motor.....

dulu-dulu mase muda belia.. *sekrangponmasihmuda..umurhanyalahangka*
aku banyak terikut orang..cara orang...gaya orang.....biaserlah...budak takde duit wei...
dulu dulu tak dapat beli benda original..dapat beli cap hayam jadilah..janji mesti nak same up dengan orang yang ade benda tu kan... tapi mase boleh merubah siape diri kita sekarang....ecehhh.....puitis nooo ayat....
macam tu jugak aku...baik aku atau laki aku...
kami same same terima kekurangan dan kelebihan diri...rasenye kami berdua banyak kekurangan diri....
tapi masing masing kena saling tegur menegur..

dulu kinchan ni bukanlah macam dia sekrang..siape kenal dia ...boleh tau dia macam mane...
cuma perangai dia yang takleh berubah adalah...sangat susah nak bukak mulut dengan orang yang dia tak kenal rapat...macam aku lettuw... tapi kalau dah kenal dia....dia adalah seorang yang sewel...matiklah kutuk laki sendiri.. :P
kalau kami berdua....tak dia menyakat aku..aku akan sakat dia...its normal in my small family...tapi kalau nak tegur...aku memang jenis sound tepek...tepat je dari mulut aku..baik anak2 baik bapak dorang...
tapi kinchan tak suke tegur aku depan anak anak....dia suke wassup aku..walaupon dia kat sbelah aku....ggrrr....*nasib fee kan*

jujur aku cakap..kinchan bukan seorang romantik....aku ni wanita yang suke dibelai laki...hahaha...
pe hal kan....dalam hati aku pink lah weiii...
dia ni nak buat surprise ke aku...tapi tak reti....sekali je lah mase aku dalam pantang khalish....tetiber de mamat india ketuk pintu umah..taraaaaaaaaaa.......dia bagi aku bunga....auuwww ... time tu suke lah kan....kebetulan 1 ramadhan tu birthday aku......dapatlah bunga kembang setaman dan HP BB sebijik...jadilah kan..nak ajak candle light dinner..memang takkan merasa lah...

tapi atleast dia cuba...
oowhh...macam bulan sudah...
sebelum tu memang aku dah berangin dengan fon note 1 aku tu...asiklah rosak bahagian charge tu....kebetulan kan aku nak gi kursus ke PD kan...
mase tu aku tengah dok melipat kain kat bilik baju aku tu.....dia tu selalu kalau balik.....jarang nak panggil aku...lepas dia settlekan kucing kucing dia tu..baru dia cari aku kalau aku takde kat umah bawah...

tapi haritu....dia panggil aku ...mak aiii...bunyi cam nak marah aku okeh....tapi waaa..bini bini ku gengster...
buat bodoh je lah...pastu dia intai aku.....kira nampak kapla dia je lah...
aku buat bodo je lah.....pastu sengeh sengeh macam mintak penampar......

laki : "abang ade surprise........."

aku : "ha?? ape ape?? ...............eleh...........bunga lettuw..."

sebab aku takde mintak dia ape ape before tu...

laki : "ayang tekalah......."

aku : "alahhhhhhhhhhhhh.....bak lah sini tengok..."
i is jenis tak menyabor....

pastu dia gelak gelak sambil sorokkan hadiah tu dalam baju dia....
takleh jadi ni...aku bangun kejor dia.....

pastu dia terpaksa rela mengalah.....

so...ni lah benda tu.......aku memang nak ajak dia gi beli HP aku..tapi aku nak pakai duit aku sendiri lah....
dah dia bagi tu..maka duit tu aku masuk poket balik lah yer....haha


so...pada mane mane group ke no fon xde dalam list ke..harap maap lah yer...
sebab sampai sekarang aku tak nyalin nyalin no fon deme....

bagi aku...kadang kadang best gak suami dan isteri ni ade 2 karektor berbeza...
ko boleh belajar benda yang diluar kebiasaan ko...
tapi sampai sekarang..aku memang tak pernah nak masuk bab hobi dia memancing tu...sampai sekarang k...

dia banyak kali offer aku ikut dia mancing.....
ohhh tidak...tengok dia pegang umpan tu pon leh buat aku nak muntah ...
aku tak kisah dia nak ade hobi ape pon...cuma just jujur dengan aku pegi mane...
dulu nak memancing tu sebulan sekali okeh...ehhh sekarang pantang cuti........
nak memancing je...selalu dia akan wassup pic dia memancing...kalau ke kolam pancing selalu dia akan bawak marsya.....next ni dia nak train khalish plak....abis..mane geng pegang berus makeup aku???
tapi dia ni pandai nak soh aku lembut ati bagi dia gi memancing...
macam lastweek kan...
boleh mamat mata sepet tu offer aku beli handbeg....apehal????
memang serah tengkuk lah kan......
tapi aku kan bini yang sangatlah alert perangai laki.....
abang nak gi mancing lettuw....
pastu sengeh sengeh ....
tapi sampai sekarang aku memang tak tuntut lagi offer dia..sebab dia pon baru belikan aku handbeg kat JPO ritu....then aku beg aku order dari US pon baru sampai jumaat lepas...
next time lah...tapi aku tetap akan tuntut....
rezekiiiiiiiiii

aku tak cakap kami dah sempurna..masih panjang perjalanan..
hidup berumahtangga ni korang kena jugak bergaduh....kadang kadang bergaduh tu leh mengeratkan hubungan suami isteri.....
prinsip aku 1 je....aku akan berkahwin dengan lelaki yang menyayangi aku sepenuh hati dia...
jujur dengan aku....

itu je lah sesi membuang mase aku.....


 

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH