menyepi merajuk

Assalamualaikum...
cer tengok tajuk aku tu..kemain majuk bagai..
merajuk kono................mengapa kau merajuk disini..pergi kau merajuk disana....
ewaahh..very the ibu mertuaku.....

maap pada kawan kawan yg pm tanye mane pi blohg makjem ni...
ade uoll..blog ni majuk skit ritu sebab aku terpaksa meremove a few kawan kawan fb dan jugak kawan kawan di instagram...ye aku taw aku bukan artis atau sape sape pon...
kalau dah tau aku bukan sape sape..yang ko dok canang story aku post kat fb..instagram atau blog kat geng geng "P" ko tu ape hal???
macam ko saje wat sarang tebuan aku geli geli lah kan...

yang aku pelik tu....budak ni dari aku berkawan dengan dia dulu dok sakit sangat hati dengan aku pon tak tau apsal....ngko kalau berkawan dengan seseorang atas dasar ade 1 niat tersembunyi...pastu ko tak kawan..ko dok himpit himpit nak burukkan orang tu dah kenape dengan hidup ko...
kurang kasih sayang erk??? atau ko hidup mengejar PERHATIAN???

yang dia burukkan nun orang yang jauh dari mata dia .....tapi kawan kawan keliling dia dok bengkang bengkok hidup taknak dia story mory...atau dia ni jenis depan kawan lembut lidah blakang kawan dok baiknye tikam......sedey dek hidup kau!
isu aku beli gelang ritu pon dok pungpang kat 1 opis....tak cukup tu.....dok ade plak menghadap pegawai atasan isu aku pakai seluar gi keje....tak cukup tu..siap tampal memo pekeliling bil 9/2013 ...macam aku batak sangat tak tau bace pekeliling tu....tapi biler kawan kiri kanan dia dok buat benda yang same....awat sekor sekor senyap....diam macam malaikat lalu kat kiri kanan...
bile jalan sesorang tanpa kawan kawan...boleh say hi ke aku..tapi biler dok bejalan dengan geng geng dia...jangan kata nak say hi...nampak aku pon tak tentu kot...

ni baru kita leh gelar manusia talam muke..
peliknye aku...dari aku bertukar dok sehujungnya opis..sampailah aku dok tengah tengah ni...ade je mata yang jadi spy...korang korang spy ni bergaji ke...???? korang pikir x.....dorang dok pung pang burukkan hal aku ni..tak mustahil....1 day dorang akan tikam balik ko!!
dunia ni bulat ye.......ngko dan aku dijadikan oleh pencipta yang satu...Allah....

depan kawan ngko boleh buat muke suci...tapi nun kat sana nanti.....semua terbongkar...

aku pon terpikir..aku ni beli ape yang aku nak ni gune kudrat atau duit dorang ke ye??
isu aku share tempat beli emas atau barang yang murah pon dorang isu kan....
alasan dia...menunjuk....okeh aku bagi contoh..

aku dok pung pang cakap aku beli sekian benda ni kat kedai ni...harga murah lah jugak..pastu ade a few kawan kawan dok pm atau wassup aku nak tengok benda tu mcm mane...
dah 1 keje aku nak upload kat sorang sorang image tu....ewaahhh.....aku ni memang banyak keje nak upload benda tu kat sorang sorang kan....
benda kalau boleh aku upload hanye sekali kenape aku nak buang mase aku upload tok sorang sorang....

pastu isu aku pegi bercuti ...
dah itu pon nak dijadikan isu....makcik.....aku bukan pegi bercuti ke europe sampai 2-3 minggu k........
aku pegi asia je....salah ke??? lagi 1...aku pegi luar negara bukan aku buat loan atau merompak duit....aku dengan laki aku bekerja....selain kami same same keje gov.....kami ade inisiatif kami sendiri tok hidup selesa..tak perlu dok gebang kat orang ape aku laki bini buat....yang ngko nampak aku buat on9 biz....tu skit dek non.....itu bukan yang sebenar benar income utama keluarga aku...
so....tak perlu tak kepoh kepoh ape kebenda aku laki bini buat....kalau aku bercakap kang....dah 1 isu lain timbul.....alahai....ape laki buat pon nak kecoh..dendiam sudah.....laku aku pon ade lah biz tu....
dah camtu plak kan....ecane???
aku dah lame senyap soal benda benda bangang camni....
tapi sampai 1 saat..bilerdorang melampau dok canang citer aku.....aku kena bersuara....lelebih lagi melibatkan laki dan anak anak aku....tu dah macam mencabar kesabaran aku.....cuma aku masih waras tak pegi serang budak ni.....keje dia....nampak je kelibat aku...tak abis abis dok nak memperli....
bajet hidup dah sempurna lah tu nak perli orang....bajet kawan kawan dia havoc lah tu...ello....1-1 hal kawan ko aku tau....jangan bajet baik sangat depan aku...tanye kawan ko tu....dia berkahwin dengan laki dia atas dasar ikhlas atau lain....jangan tipu diri sendiri dek....ape jugak kita buat ni biar ikhlas...hidup kerana lillahitaala....laki dok pungpang khutbah  pon tak tentu mampu mentarbiyahkan bini sendiri....
maap..terkasar bahasa skit...
sebab aku rase terlalu meluat dengan sikap manusia macam ni...
bile bejalan nampak buruk orang je...buruk sendiri taknak hidu...

dan 1 lagi isu aku nak kasi clear kan sangat...
isu aku bertukar keluar dari MKN....
bak mai aku nak gebang.....isu tu boleh rujuk sendiri kat Puan Suraya di BPPSM JPM....atau pegawai dia cik sharifah.....dorang taw kes aku....bukan aku yang batalkan pertukaran....malahan aku sendiri dah pegi nak lapor diri ke tempat baru....tapi bile sampai sane pegawai tu cakap dorang terpaksa tarik balik pertukaran tu sebab staff dorang yng patut keluar tu tak jadi pindah shah alam...
siape yang sakai sangat cakap aku sayang sangat MKN....
memang aku nak bagi sebiji cili sabah ke mulut dia..
hidup kalau nak memburukkan orang no.1 

lain kali tanye aku sendiri....kawan aku kak ayu yang temankan aku pegi lapor diri kat tempat baru tu....ko hingat orang cam ngko...pls lah....sekor sekor tak kawin lagi....mulut tu jaga jaga skit...esok esok mak metua reject...sebab kalau perangai mulut longkang tu dah sebati dalam diri....takut terbiase dan terbawak bile becakap dengan family members bakal metua...

blog fb atau instagram aku adalah hak mutlak aku.....aku nak share ape yang aku suke nak share...
kalau ngko rase sakit hati nak bace blog aku....boleh pejam mata jangan tengok k...


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH