Impian aku angan aku

halluuuu...
ewaahhh kemain melampau kemalasan aku ni menceceh kat blog pink ni...
ecaner...nak update je...pikior nak edit pic letak watermark bagai..maka harini aku sengaja nak update blog tanpa gambor...

aku ni suka berangan taw..suka sangat....dari dulu lagi suka sangat berangan...
sebenarnye aku suka pada kecantikan...aku suka pada sesuatu yang cantik...sesuau yang kemas..sesuatu yang indah....sebab tu aku suka bercuti tempat yang nyaman dan indah...

dari kecik aku suka pada rekaan....sebenarnye cita cita aku dulu nak jadi fesyen designner....tapi memang kelaut....bapak aku lah ni...haha..

kalau aku boleh undurkan mase lalu..lepas SPM aku nak masuk giat mara kot...amik bidang jahitan....de aku kisah walau giat mara janji aku dapat ilmu camtu kan....yang penting ilmu beb....
aku berangan lah aku nak jadi designer hebat...ewaaahh..melangit ko!

lepas tu aku suke sangat conteng conteng muke ...
dulu kan....mase kecik kecik...aku suke curi curi pakai barang makeup avon mak aku....conteng kat muke sendiri....bajet dan cun lettuw....pastu aku suke pakai kasut tinggi makngah aku....haha....kejap kejap terjelepok kedepan....cam haram tol! nasib catwalk dalam bilik dia....aku buat pon time dia gi keje...shhhhh

then bile aku dah abis belajar kat kolej...terus aku simpan angan angan aku tu....
aku nak start angan angan aku je..kenal plak ngan kinchan...hurmm..kompem abislah...sbb dia ajak aku kawin....hahaha...

lelame minat aku tu aku mulakan dengan amik beberapa kursus andaman pengantin lepas aku bersalinkan khalish....then mula berjinak dengan andaman pengantin....
yup makcik non....aku masih ade andam orang...cuma ade sebab aku tak show off kat orang sebab aku serik dengan manusia yang suka mencari kelemahan orang lain demi kepuasan diri dorang....
Alhamdulillah..rezeki masih ade ke arah situ...

lately ni....aku dok pok pek pok pek berzikir kat telingan kinchan aku cadang nak bukak butik pengantin....
aku memang sangat teringin tok memiliki butik pengantin aku sendiri....
aku memang dah target tok pencen awal lepas aku berkhidmat lebih 21 tahun.....ok dah tu keje...anak anak pon dah abis belajar kot...hutang pon dh settle kan....
pencen lepas diri sudey....pencen laki lagi aku dapat kan..ehhh....kesitu plak...
lepas tu aku berangan yang aku leh design baju baju pengantin tu hasil tangan aku sendiri....
so...aku dah cuba mintak kawan kawan mak andam aku suggest kat mane mane leh dapat tempat borong..then aku nak lengkapkan diri aku dengan ilmu perniagaan andaman yang sebenar..
selok belok perniagaan ni...bukan senang k nak buat sesuatu biz...

aku tak letakkan target tu bile..sebab yang penting bagi aku..ilmu sesuatu perniagaan tu...
biz ni long term biz ... so aku taknak menyesal bila 1 day aku memilih biz ni sebagai sumber pendapatan aku nanti....tak kisah lah..andaman kampung sekalipon..sebab bukan sumer orang mampu nak kuarkan duit puluh ribu tok sesebuah majlis kan....
aku caj makeup kawin RM350 pon ade orang kata mahal...hamboii nak murah kena makeup sendiri lah dekkkkk.....makeup tak beli kat pasar tau dekkkkk....ade beli kat kaunter tau.....paham lah kami kami mak andam ni...nampak senang...tapi keje rumit k....kalau yang pandai buat hairdo tu ko jangan nak banyak songeh mintak RM250 skali hairdo..memang silap silap makandam/pakandam tu bungkus beg dia blah dari umah ko...haha

In Syaa Allah....selagi angan angan aku ni bermain dalam kapla aku ni...selagi tu aku akan berusaha tok merealisasikan dia...cuma masa yang menentukan..cepat atau lambat....tapi aku takkan putus asa...
tak jadi pengarah butik...jadi tukang jahit dok umah pon boleh...haha....
janji aku buat benda yang aku minat..bukan buat benda yang orang lain suruh buat...

~~ ok bai ~~

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH