Wanita dan Wanita

yeeaayyy...hari jumaat...
suke lah....leh bangun lambat kan...klu tak .....sampai merangkak nak turun katil
kadang kadang aku cuit cuit kinchan soh dia mandi dulu...
pastu dia soh aku mandi dulu plak.....mane leh...sleeping beauty diganggu....
tapi penatnye hari bekerja kan..lelebih lagi kita buat 2 keje dalam 1 mase..keje rumah pastu keje opis...oohhh myyy.....tensi wooii kalau dipikir pikir

sejak 2...3 hari ni dok kecoh pasal retis kan...nasib lah aku tak pernah berangan nak jadi artis .....memula isu sharnazz dengan lisdawati laki bini....ni terbaru hanez suraya ni.....
tapi yang paling menarik minat aku ni isu hanez suraya ni lah...
aku taw lame dia ni memang artis suam suam kuku je dulu..tapi lepas dia kababom dengan awie rafael...time tu name dia melonjak naik....
ni kes terbaru isu dok amik laki orang....yang ni aku memang tersangat sensitif isu ni...mungkin sebab pengalaman.....bukan pengalaman orang amik laki aku..tapi orang dok amik laki mak aku atau kata mudah dia....amik bapak aku.....ha gituw kekdahnye nak kasi clear kan...haha

aku rase macam tergelak kot bile hanez dengan jantan romeo tu buat PC kat one world hotel erk....addooii.....ko ni hanez bagi aku ibarat membuka pekung di dada bukan takat dada ko yang memang dah biase jantan jantan pegang kot....tapi ko bukak pekung dada si jantan romeo tu....korang buat drama mende ritu??? klakar giler okeh....sebab bilamana seseorang tu masih berstatus isteri atau suami walaupon dia cakap dia dengan bini dia tu memang dah lame bermasalah....yang ko menjadi lauk tambah dalam lauk tu dah kenape......ko ni kat melodi kata akan berundur kalau romie tu masih ade isteri....pastu bile kat PC dh kona ke lain plak....dah kenape???
yang si jantan ni pon 1.......pung pang dok cakap saya adalah seorang lelaki yang sangat sayangkan anak anak....kalau ko ade kat depan mata aku ni....ludah kahak paling bawah aku bagi ke ko.....
bagi aku........kalau seorang suami atau isteri yang bebetul sangat sayangkan pasangan dan anak anak dorang.....dorang akan tolak sekeras kerasnye hasutan tok bercerai....takkan pandang perempuan lain...
ni leh plak kasi tempoh bagai kat bini...seyes romeo lahabau ni tengah tabur gula pasir kat halwa telinga orang....weeeiii......bilamana ko berumahtangga dulu...ko memang dah tetapkan dalam diri ko dengan bini ni ko nak kawin 8 tahun je....pastu aku nak kawin dengan orang lain.....mesti xkan...mesti ko takkan ade tempoh tok perkahwinan tu...kalau sebolehnye sehingga ke jannah....jannah ni ayat baru baru ni..kalau tak dulu....sampai ke anak cucu je kot... :P

mase susah nak naik dulu bini tu lah yang ko sanjung...tapi bile dah senang....ewaahhh....kebaikan bini dia tu ko tak nampak dah kan...ko tau tak bini ko tu yang lahirkan anak anak ko??? kalau lah bini ko tu ada salah dia...ko tu siape?? bukan ke tugas ko sebagai seorang suami menunjukkan jalan yang benar??? 

bagi aku lah.....seorang perempuan ni sekeras mane pon hati dia tu....jauh disudut hati dia tu....dia sangat sayangkan rumahtangga dia.....wanita ni nakkan perhatian seorang lelaki lelebih lagi seorang lelaki bergelar suami dia......macam aku sendiri....aku kehilangan perhatian bapak aku sejak aku kecik lagi....sebab kami berjumpa weekend je k...selelbihnye..bapak aku keje....aku adik beradik gi sekolah sebelum terang..balik sekolah petang..bapak aku tak balik lagi..kami dah tdo baru bapak kitaorang balik....
aku tak ingat dan aku memang taknak ingat bila mak pak aku bercerai sebab bagi aku..itulah tarikh yang bagi aku paling keramat dalam hidup aku dulu.....sebab penceraian mak pak aku bukan sebab takde sefahaman..tapi sebab orang ke-3....yang paling aku sedih sekali adalah.....keluarga belah sane nak tengok surat cerai mak pak aku dulu.....seyes aku rase tertampar dengan keadaan tu....sedey memang teramat sedey...mase tu abang aku form 5 dan dekat dengan SPM...abang aku plak amik aliran kejuruteraan mekanikal kat teknik kajang.....time tu dia kata memang tertekan sangat....aku plak sampai kena tukar sekolah ke sekolah mentakab kajang  pahang......
korang leh nampak tak effect penceraian terhadap anak anak????
mental anak memang akan terganggu....sangat terganggu....nasib abang aku dapat lanjutkan pelajaran kat politek penang dalam bidang kejuruteraan mekanikal gak...

yang si hanez ni plak seyes statement menyakitkan hati okeh....ko buat bini romeo tu tak wujud kan...ko tak malu ke bengga menayang boypren ko tu...laki orang hokeh.....ko dah kenape???

takkan sampai terdesak sangat nak naik ferrari kot....aku tak sangkal kenape orang label artis ni memang suke menggoda laki orang sebab nak hidup mewah....paling popular....siti nurhaliza lah kot....minggu ni cerai...selang bape minggu dorang terus kawin.....aku suke siti ni...tapi aku tak suke attitude dia yang 1 ni.....
memang jodoh ajal maut kat tangan Allah....tapi kita ni diberi akal oleh Allah soh berpikir....

tapi hidup didunia bulat ni kena percaya.....karma Allah tu pasti...what u give u get back okeh...

aku bukanlah perfect...tapi pengalaman keluarga aku membuatkan aku sangat meluat dengan perangai pompuan yang sanggup runtuhkan masjid orang lain demi untuk memenuhi nafsu serakah dorang....

kita orang pompuan senang tok nampak murah kalau perangai kita macam hanez ni....
biarlah kita ni ada perangai jual mahal sikit...
sebab kesian mak pak kita jaga leklok diri kita dari kecik sampailah suami kita sunting kita tok dijadikan suri hidup dia......janganlah contengkan arang kat muka keluarga.
mane de mak pak tak sedey kalau anak dia menjatuhkan air muka dorang...
dan aku percaya....tak ade mak bapak yang takkan sokong anak anak dia walaupon anak anak dorang yang buat salah....
peringatan ni tok diri aku jugak....aku sayang sangat kat rumahtangga aku..sangat sayang...
kalau rasa bahagia tu mungkin seketika jew...hidup ni masih panjang kalau diizinkan oleh Allah...
tatkala kita ni tengah rasa seronok...mungkin kita ni sedang berseronok diatas penderitaan seorang kaum yang sama...iaitu WANITA...

tiada salahnye berpoligami....tapi poligami ni besar effect dia terhadap diri sendiri dan orang lain...kalau tak kena pada kita..mungkin kena pada anak cucu kita kan.....
 

* kalau mampu sangat...berpoligami lah...
lelame hanez tu tua gak.....manopous gak...

ok bai...



No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH