Ramadhan kami

halllllloooooo...
ewaahh..kemain berhabok blog jemmah ni ha.....
aku memang takde mood nak update...tetambah ritu aku format HP aku....semua pic aku transfer ke pc umah..ingat nak update kat umah..tapi watermark ade kat pc opis plak....so bertangguh tangguh ler..
camner poser korang??? aku dah selamat beraya puasa ke-3 ritu....slebat tol okeh....boleh tengahari plak dia nak kuar...cer kuar waktu pepagi tu...senang aku nak balik mentedarah kan...
kalau tak sebab tugas jemput anak kat skolah....memang aku maha malas nak drive woopp..
aku kan diva...harus kinchan jadi driver noook...

kakak masih lagi berpuasa penuh...walaupon hari pertama dia...masih lagi macam tahun lepas...lembik..pastu termakan awal...muahaha......hari pertama puasa tu...skolah kafa cuti....so. dia skolah petang je....
balik dari jemput dia kat skolah tu....cembeng cembeng ke arah aku....pastu kat tangan baik punye pegang vitagen...ewaahh..mane plak dia dapat.....katanye ustazah bagi....

mama : nape ustazah bagi?? kakak minum ke??

marsya : tak de....wong lau shi cakap...kakak tak payah puasa....kakak baru 7 years old...kecik lagi..

mama : ehh....ape pulak.....tahun lepas kakak 6 years old..boleh je puasa penuh....siape kawan kawan yang puasa?

marsya : umar dengan kakak je...budak cina tak puasa.... nurin tak puasa....naemah puasa setengah hari....tadi aina sakit perut..kakak bawak dia jumpa ustazah..ustazah suruh bukak puasa.....

mama: abis....apsal kamu lak menangis..ngengada... kamu kena belajar puasa....malu lah kat adik kalau kamu tu tak puasa penuh..macam mane nak tunjuk benda baik kat adik kalau kamu tak buat baik dulu...

marsya : # duduk kat seat belakang pastu terus tdo....#

 sampai umah je aku terus soh dia mandi....malam tu lak dia ade tuisyen...nak taknak kena jugak hantar marsya tuisyen sebab pelajaran dia agak drop skit tok subjek mandarin...

mandi mandi je terus dia tdo kat ruang tamu tu...kesian aku tengok..lagi 5 minit nak buka....aku bangunkan dia....soh dok kat meja makan....siapkan air suam bagai tok dia....pastu bnampak iklan kurma ke ape ntah kat tv ..aku soh dia baca doa makan......bajet aku tu lepas doa terus azan...skali tak..banyak naaa iklan ea.....elok dia bace doa...elok je dia teguk air suam..muahaha....aku menjerit kat dia...kakakkkkkkkkkkkkkkkkkk....ha gtuwww....skali mata dia berair darrr.....hurmm...dasar sensitip tol minah tu.... pastu cakap bebaik kat dia...xper lah..kakak tak sengaja..masih sah puasa kakak..... :P

azan je terus dia makan....siapkan ayam goreng tok dia....
sahur hari pertama tu..dia tak makan nasi..air suam pon x minum...mane nak ade tenaga kan...so...aku cakap pada dia...sahur kakak kena makan nasi...minum 2 gelas air suam....susu 1 cawan..niat puasa wajib bace....
so....kakak puasa tak adelah penat...
Alhamdulillah...hari ke-2 puasa dia senyum je ...siap cakap..ma.....kakak tak penat pon harini.....kakak okeh je...

kebetulan...10 julai tu jatuh ulangtahun kelahiran marsya ke-7 tahun....so...bermakna jugaklah ramadhan dia kalini.....birthday adik dia ritu aku belikan 2 slice kek SR....tok dia aku tak beli sebab nak bawak iftar kat luar.... tapi dia tanye jugak kek dia....
hahaha....aku bukan penggemar kek.....so...memang taknak beli kek seketol tahun ni sebab akan menyemakkan freezer aku je nanti...

rabu ritu...aku dah booking iftar kat Bangi Golf Resort.....macam tahun lepas jugaklah....
aku suka iftar kat situ....makanan dia sedap...sate dia sedap....paling sedap..pencuci mulut dia...phhewww...rasa nak makan sumer je...hehehe

meh ler aku hidangkan menu menu sepanjang aku berpuasa ni.....

 kuih buah melaka tu fav kinchan...tetiap hari buka puasa mesti nak ado...
kuih tepung pelita tu aku suka time time poser ni lah...

ni tak silap aku menu ari jumaat lepas....memang malas nak masak nasi sebab jumaat tu mak aku nak balik umah dia....pastu kinchan lak shift malam ....so.....sahur t aku ngan marsya je....membazir tak baik kan uolls..:P

 ni aku tak hengat sahur biler....pedas meletops..aku ngan kinchan suka lah....tapi marsya tak lalu nak makan...dia kan very puteri gtuw...pedas skit takleh..kotor skit takleh...

ni rojak singapura..sesaje beli kat bazar presint 2....tak blah dengan tekak aku...rojak mamak uniten gak tekak aku lalu..:P



 weekend ritu...ngengada nak abiskan roti...pestime buat puding roti kukus.....


kunun kretip lettuw tuang coklat sos cenggitu..phuuii...
 

ni sahur pagi tadi....goreng asing asing.....nasi goreng cina tok marsya n mak aku..
 

ni lak nasi goreng cili api meletops jemmah tok aku n kinchan..
 

ni aku buat tok berbuka smalam..lame dah kinchan soh masak....smalam sempatlah buat.....bubur cacar wif banana montel jemmah.....
 

ayam goreng ayamas tok lauk sahur tadi..
 


ni adalah price tok BGR okeh..tak mahal kalau korang booking awal...kol je no tu....murah je nooks....
 

pic sikit sangat aku snap sebab tumpu pada nak makan...hehehe.....
In Syaa Allah last puasa aku akan berbuka lagi kat BGR ni sebab aku dapat balik kampung malam raya sebab kinchan dapat cuti lepas raya.....pecah rekod...tahun ni aku luluskan 1st raya di kampung kinchan...8 tahun kawin wei....ni baru pestime beraya umah metua tok raya pertama...haahahaha...perjanjian b4 kawin lagi dah dibuat raya Aidilfitri wajib kampung aku dulu...raya haji baru pilah..hehehe....takperlah..tahun ke-8 ni aku sayang kinchan lebih....bagi can lah....:P
 



memang hazab lah wei bawak budak tyco ni makan luar..kalau makan luar..kitaorang dah siap sedia segala jenis alatan tok control dia....tengok lah dia makan camne...lutut bawah ketiak..kemain....pehtu dia leh buat show jejoget kat atas babychair lah...turun bawak joget joget lagi....bukak youtube lagu gangnam stayle...buntang buntang mata pakcik sbelah meja tu tengok pompuan seksi dalam youtube tu....ko ni dik...malu makkaw tau..
pastu dia buat hal plak....sbelah meja depan kitaorang tu budak budak bujang makan...de lah mamat ni lalu depan dia...mase tu dia tengah joget joget...mamat tu lalu je...dia tepok bontot mamat tu....sebab kacau kawasan dia....hahaha....geleng kepala aku tengok...
 





No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH