Mudahnya bersama TESCO

halluuuuuu....eh dah 2 minggu kiter poser kan korang...
dah masuk 2 minggu ni lah aku makin pemalas...
masak okeh je lagi....buka poser tu mak aku lah masakkan..aku just topup kuih gtuw...

sejak mak aku dok dengan aku ni....memang tiap minggu kinchan akan gi jalan jalan kat pasar kajang tu beli barang basah tok stok lauk tiap hari kat umah..nak harapkan bini dia ni masuk pasar tu....berzaman lah kan...
macam smalam...patutnye beli lauk basah sabtu atau ahad tu..tapi sabtu marsya ade sekolah ganti....aku kinchan dengan tyco de urusan kat cheras...so...pagi tu memang takleh jengah pasar lah kan....
pastu ahad tu....de urusan lain plak kat nilai....anak anak aku pos ke mak aku pagi tu...
terus berbuka kat umah mak aku....lepas bukak poser baru gerak balik kajang.....nasib cik viva aku kinchan dah anta car wash lastweek....maka selamat lah muncung aku tok dia kedepan kan...aku memang suka amik kesempatan bila kinchan off....aku leh arahkan dia ...hahahaha.....iolls kan superdooper bz gtuw kan... (#tangankatbahumatakeatas)

maka smalam kinchan off ...so dia kenalah sepsep tangan kt pasar tu....beli barang2 basah tok berbuka n sahur...

undang-undang rumah aku adalah..tiada istilah beli barang dapur...kalau orang lain tiap ujung bulan je gi lah tolak troli bagaikan...aku ni.....bile barang abis je barulah menapak ke pasaraya bagai....lagi lagi kalau ajak kinchan gi beli barang dapur.....mesti dia tanye....nak bawak anak anak ke...pepaham lah kalau bawak si tyco tu....very the hilang kesabaran kitaorang...letak dalam stroller...15 minit awal dia muke banyak baik..lepas tu...1 tesco leh dengar dia menjerit.....waaaaaaaaaaaa....bukakkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!
eee....kalau kat umah tu...aku dah lame cubit...grrr...

tapi kini anda tidak perlu gusar...ewaahhhh..ayat very the iklan kan...
aku ni memang suka beli barang dapur kat tesco kajang nun...sekrang tesco dah buat pembelian secara online gtuw....bukan barang kering je okeh..barang basah pon.....jangan tak tahu....

cer KLIK kat bawah ni...



tadi aku dah buat pembelian pertama kali...

aku beli sebab kebetulan susu khalish giler murah kat tesco.......hahahaalang-alang tu aku belilah benda lain ..tambah-tambah manja gituw....



 memula tu korang signup lah dulu.....senang dorang nak buat penghantaran.....tapi korang check dulu lah area korang tu termasuk ke tak dalam service delivery dorang tu...


so boleh lah klik klik ape korang nak beli.....macam aku beli susu khalish ni kan...
 
 ni antara groceries yang aku berjaya soppin tadi...

 pilih lah time bile korang nak dorang hantarkan....

confirmkan order.....then dorang akan emailkan jugak confirmation kat email korang...

korang jangan risau....dorang tak bagi bayar cash....tak galakkan ....
dorang akan bawak mesin kad kredit/debit tu bila dorang buat penghantaran.....ha gituw...



aku ni memang suka menyenangkan keje ...
giler best kan..

tadi kinchan kol aku tanye buat ape...
aku cakap tengah soppin barang dapur kat online...
dia tanye katner...tesco...dia pon pelik..
aku gtau ler sekarang tesco dah buat home delivery tok groceries bagai...
jimat banyak okeh kinchan tu..kiralah....minyak dah jimat..tenaga dah jimat.....duit kompem lah jimat banyak..kalau gi tesco tu....selain dari barang dapur..kompem2 lah anak anak akan tunjuk nak itu ini bagai kan..kalau beli online ni....komputer dan aku ajo..berdua lebih baik... :P

kemain gelak kinchan...
bagus-bagus..lepas ni ayang beli online je lah katanya kan...
boleh ajo suami....sediakan aje ongkosnya...:)

nak share skit lah..ritu masa aku nak bagi khalish minum susu pediasure tu....balik keje tu aku menapak gi tesco semata mata nak beli susu tu je..pastu beratur kemain panjang nak bayar tok susu 900gram RM80.80...mase aku terbuang....penat lagi.....minyak lagi...terkejar dengan jammed lagi....#pitam#
so...pembelian secara online ni memudahkan aku....dan service caj dia sangat murah RM10 ajo......

okeh bye....


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH