si cantik manis


kalau tak makpak yang puji anak sendiri siape lagi ye dak??
sungguhpon kamu hitam tapi kamu manis lah kakak..
selalu sangat aku kata dia hitam....majuk majuk dia...
xper lah kakak..dulu2 makkaw tak minum soya sebab tu kamu gelap skit..pe de hal....gelap gelap pon manis kan kan kan...haha

marsya...tahun ni dah pon bersekolah rendah...haha..kadang kadang klakar k sebab aku muda lagi kan...anak dah sekolah rendah...kalau aku hantar anak ke sekolah orang ingat hantar adik..ehhh....kan.... :P

sekarang aku memang agak garang ... ke terlalu garang dengan dia? tanye kinchan..dia memang tak pernah sound aku balik pon kalau aku marah marsya...haha..giler nak tegur singa betina tengah marah....kang aku majuk soh dia yang ajar anak..nak? haha
aku tak pasti marsya ni tengah memberontak ke ape? sebab 1...mungkin dia dulu dah terlalu selesa hidup sesorang...ape dia nak takde competition..barang dia..dia akan conquer sesorang...so biler ade si tyco kenot tu dia banyak kena beralah...pastu kompem kompem dia akan kena marah...aku akui sesangat..aku memang terlalu demand dalam pendidikan marsya..yes..semua makpak nak anak dia bagi yang terbaik..bila anak aku tak accept pe cikgu ajar...aku sangat susah hati...aku memang salahkan diri aku...(dalam hati memberontak okeh) tu sebab bila marsya study kat rumah..dia lupa certain certain perkataan aku leh marah....kan..giler garang wei..aku rasa jiran aku tu kompem ngumpat aku sebab marsya tu kalau aku tengok homework dia..kompem menangis....pastu cebik cebik pandang aku...aaahhh...hati aku kental kalah kentalnye keluli..tetiber kan...phhuiii..

tapi percayalah uolls.....tak ade ibu yang nak tengok anak dia jahanam..haha..bahase kesat sket...
aku taknak anak aku leka....ade masa dia boleh dapat ape yang dia nak...ade masa dia takkan boleh dapat ape yang dia nak...aku memang amalkan sistem barter dalam ajar anak anak...
macam cuti sekolah ni...aku memang takkan bawak dorang cecuti jejauh sebab pencapaian marsya so-so je...ade lah few time ustazah dan lau shi bagi memo kata dia tunjukkan pencapaian yang bagus...tapi bagi aku..memang tak lah kan...KPi masih rendah..hahaha...betul dia masih baru sangat belajar....baru 3 bulan kan..hehe..i kan mak yang hover...

aku tak tau cara orang lain mengajar anak...macam aku...aku memang guna cara aku...setiap orang de cara dia sendiri...sebab aku tau anak aku macam mane..kalau guna cara lembut..marsya memang akan tersangat leka...cuma aku tengok 1 je...dia sangat cepat accept pembelajaran berteknologi..ni aku rasa ikut otak apak dia..ikut otak aku habis....it tak masuk list aku..hahahaha...

belajar it tapi aku bluurr....pc pandang aku..aku pandang pc..last last terperap jual....yg ade kat umah ni pon kinchan yang sediakan... :)

bagi yang ade anak tu...korang coraklah bebaik anak anak...memang aku takleh ramal ape anak aku akan jadi dimasa akan datang... tapi aku rasa puas sebab..aku dan kinchan dah cuba terdaya mampu mendidik anak anak sendiri tanpa pertolongan orang lain..
kalau aku matipon...aku dah laksanakan tanggungjawab aku sebagai ibu....
mendidik..menegur..
aku sangat takut menghadapi akan datang..Lillahitaala ...aku sangat gerun ape yang akan anak anak aku lakukan akan datang...kalau lah aku ade kelebihan meramal masa depan....hurmm....
semoga Allah merahmati kita kita semua ibubapa yang hanye ingin terbaik buat anak anak... :)


macam aku cakap... khalish takkan bagi kakak can..



bangga menjadi seorang anak polis....walaupon orang hina polis...hanye kita kita yang duduk dengan polis tau ape kerja diaorang... :)
 

membuat latihan untuk ujian menulis mandarin setiap hari selasa..
nampak giler serius dia...tak dapat aku sebat... :P
now kalau aku lupa perkataan mandarin cecepat aku bukak kamus kat note...hahaha..
now marsya pon aku dah ajar guna kamus tu....baru sehari ajar esoknye tu dia dah pandai nak guna.. :)
 

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH