Foundation dan powder Pilihan

hey ladies...
mari mari mari...
makjemmah nak share benda ni...

lame tol aku tak share hasil makeup kan..pic banyak terdelete uolls...
orang tanye aku pakai foundation ape nak tutup cela kat muke...
dulu aku memang pakai macam-macam jenis foundation..mac lah...sheumura lah...kryolan lah...maybeline...neuturactor....dah2..nak gitau kang panjang lak aku nak ngomel...

so..lately ni...aku dah torai 1 foundation dari revlon ni...before ni aku simpan je...sebab kekonon nak pakaikan ke pengantin/model le..tapi bile tengok masalah model...aku tempekkan foundation lain...

so..dari peram aku test pakai 2 minggu sudah...
so far memang tahan lah...dulu kalau pakai foundation..biler berpeluh mesti tompok tompok kan...
pastu terasa berat je muke...

tapi aku pakai foundation dari Revlon ni colourstay ni (kod 25) memang best...memang tahan...pastu sapu sikit je dah okeh tok kulit ala-ala aku de bekas bekas parut jerawat ni kan...




pastu aku tepekkan powder from Farmasi ni...ni firstime aku pakai brand farmasi...memang lembut texture dia....:)



pic before..
ooowwhh jerawat gedix gedix mintak penampo
iolls memang jenis kening nipis ye uolls....bukan trim trim okeh.... :)


ni sesudah memakai foundation revlon tu dengan farmasi powder..
 

ni aku bagi tips sikit tok ukir kening..orang dok tanye aku ukir kening ukir kening ni kan...

dah lepas korang tepek tepek tu...

ko ukir kening tu camni.... ni bagi kening yang nan hado cam aku ni lah erk..



pastu korang amik lah berus kening tu ratakan....macam aku aku de pakai berus eyeshadow tu....hehe...menyalah gunakan berus kan..hehehe...


ni lah hasil dia.....
de orang soh aku wat video..maap ler diknon... iolls tak reti..de tanye kat member ni...xnak dibagitaunye camne buat video...
pe lah..ilmu taknak share kan.. :)
 


tak rugi uolls belajar makeup...de je yang memurah kat luar tu tok basic makeup gi kerojew... :)
 hidup makeup untuk wanita... ^__^

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH