dolu dolu...


* sticky post....post lame

ehem ehem..

rini dah puasa hari ke-12 kan kan..

cepatnye mase itu berlalu..auuuww..smalam pon aku dh nginjak ke 1 angka lain..but still mude belia gituww...

korang ingat lagi tak moment moment korang berpuasa masa kecik kecik dulu..

aku hengat sampai mati kot..hahaha


aku start berpuasa umur same ngan marsya...6 tahun..yup...aku memang target anak anak aku akan berpuasa penuh dikala usia dorang 6 tahun...huhu..

bapak aku ni strick orang dia k...ko gtau aku..ape benda yang tak pernah singgah ke badan aku ni???
hanger?? biasa ##
penampar ?? standart ##
kaki ?? kadang kadang ##

hahaha...
tapi takde lah sampai melampau...macam seorang bapak nak ngajar anak dia  je lah..kalau bapak aku x strick dulu...aku rasa lame dah aku hanyut ..muahaha..

mak aku kadang kadang je lah..kadang kadang aku rasa aku nak buli mak aku balik.hahaha..

masa kecik kecik ni best erk poser...tak yah masak..poser je...sumer akan terhidang depan mata...
ingat lagi...lepas balik je skolah agama...laju laju aku bukak peti ais...amik air sejuk 1 botol besor tu....cakap kat nenek aku nak basuh muka..rasa segar..tapi sambil basuh muka sambil julur lidah bagi laluan air masuk ke kerongkong...:D

pastu terus segar...

dulu dulu...banyak gak lah aku poser separuh hari ni...aku slalu wat cenggini...harini separuh hari..esok separuh hari...so campurkan dapatlah 1 hari..next claim duit raya kat bapak aku lebih...

baju raya..
untung tau korang korang yang bapak kaya..nak itu ini original bagai sumer leh dapat..

kami 4 bradik x okeh..
sumer de limit..
sorang RM200 jo..ko pepandai lah..
tu sebab aku skang idup ikut kemampuan aku..

sebab dah terbiasa...
tapi since dah de kejer sendiri...dah pegang duit sendiri..
aku ade pilihan aku sendiri..
aku boleh beli ori atau x...

itu sebab..
aku laki bini kejer kuat skang semua tok anak anak...
taknak anak rasa ape yang kami rasa..cuma kami tak manjakan dorang sangat...kecik kecik tak reti paper...ok aku bagi benda yang sdikit mahal...tapi dah meningkat besar..aku akan slow slow kan ..
itu yang aku buat kat marsya..
dl pe jugak yang marsya nak...sedaya upaya kami ada kan...
now tak lagi...
kiter wat sistem barter okeh..
ko blajar pandai pandai...
baru leh ade reward...
de orang cakap aku sangat strict dengan anak..yup aku akui..
itu sumer aku nak mendidik dorang..
zaman akan datang...dunia akan makin maju...
macam puasa ni...aku dah cakap kat marsya...
kalau kakak puasa penuh 1 hari...pa&ma akan bagi RM10...so..kalau kakak penuh 30 hari kakak akan dapat RM300 duit raya...nanti papa akan up lagi duit raya yang lain..RM300 adalah reward dia sempena ramadhan...yang 1 lagi tu memang duit raya anak anak...khalish cuma akan dpaat skit lah...dak kecik takleh pegang duit banyak banyak...meh bagi mama pegang..kompem selamat !!!

dulu...kalau kami tak puasa....
abah aku takkan bagi makan skali dengan orang berpuasa...kalau ikan tu tinggal tulang..nasib ko lah kan..
tapi skang aku tengok...de yang x kisah pon..

oh ye...masa aku soppin kat SP ritu...de sorang melayu ni (pakwe makwe)....dok sedap santap baskin robbins ...in public okeh!
ok ok..kinchan cakap...maybe  dia bukan islam...
okeh..maybe....b + okeh...!

dulu dulu nak soppin baju...brand pilihan aku..
kasut - BATA
baju - KIKO

sumer memurah kan..

dak skang..kemain....pumkin patch lah...GAP lah...ewah ewah ewah...
aku jarang belikan baju baju mahal tok anak anak sebab...aku ni kaki membeli baju anak anak..
pastu baju tu de kadang kadang sendat tak sempat pakai...hahaha...
tp kalau jeans..aku memang suke beli yang de brand..sebab...nak pakai lame..
cam marsya....jeans dia usia 2 tahun masih boleh pakai lagi okeh...hahaha..
sebab dia kurus kan..
kalau jeans tu senteng..
akau akan kerat or lipat jadikan dia macam suar pendek..pepandai lah nak design kan anak anak korang..kreative skit..:P

dl kalau dapat RM1...waaa..orang tu kaya dah tu..
skang...dak dak klu dapat RM1..dia jawab...alah SINGGIT je...kedekutnye...
eehh untung dapat singgit..kalau singgit tu aku soh bahagi dengan 2 orang....hahaha

okeh dah babai...



No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH